تجهیز خطوط حمل ونقل دریایی در دریای خزر ، 26 کشتی آماده حمل به مقصد روسیه

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضای توافق نامه خرید کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب در روسیه را هم راستا با توافق ریلی رشت- آستارا دانست و گفت: 26 فروند شناور خزر با ظرفیت 3600 تی ای یو آماده حمل بار به مقصد روسیه است.

تجهیز خطوط حمل ونقل دریایی در دریای خزر ، 26 کشتی آماده حمل به مقصد روسیه

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به توافق ریلی رشت- آستارا که از سوی رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده، گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای همین توافق، اقدام به امضای موافقتنامه خرید و ساخت کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب کرده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن 139 فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار 5 میلیون DWT را دارد، گفت: کشتی های این ناوگان، در کنار 294 هزار تی ای یو کانتینر ملکی و 1394 واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشورهای CIS و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد.

وی توضیح داد: در این زمینه خطوط حمل ونقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماه های گذشته تجهیز شده و هم اکنون این ناوگان با 26 فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار 3600 تی ای یو و 104 هزار DWT را دارد.

مدرس خیابانی گفت: بعلاوه در حوزه حمل سراسری بار در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه ریزی دقیقی اجرا شده تا با استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل گردد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد مقرون به صرفه تر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت 45 روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است.

مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب گفت: مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میانبرهای مهم در صنعت حمل و نقل دریایی دنیا به شمار می رود.

به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1401 بالغ بر 54 هزار تی ای یو و 720 هزار تن کالا از کشورهای مختلف دنیا حمل شده است.

مدرس خیابانی تأسیس شرکت لجستیک و افزایش ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر و سرمایه گذاری 723 میلیون روبلی در بندر سالیانکا را از جمله اقدامات مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت کریدور شمال- جنوب دانست و گفت: ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر در بخش فله به 130 هزار تن و در بخش کانتینر به 100 هزار تی ای یو رسیده است؛ ضمن اینکه توسعه زیرساخت های بندر سالیانکا و خرید کشتی نیز در این مسیر اجرا شده است.

وی ادامه داد: برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشورهای آفریقایی به وسیله بندرعباس و چابهار به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماه های گذشته بوده است.

مدرس خیابانی به توافق با سه بندر روس برای برقراری خط منظم کشتیرانی از بنادر ایران اطلاع داد و گفت: بعلاوه خرید 330 واگن ریلی جهت تقویت ناوگان ریلی در مسیرهای ترانزیتی در کنار خرید 54 هزار کانتینر جهت ورود به چرخه حمل ونقل از جمله دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه مذاکره، خرید و سفارش ساخت تعدادی کشتی برای تقویت مسیرهای کریدوری نیز اقدام دیگری در جهت تقویت حمل بار در دریای خزر به مقصد روسیه به شمار می رود.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر اعضا برای افزایش مراودات فی مابین و حل مسائل به خصوص بر اساس مشترکات موجود اشاره و گفت: محدودیت های تردد، تأمین منابع مالی، کمبود آبخور بنادر و اُفت آب دریای خزر، معطلی کشتی ها، خدمات گمرکی و نبود تخفیفات بندری از جمله چالش های موجود بر سر توسعه حمل بار به مقصد روسیه است که لازم است در این مسیر هم گام های جدی برداشته گردد

به "تجهیز خطوط حمل ونقل دریایی در دریای خزر ، 26 کشتی آماده حمل به مقصد روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز خطوط حمل ونقل دریایی در دریای خزر ، 26 کشتی آماده حمل به مقصد روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید