تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، محمد علی الحوثی بر لزوم توسعه صنعت دارویی و ارائه داروهای بی خطر با قیمت مناسب به شهروندان یمنی در شرایط محاصره ظالمانه این کشور توسط دشمن سعودی، تاکید نمود.

تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از پایگاه خبری العهد، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از واردنمایندگان و فراورینمایندگان دارو در این کشور خواست تا با همکاری یکدیگر داروهای بی خطر و با قیمت مناسب به شهروندان ارائه دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سفر و گردشگری بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ سفر و گردشگری بخوانید. (کلیک کنید)

محمدعلی الحوثی پس از ملاقات با طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت که همه ما باید برای کشور کوشش کنیم و شعار ما این است که هیچ تاجری نباید از شهروندان باج بگیرد و هیچ ضعف و کمبودی در خدمات بهداشتی نباید مشاهده گردد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت، اکنون مرحله رقابت نیست؛ زیرا تا زمان تکمیل برنامه دارویی از نظر ساخت و کیفیت و توزیع ،رقابت میان فراورینمایندگان داخلی وجود ندارد. اکنون ما باید در این مرحله با همکاری یکدیگر برای فراوری یا وارد کردن داروهای کمیاب و نایاب کوشش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت کمک دانشگاه صنعا در این زمینه برای توانبخشی در صنعت دارو خواهان راه اندازی یک کارگاه با حضور وارد نمایندگان و فراوری نمایندگان دارو شد تا داروها با کیفیت خوب و قیمت مناسب در دسترس یمنی ها قرار گیرد.

الحوثی با اشاره به ادامه تجاوزات ائتلاف جنگی عربستان و محاصره ظالمانه ضد یمنی ها بر اهمیت ارتقای صنعت داروسازی ملی جهت رسیدن به امنیت در این زمینه تاکید نمود.

همچنین وزیر بهداشت عمومی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اهمیت نقش ملی فراورینمایندگان دارو و حمایت از آنها برای توسعه توانایی های فراوریی گفت با توجه به توانایی های علمی و عملی که شرکتهای فراوری دارو دارند می توان این بخش را توسعه داد.

وی همچنین بر لزوم احساس مسئولیت در قبال همه شهروندان به ویژه در این شرایط حساس برای ارتقا و توسعه صنعت داروسازی و تامین داروهای ضروری با قیمت مناسب تاکید نمود.

طه المتوکل همچنین گفت که شورای تخصصی پزشکی یمن در امسال یک دوره صنایع دارویی برگزار نموده که 45 دانشجو در آن شرکت می نمایند.

روز گذشته عبدالملک بدرالدین الحوثی در مراسم ازدواج دسته جمعی 3 هزارو 300 عروس و داماد یمنی گفت که مردم یمن در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با دشمن در حال نبرد هستند.

وی اضافه کرد: مراسم امروز برای ائتلاف متجاوزان این پیغام را به همراه دارد که حملات، جنایات و ظلم شما هر چقدر هم که باشد، ما جهت زندگی خودمان را در تمامی عرصه ها ادامه می دهیم، زیرا به خداوند عظیم اعتماد داریم و او بهترین مولا و کمک نماینده است.

الحوثی با قدردانی از برگزار نمایندگان و حامیان اقتصادی مراسم عروسی دسته جمعی در کشورش، این مراسم را از مصادیق و نشانه های مقاومت و پایداری در یمن و نشانه همبستگی اجتماعی در اسلام برشمرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید