برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سیلوانا در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، چهارمین جشنواره گردشگری - فرهنگی سیلوانا دیروز در روستای دیزج از توابع دهستان مرگور شهر سیلوانا واقع در 40 کیلومتری غرب ارومیه با حضور مقامات کشوری و استانی و جمع زیادی از اهالی منطقه افتتاح شد.

برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سیلوانا در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در آیین افتتاح این جشنواره معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و علاقه مندان و مردم محلی حضور داشتند .

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این مراسم گفت: ایران به لحاظ داشتن آثار تمدنی و میراث ملموس و همچنین به جهت فرهنگ و اقوام مختلف و غنای میراث ناملموس ، جز ده کشور برتر دنیاست ولی با توجه به این داشته ها، نتوانسته ایم سهم واقعی از گردشگری جهانی را به خود اختصاص دهیم.

او ابراز امیدواری کرد که این جشنواره سال به سال زیباتر و بهتر برگزار شود زیرا که در شرایط فعلی اقتصادی، یکی از اقداماتی که باعث فعالیت اقتصادی می شود برگزاری همین جشنواره ها و جذب گردشگران می شود .

در روز اول این جشنواره پس از مراسم افتتاح، گروه های مختلف هنری کردی و آذری به اجرای برنامه های ویژه پرداختند و در طول مراسم ، برخی چهره های ادبی و فرهنگی منطقه در خصوص شعر و ادبیات و فرهنگ عامه مردم بومی سخنرانی کردند.

در محل برگزاری این جشنواره ، فضاها و غرفه هایی برای معرفی و نشان دادن روش زندگی روستایی و عشایری و خوراکیهای محلی اختصاص داده شده است .

همچنین این اداره کل غرفه ای را به خود اختصاص داده است که در آن به تبلیغ و معرفی تعدادی از آثار و ظرفیتهای گردشگری شهرستان و استان پرداخته است .

منبع: میراث آریا

به "برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سیلوانا در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سیلوانا در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید