تسهیل تجاری سازی هوش مصنوعی در ایران با مشارکت دیجی نکست و سیناپتک

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دیجی نکست و سیناپتک در قالب مشارکت در رویداد هم تابازار؛ نمایشگاه و هم اندیشی هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک- تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان، به توسعه تجاری سازی و کاربردی سازی هوش مصنوعی در اقتصاد کشور می پردازند.

تسهیل تجاری سازی هوش مصنوعی در ایران با مشارکت دیجی نکست و سیناپتک

این رویداد سال جاری 24 تا 26 آبان ماه 1402 در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و دیجی نکست از بخش خصوصی و جهاد دانشگاهی از بخش حاکمیتی با گروه سیناپتک در برگزاری آن مشارکت خواهند کرد. به همین دلیل روز سه شنبه 24 مرداد، نشست خبری پیرامون این رویداد در مجموعه خانه نوآوری و فناوری ایران - IHIT واقع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید که طی این مراسم از پوستر هم تابازار در حضور نمایندگان رسانه های فناوری کشور رونمایی شد و به این ترتیب اطلاع رسانی عمومی هم تابازار رسماً شروع شد.

در ابتدا سید مهرداد حسینی زیدآبادی، مدیرعامل گروه سیناپتک، ضمن حائز اهمیت شمردن سرمایه گذاری هرچه بیشتر کشور در فناوری شماره یک دنیا، هوش مصنوعی، گفت: در 8 برنامه متفاوت در هم تابازار چشم اندازی یکسان را دنبال خواهیم کرد که تجاری سازی هوش مصنوعی و فناوری های همگرا با آن در ایران و کشورهای همسایه است.

طراح رویداد هم تابازار در ادامه گفت: بخش های اصلی همتابازار، همتاشو و هم اندیشی هستند و در تکمیل آن ها مسابقات مجازی هکاتون، برنامه های به هم رسانی هم تایاب و رویدادهای هم تاپیچ و برنامه های آموزشی و ترویجی هم آموز و هم نشست برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: هم تاشو بزرگترین نمایشگاه تجاری و کاربردی محصولات و دستاوردهای فناورانه، محلی برای معرفی نیازهای فناورانه و فرصت های سرمایه گذاری در هوش مصنوعی خواهد بود و در بخش هم اندیشی نیز جامعه هوش مصنوعی و مکاترونیک و رباتیک یکدیگر را پیدا نموده و به همفکری با هم خواهند پرداخت.

مدیرعامل شرکت سیناپتک هدف از برگزاری هکاتون در این رویداد را شبکه سازی و شکل دهی به ارتباط میان افراد با پتانسیل و توانمند حوزه برنامه نویسی و رباتیک از داخل و خارج کشور عنوان نمود و از مدیران سازمان های بزرگ و 500 شرکت برتر کشور خواست تا از این ابزار قوی و سریع در دستیابی به راهکارهای نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی در سازمان خود استفاده نمایند.

به گفته زیدآبادی، بخش هم تاپیچ از یک سو به معرفی محصولات و دستاوردهای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و فناور اختصاص دارد و از سوی دیگر به نیازهای فناورانه شرکت ها بزرگ و سازمان ها پرداخته می گردد و در نهایت سرمایه گذاران با تماشا هر دو طرف عرضه و تقاضای محصولات فناورانه سعی در تسهیل تجاری سازی این فناوری خواهند شد.

این گزارش می افزاید: در بخش هم آموز کارگاه هایی برای آموزش و مهارت آموزی در حوزه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک برگزار خواهد شد و در بخش هم نشست مجموعه سمینارهایی برای آشنایی با چالش های تجاری سازی و فرصت های سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک در حوزه های مختلف صنایع و خدمات و کشاورزی برگزار خواهند شد.

زیدآبادی گفت: هم تایاب هم شامل جلسات و مذاکرات B2B و به هم رسانی شرکت های فناور با شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران است و محلی برای عرضه و تقاضای محصولات فناورانه هوش مصنوعی، رباتیک و مکاترونیک خواهد بود.

وی در انتهای مطالب خود به اهمیت حضور و مشارکت مخاطبان اصلی هم تابازار اشاره نمود و با دعوت از ایشان گفت: مخاطبان این رویداد در دو سطح هستند؛ سطح اول خود به سه دسته جامع تقسیم می شوند که شامل: سازمان های بزرگ و دولتی، استارتاپ ها و شرکت های عرضه نماینده محصولات فناورانه و شرکت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خطرپذیر است. سطح دوم: مخاطبان رسانه ها، مصرف نمایندگان نهایی یا مردم و حاکمیت هستند که با یاری رسانه ها از همگی دعوت می کنیم تا با حضور خود بر غنای این رویداد ملی اضافه نمایند.

در ادامه این نشست کیوان محیط مافی، مدیرعامل شرکت دیجی نکست گفت: دیجی نکست از زمستان 1397با هدف حل مسائل موجود در سازمان ها با استفاده از فناوری های موجود و متمرکز بر راهکار های مبتنی بر هوش مصنوعی شکل گرفت.

وی اضافه نمود: در 5 سالی که از فعالیت این مجموعه گذشته، 8 کمپ استارتاپی برگزار گردیده است که دستاورد حاصل از این کمپ ها، پرورش کارآفرینان و استارتاپ هایی است که به حل مسایل موجود در کشور و خلق ارزش متمرکز می پردازند.

محیط مافی گفت: اغلب تیم های استارتاپی دیجی نکست مانند یوسیستنت، آپتایم، آرمو، خودنویس، روبواپیکس و غیره از جمله کارآفرینان موفقی هستند که توانستند راهکار های مبتنی بر هوش مصنوعی را در راستای برطرف چالش های موجود به سازمان ها ارائه نمایند.

مدیرعامل دیجی نکست بر اهمیت همراهی و مشارکت بخش های خصوص و دولتی کشور اشاره نمود و حل مسائل با استفاده از فناوری های روز دنیا را یکی از ارزش های اصلی مورد توجه در هم تابازار برشمرد و دلیل همراهی دیجی نکست با گروه سیناپتک را رقم زدن این مشارکت در سطح وسیع کشوری بیان کرد.

مافی بر اهمیت استمرار فعالیت هایی از این دست در فضای اینترنتی و سازمانی تاکید نمود و اضافه نمود: برگزاری نمایشگاه ها و رویدادها به تنهایی توانایی امکان حل مسائل و چالش های صنایع و سازمان ها را ایجاد نمی نمایند و دستاورد مهم این رویدادها ارتباط و مشارکتی است که شکل خواهد داد تا بعد از اتمام نمایشگاه تازه اقدامات مهم سازنده و کاربردی و پروژه ها شروع شوند و جریانی ادامه دار در این حوزه را رقم بزنند.

حامی بخش خصوصی هم تابازار با اشاره به این که دیجی نکست بعد از 5سال فعالیت با استارتاپ ها و نخبگان کشوری اطمینان دارند که در کشور، استعدادهای بی نظیر و بعلاوه توانمندی مدیریتی و فنی برای حل مسایل و چالش های صنایع و سازمان ها وجود دارد و تنها چالش موجود در نحوه ارائه و کمبود فرصت های عرضه مسایل است، گفت: در رویدادهایی مانند هم تابازار این فرصت ارزشمند شناسایی مسائل و ارایه راهکار فناورانه برای جلب اعتمادسازمان های بزرگ به دست می آید و باید از این فرصت ها حداکثر بهره برداری به عمل آید.

وی در انتها گفت: مرکز نوآوری و فناوری و سرمایه گذاری دیجی نکست آمادگی عرضه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی خلق شده در سازمان خود را دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تسهیل تجاری سازی هوش مصنوعی در ایران با مشارکت دیجی نکست و سیناپتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل تجاری سازی هوش مصنوعی در ایران با مشارکت دیجی نکست و سیناپتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید