ایردراپ و بلوتوث در چین محدود می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از ایونینگ استاندارد، این پیشنهاد در حالی مطرح شده که بعضی معترضان با استفاده از ابزار اشتراک گذاری فایل پیغام های سیاسی را توسعه داده اند.

ایردراپ و بلوتوث در چین محدود می گردد

هر دو قابلیت بلوتوث و ایردراپ به کاربران موبایل های هوشمند اجازه می دهد بدون آشکار شدن هویت، تصاویر و پیغام ها را با دیگر موبایل های نزدیک شان به اشتراک بگذارند و به این ترتیب قانون سختگیرانه سانسور در چین را دور بزنند.

در نوامبر 2022 میلادی اپل محدودیتی در ایردراپ وضع کرد که تعداد کاربران دریافت نماینده فایل از افراد خارج از لیست شماره تماس های فرد را محدود می کرد. دستگاه آیفون در یک بازه 10 دقیقه ای در حالتی قرار می گرفت که به کاربران اجازه می داد فایل هایی از افرادی که شماره تماس شان را دارند، دریافت نمایند.

در آن موقع اپل اظهار داشت این تغییر با هدف کاهش توسعه پیغام های ناخواسته ارسالی با ایردراپ انجام می گردد و به زودی این تغییر در سراسر دنیا اعمال می گردد.

اکنون سازمان فضای سایبری چین که رگولاتور اینترنت این کشور نیز به شمار میرود یک بازه مشاوره یک ماهه برای عموم مردم ایجاد نموده تا ابزارهای اشتراک گذاری فایل را محدود تر کند و به این ترتیب از فراوری ، کپی کردن و انتشار محتوای نامطلوب جلوگیری گردد.

بعلاوه قوانین پیشنهادی چین تهیه نمایندگان سرویس ها را ملزم می نماید از توسعه اخبار غیرقانونی یا مخرب جلوگیری نمایند و داده ها را با رگولاتورها و پلیس به اشتراک بگذارند.

طبق قوانین پیشنهادی ابزارهای اشتراک گذاری فایل مشابه باید قبل از عرضه برای عموم مردم به دقت ارزیابی شوند. توسعه دهندگان نرم افزاری که خواستار فعالیت در چین هستند باید از قوانین نو پیروی نمایند در غیر اینصورت اپ هایشان از فروشگاه ها حذف می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایردراپ و بلوتوث در چین محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایردراپ و بلوتوث در چین محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید