تقلای جانشین بولتون برای تحریک آلمان علیه ایران

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک رسانه آلمانی کوشش کرد تا برلین را به همراهی با سیاست های واشنگتن علیه تهران ترغیب کند.

تقلای جانشین بولتون برای تحریک آلمان علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سفر و گردشگری، رابرت اوبرایان که جانشین جان بولتون در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا شده، در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان، از دولت برلین خواست تا سیاست اعمال تحریم های شدید علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران را در پیش گیرد.

اوبرایان در این مصاحبه خواهان اعمال فشار بیشتر بر ایران با هدف کسب یک توافق هسته ای جامع و دائمی شده است.

رابرت اوبرایان، که روز 18 سپتامبر امسال به عنوان جانشین جان بولتون، مسئولیت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را برعهده گرفته، در این تبادل نظر از سیاست های مالی آلمان در قبال ایران انتقاد نموده است.

به باور اوبرایان آلمان نیز می بایست راه چاره دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم های مالی شدیدی علیه ایران بکند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا گفته است که او نمی تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری مالی با ایران را متوجه گردد.

اوبرایان از سیاست محبت آمیز دولت آلمان در برابر جمهوری اسلامی ایران نیز انتقاد نموده و گفته است که دولت آلمان باید به وسیله همراه شدن با تحریم های جامع و فراگیر مالی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را وادار به شرکت در مذاکره بر سر مناقشه هسته ای کند.

به ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید، توافق مد نظر آمریکا در ارتباط با مناقشه هسته ای با ایران باید توافقی دائمی باشد. افزون بر آن، این توافق باید برنامه موشکی ایران، شرایط حقوق بشر در این کشور و دخالت های ایران در منطقه را نیز در بر گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تقلای جانشین بولتون برای تحریک آلمان علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای جانشین بولتون برای تحریک آلمان علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید