برترین کتاب های تست فیزیک برای کنکور رشته ریاضی کدامند؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، فیزیک کنکور ریاضی

فیزیک کنکور ریاضی شامل 55 تست می باشد و داوطلبان کنکور ریاضی برای پاسخ گویی به سوالات 55 دقیقه زمان دارند.

برترین کتاب های تست فیزیک برای کنکور رشته ریاضی کدامند؟

درس فیزیک اولین درس اختصاصی دفترچه سوالات اختصاصی کنکور ریاضی است و اصلی ترین درس به لحاظ ضریب بالایی که دارد برای دانش آموزان رشته ریاضی محسوب می گردد.

اهمیت فیزیک کنکور ریاضی

تقریبا 50 درصد داوطلبان کنکور ریاضی درس ریاضی را در کنکور بالای 30 درصد می زنند و 70 درصد داوطلبان کنکور ریاضی، درس ریاضی را کمتر از 30درصد می زنند.

به همین علت داوطلبانی که بتوانند در درس ریاضی را در کنکور ریاضی بالای 50 درصد بزنند می توانند در رشته های تحصیلی برتر رشته ریاضی تحصیل نمایند.

مباحث پیشنهادی کتابانه برای رسیدن به درصد 50 در درس فیزیک کنکور ریاضی:

  • ویژگی های مواد: 3 تست
  • دما و گرما: 4 تست
  • جریان و مدار: 6 تست
  • حرکت بر خط راست: 5 تست
  • دینامیک و حرکت دایره ای: 5 تست

حالا برسیم به معرفی برترین کتاب فیزیک کنکور ریاضی:

کتاب فیزیک جامع رشته ریاضی خیلی سبز

یکی از برترین منابع فیزیک کنکور رشته ریاضی، کتاب فیزیک جامع رشته ریاضی تست خیلی سبز است. درسنامه این کتاب با مخاطب قرار دادن دانش آموز و با لحنی رسمی سعی نموده است مطالب را طوری بیان کند که تمامی دانش آموزان بتوانند از آن بهره ببرند (حتی ضعیف ترین دانش آموزان) و بعلاوه مولف در فرایند آموزش از تمارین کتاب درسی نیز الهام گرفته است. اما در برخی قسمت ها نیز مطالبی را بیان نموده که در کتاب درسی نیست. مثلا در فصل ویژگی های فیزیکی مواد مبحث بالابرهای هیدرولیکی را نیز بیان نموده است که از کتاب درسی نظام نو حذف شده اما دانش آموز میتواند با اطلاعات کلی کتاب فرایند به دست آمدن روابط را متوجه گردد. از آنجایی که رویکرد کنکور سال98 تعیین نیست میتوان گفت این ویژگی جزو نقاط قوت کتاب است، اما بهتر بود قبل از شرح به فراتر بودن نسبت به کتاب درسی اشاره میشد. تست هایی که در متن درسنامه آنالیز شده اند اغلب از کنکورهای سراسری انتخاب شده اند و اکثرا منطبق بر درسنامه اند. اما گاهی تست هایی نیز به چشم میخورند که انطباق صد در صدی با درسنامه ندارند. مثلا در صفحه 56 کتاب، درسنامه مربوط به اصل پاسکال است اما تستی که مطرح شده فشار در کف ظرف را آنالیز نموده که بنظر بهتر بود سوالی منطبق تر با درسنامه آورده میشد.

تست های هر بخش دو دسته اند: دسته اول که اکثریت تست ها را شامل میگردد سوالات کنکورهای سراسری می باشند و دسته دوم سوالات تستی تالیفی و بدون شناسنامه اند. گفتنی است که در این میان سوالات آزمون های آزمایشی وجود ندارد. در چینش تست ها نیز سعی شده است ترتیب قرارگیری تست ها به گونه ای باشد که از آسان به سخت قرار بگیرند و بعلاوه تست هایی با ایده های نو و قوی وجود دارد که دانش آموزان با سطح بالاتر را نیز به چالش بکشد.

در خاتمهی کتاب فیزیک جامع رشته ریاضی تست خیلی سبز پاسخ تست ها به دو شکل کلیدی و تشریحی بیان شده است. پاسخ تشریحی تست ها بسیار کامل و قابل فهم است. بعلاوه در مواقع لزوم تمامی گزینه های تست آنالیز شده است و حتی بعد از اتمام پاسخ تست های نکته دار تمرینی آورده شده است که دانش آموز با حل این تمرین میتواند کاملا روی آن موضوع تسلط یابد که این ویژگی بسیار عالی برای پاسخنامه محسوب میگردد و مطالعه پاسخنامه را برای دانش آموز مجذوب نماینده میکند. ویژگی دیگر پاسخنامه حل سوالات به روش های عمومی و مرسوم میباشد و از بیان نکات خاص کنکوری اجتناب شده است.

کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی شده رشته ریاضی

کتاب میکرو طبقه بندی فیزیک ریاضی گاج یکی از برترین منابع فیزیک کنکور ریاضی است که در دو مجموعه مختلف تدوین شده است که کتاب اول به مطالب فیزیک رشته ریاضی پایه دهم و یازدهم پرداخته و مجموعه دوم به مفاهیم دروس فیزیک پایه دوازدهم ریاضی اختصاص یافته است. کتاب اول میکرو طبقه بندی فیزیک ریاضی گاج شامل بیش از 2600 تست تالیفی و مروری به همراه پاسخ تشریحی بوده و کتاب دوم میکرو طبقه بندی فیزیک نیز بیش از 2400 تست تالیفی و مروری با پاسخ تشریحی دارد. شایان ذکر است که پاسخ نامه تشریحی در هر دو کتاب در جلد دوم ضمیمه تدارک دیده شده است. ساختار هر دو کتاب به صورت موضوعی بوده و تمام نکات کتب درسی را پوشش می دهد.

مطالعه بیشتر: آشنایی با برترین کتاب حسابان کنکور

کتاب فیزیک جامع میکرو طلایی رشته ریاضی

درسنامه های کتاب میکرو طلایی فیزیک کنکور ریاضی در جلد دوم آورده شده است. مخاطب درسنامه این کتاب دانش آموزان میانه و ضعیفی هستند که دید کلی نسبت به مطالب دارند، ولی اطلاعتشان دسته بندی نشده است. در درسنامه این کتاب در برخی جاهای اصلی و مهم که باید شرح مفصل داده میشد، خلاصه گویی شده است. به طور مثال در فصل اول فیزیک 2 برای شرح نیروی وارد بر ذره در میدان الکتریکی، بهتر بود مفصل تر راجع به میدان شرح داده میشد تا در ابتدا دانش آموز با مفهوم میدان به خوبی آشنا گردد و سپس به سراغ فرمول و یادگیری نکات برود.

داشتن تعداد تست های مناسب و آنالیز حالات مختلف یک موضوع از ویژگی های خوب کتاب فیزیک ریاضی کامل گاج است، اما این رویکرد درسنامه که برای برخی حالات فرمول های خاص گفته است، مثل آنالیز دوقطبی های الکتریکی زیاد جالب نیست، زیرا دانش آموز کنکوری مبنای بدست آمدن این فرمول ها را نمی داند و قطعاً در آزمون ها قادر به استفاده از اینگونه فرمول ها نیستند.

بانک تست ها در جلد اول کتاب میکرو طلایی فیزیک کامل ریاضی قرار گرفته است و از لحاظ ساختاری، اینگونه است که در ابتدای هر فصل تست های مبحثی قرار گرفته است و در سرانجام فصل نیز پاسخنامه تشریحی قرار گرفته است. در خاتمه هم تست های کنکور های سراسری سالهای 98 تا 1400 قرار داده شده است. تعداد تست های موجود در این کتاب برای تمامی بخش ها به صورت میکرو طبقه بندی هستند و سعی شده است تمامی زیر موضوعات به خوبی پوشش داده گردد و از لحاظ تعداد و در برگیری تیپ های مختلف بسیار جامع است. در کل تست های موجود در این کتاب از لحاظ پوشش کتاب درسی و مباحث مورد سوال طراحان کنکور سراسری مناسب است و اگر دانش آموزی تمامی تست های موجود را به خوبی و با دقت حل نماید و یاد بگیرد بخش عمده ای از سوالات کنکور سراسری های سال های گذشته را میتواند حل نماید. تعداد تست های در نظر گرفته شده برای هر فصل به گونه ای است که دانش آموزان میانه به تسلط نسبی خواهند رسید، اما دانش آموزان ضعیف احتیاج دارند که از منبع تستی دیگری نیز استفاده نمایند.

کتاب فیزیک جامع مهروماه

درس نامه های کتاب فیزیک پایه ریاضی مهروماه دارای کاملا قابل فهم برای داوطلبین کنکور است و دارای حجم معقولی می باشد. سعی بر این بوده که درس نامه ها همه چیز را پوشش دهند که البته این کار با راهبردهایی که در برخی از پاسخ ها آمده جامه عمل پوشانده شده است. تمرین های کتاب درسی در برخی تست ها مؤلف را از جهت اصلی طرح سؤال دور نموده و به حواشی سؤال کتاب درسی برده است. سؤالات کنکور اخیر(98) جهتی به تألیف کتاب نداده است چون این کتاب بعد از کنکور تألیف نشده و چاپ مجدد شده است. البته این کتاب در تألیف اولیه به صورت مناسبی کنکورهای قبل تر را پوشش داده ولی از سؤالات امتحان نهایی بهره کافی را نبرده است. می توان گفت این کتاب برای دانش آموزان میانه و ضعیف مناسب است.

کتاب فیزیک پایه ریاضی مهروماه متناسب با موضوعات دارای تعداد تست معقولی می باشد. بعلاوه ترتیب آن ها فرایند آموزشی خوبی را در پیش گرفته که باعث رشد و پیشرفت دانش آموزان می شوند. طبقه بندی تست ها با ریز موضوعات مختلف نیز باعث تفکیک مطالب شده است. به علت تعداد معقولی که تست ها دارند، مؤلف توانسته انواع مختلف از موضوعات متنوع را پوشش دهد که نقطه قوت این کتاب است. در بین تست ها، تست های کنکورهای سراسری، المپیاد فیزیک (البته آن هایی که قابل استفاده هستند) و ایده پرسش های کتاب درسی دیده می گردد که نشان از تنوع تست ها در موضوعات مختلف دارد.

ایده های نو در تست ها در برخی مواقع برای این کتاب نقطه قوت و در برخی مواقع باعث آسیب رساندن به کتاب شده، زیرا درجاهایی از موضوع اصلی کتاب جدا می شویم. تست ها همان طور که قبلاً اشاره شد در برخی موارد متأسفانه اصطلاحاً وارد جاده خاکی شده و جایی که نباید تست طرح گردد، مطرح شده است. دانش آموزان ضعیف و میانه می توانند از تست ها استفاده نمایند و با آوردن بخشی با عنوان یک گام فراتر سعی بر این است که دانش آموزان قوی هم بتوانند بهره کافی را از این کتاب ببرند.

خرید کتاب های فیزیک کنکور ریاضی از کتابانه

کتابانه یکی از مراجع تخصصی فروش کتاب های یاری درسی، کنکوری، دانشگاهی، عمومی و زبان خارجی است. برای خرید کتاب فیزیک کنکور ریاضی و یا سایر کتب مورد احتیاجتان، می توانید به کتابانه مراجعه نموده از تخفیف های ما بهره مند شوید.

مطالعه بیشتر: برترین کتاب حسابان کنکور

منبع: فوت و فن

به "برترین کتاب های تست فیزیک برای کنکور رشته ریاضی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کتاب های تست فیزیک برای کنکور رشته ریاضی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید