تیم ملی والیبال ایران 1 - مصر 3، شکست ناباورانه بلندقامتان در دومین گام ، شاگردان کولاکوویچ نامطمئن و پر اشتباه!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تیم های ملی والیبال ایران و مصر در دومین دیدار خود از سری رقابت های جام جهانی امروز (چهارشنبه) به مصاف هم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران 1 - مصر 3، شکست ناباورانه بلندقامتان در دومین گام ، شاگردان کولاکوویچ نامطمئن و پر اشتباه!

به گزارش ، تیم های ملی والیبال ایران و مصر در چارچوب رقابت های جام جهانی 2019 ژاپن از ساعت 05:30 امروز (چهارشنبه) به مصاف هم رفتند. شاگردان کولاکوویچ که در نخستین دیدارشان در این رقابت ها بر خلاف مصری ها که استرالیا را برده بودند با نتیجه 3 -1 مغلوب روسیه قدرتمند شده بودند و به شدت نیازمند برد در این بازی بودند. تیم ملی کشورمان پیش از این دیدار چندین مرتبه با مصر رو به رو شده بود و در بیشتر آن دیدار ها برنده شده بود.

ست نخست / ایران 25 - مصر 22

عبادی پور، معروف، مجرد، فیاضی، شفیعی و پوریا یلی ترکیب شروع کننده بازی برای تیم کشورمان بودند، نخستین امتیاز این ست برای ایران روی سرویس مصری ها که به بیرون رفت به دست آمد. یلی در ادامه توانست دومین امتیاز را روی برگشت سرویسی که توسط شفیعی زده شد به دست آورد. در ادامه، اما سرویس دوم شفیعی به بیرون رفت تا نخستین امتیاز مصری ها به دست بیاید.

تیم کشورمان در این بازی شروع بهتری داشت و راحت تر امتیاز می گرفت. اشتباه در ضربات سرویس از بازیکنان ایرانی همان ابتدا به مصری ها دو امتیاز داد. سرو قامتان کشورمان در ادامه پیروز شدند با انجام بازی سرعتی و دقیق برای حریفشان دردسر ایجاد کنند و به راحتی امتیاز بگیرند. شاگردان کولاکوویچ در ادامه هم امتیاز های خوبی کسب کردند و خیلی زود به امتیاز 8 رسیدند تا دو تیم به استراحت فنی و قانونی نخست بروند.

نخستین امتیاز هم پس از این وقت برای تیم ایران بود، بلند قامتان در بازی امروز بازی چشم نواز تری را ارائه می دادند و به خوبی نقشه کادر فنی را پیاده می کردند. مصری ها هم، اما با این وجود بازی را رها نکردند و با تمام تلاش توپ می زدند و همین باعث شد تا در ادامه کار اختلاف دو تیم بیش از 3 امتیاز نشود. سرمربی مصر در ادامه و هنگامی که نتیجه بازی 13 - 10 به سود ایران بود درخواست وقت استراحت داشت.

آن ها در ادامه توانستند پس از این وقت استراحت امتیاز بگیرند، اما دفاع نه چندان محکم آن ها بازهم نتوانست مانع حمله و امتیاز گیری والیبالیست های ایرانی شود. پوریا فیاضی بدون تردید در این ست عملکرد فوق العاده ای داشت. فیاضی پس از کسب امتیازی ارزشمند سرویسی زد و زمینه ساز رالی جذابی شد که در نهایت امتیاز آن به مصری ها رسید. آن ها در ادامه هم پیروز تر بودند و اختلاف را به حداقل رساندند. با این حال تیم ملی والیبال کشورمان زودتر از حریف به امتیاز 16 رسید و دو تیم به وقت استراحت رفتند.

بلندقامتان کشورمان در دیدار امروز بر خلاف بازی روز گذشته در دریافت و دفاع بهتر بودند، ولی در ضربات سرویس بی دقت تر ظاهار شدند و چند امتیاز به حریف دادند. بازی در ادامه کار با امتیازی که برای ایران به دست آمد دنبال شد، مصری ها که نمی خواستند بازنده بازی باشند چند امتیاز خوب گرفتند و بازی درامتیاز 18 به تساوی کشیده شد. همین باعث شد تا کولاکوویچ در ادامه درخواست وقت استراحت داشته باشد.

بازی در ادامه کار بسیار نزدیک و نفسگیر دنبال می شد و دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشته بودند. بازی در ادامه به سود ایران دنبال شد و در حالی که نتیجه در امتیاز 20 برابر بود درخشش یلی و فیاضی برای ایران دو امتیاز در پی داشت و همین باعث شد تا سرمربی مصری ها بار دیگر درخواست وقت استراحت داشته باشد. در ادامه کار سرویس بازیکنان ایرانی به تور برخورد کرد امابازیکنان ایرانی هم امتیاز گرفتند ا نتیجه 23 - 21 به سود ایران دنبال شود.

کولاکوویچ در ادامه امیر حسین اسفندیار جوان را هم به میدان آورد تا دفاع بهتری انجام شود، حساسیت در امتیاز های سرانجامی به اوج رسیده بود دو تیم در هر رفت و برگشت توپ امتیاز می گرفتند. اما بازیکنان ایرانی پیروز تر بودند و در نهایت با نتیجه 25 -22 برنده این ست شدند.

ست دوم / ایران 24 - مصر 26

نخستین امتیاز در ست دوم برای تیم ایران بود ، دو تیم با همان ترکیب شروعی ست نخست به میدان آمدند. مصر در ادامه روی سرویس بازیکنان ایرانی که به بیرون رفت امتیاز برابر را گرفت، آن ها، اما خودشان روی سرویس امتیاز از دست دادند تا کار به سود ایران دنبال شود. دفاع خوب علی اصغر مجرد روی ضربه محکم احمد مصری نتیجه را 3 -1 به سود ایران کرد. محمد مسعود مصری هم خوب سرویس نزد تا امتیازی دیگر برای ایران به دست بیاید، یلی هم از جمله ستارگان امروز ایران بود که روی پاس های عالی سعید معروف ضربات محکم و دقیقی به توپ می زد و برای کشورمان امتیاز می گرفت. سرمربی مصر در ادامه مجبور شد تا درخواست وقت استراحت داشته باشد.

مصری ها پس از وقت استراحتی که داشتند به خوبی به جریان بازی برگشتند و توانستند امتیاز های خوبی بگیرند و اختلاف را به حداقل برسانند. با این حال بازی پایاپای و نزدیک دنبال می شد و در نهایت هم تیم ایران زودتر به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به نخستین وقت قانونی استراحت فنی این ست بروند. اشتباه بازیکنان ایرانی در ضربات سرویس در این ست هم رخ داد و تیم حریف چند امتیاز گرفت. نخستین امتیاز پس از این وقت استراحت برای تیم مصر بود، ستارگان ایران، اما در ادامه نمایش خوب و قابل قبولی داشتند و اجازه ندادند حریف به آن ها نزدیک شود.

درخشش سعید معروف و پاس های خوب و عالی او کار را به سود ایران در جریان انداخت، بازی البته در میانه های این ست نزدیک و حساس دنبال می شد و دو تیم تلاش می کردند تا به سختی به حریفشان امتیاز بدهند. جدال حساس و دیدنی دو تیم در این ست باعث شد تا رالی های زیبایی اتفاق بیافتد، احمد صلاح بازیکن و کاپیتان مصری ها در این ست خوب درخشید و توانست سرانجام امتیاز دو تیم را در 14 مساوی کند. کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه کار درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط خوب را به تیمش بازگرداند.

تیم مصر در ادامه نمایش عالی داشت و نخستین امتیاز را به دست آورد آن ها روی سرویس هم امتیاز دیگیریگرفتند و 16 - 14 پیش افتادند تا دو تیم به وقت استراحت و فنی دوم بروند. میلاد عبادی پور پس از این وقت، نخستین امتیاز را برای تیم کشورمان به دست آورد تا اختلاف به حداقل برسد، حریف، اما به بازی خوبش ادامه داد، آن ها روی دفاع و دریافت خوب برخورد کردند و تیم ایران بازهم به سادگی روی سرویس ها امتیاز از دست داد تا دوباره اختلاف دو تیم به 2 امتیاز برسد.

یلی پس از این برای ایران امتیاز خوبی به دست آورد تا اختلاف به حداقل برسد، او در ادامه روی پاس عالی سعید معروف امتیاز 18 را هم گرفت تا حساب کار در امتیاز 18 برابر شود. رالی جذاب و دیدنی در ادامه کار در نهایت با دفاع خوب علی اصغر مجرد منجر به امتیاز حساسی برای تیم کشورمان شدو بازی در ادامه حساس و نزدیک دنبال شد، دو تیم روی هر رفت و برگشت امتیاز می گرفتند، اما تیم ایران از حریفش پیش بود. دو تیم دوباره در امتیاز 21 برابر شدند.

تیم ملی کشورمان در ادامه امتیاز 22 را به دست آورد و از حریف پیشی گرفت، عبادی پور هم در ادامه با آبشار دیدنی زمینه ساز امتیاز ارزشمند دیگری شد، سرمربی مصر پس از این درخواست وقت استراحت داشت و در ادامه نخستین امتیاز هم برای آن ها به دست آمد. عبادی پور بازهم در ادامه خوش درخشید و امتیاز دیگری برای تیم کشورمان کسب کرد، مصری ها هم به امتیاز 23 رسیدند تا حساسیت به اوجش برسد. در همین هنگام که بازی 24 - 23 به سود ایران بود کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت، اما این زمان خیلی به کار تیم کشورمان نیامد و دو تیم در امتیاز 24 برابر شدند تا برنده این ست را امتیاز 26 معین کند.

مصری ها در ادامه بهتر شدند و بیست و پنجمین امتیاز را هم گرفتند، دفاع آن ها در لحظات سرانجامی عالی بود و در نهایت هم تیم مصر 26 - 24 برنده این ست شد، این اتفاق در حالی رقم خورد که بازی تا لحظات سرانجامی 24 - 22 به سود ایران بود.

ست سوم / ایران 18 - مصر 25

نخستین امتیاز در این ست برای مشکی پوشان مصری به دست آمد، آن ها که در سرانجام ست قبلی 6 امتیاز گرفته بودند شروع توفانی همن در این ست داشتند و با دفاع فوق العاده روی تور به راحتی امتیاز های پیاپی گرفتند تا حساب کار 3 - 0 به وسد آن ها شود، بازی در ادامه به سود ایران دنبال شد و سرویس های بد آن ها برای ایران 2 امتیاز داشت. مدافع مصری ها در ادامه هم امتیاز گرفت تا بازی 4 -2 شود، روند خوب آن ها ادامه دار بود و مصری ها دفاع عالی و ضربت قدرتمند بازهم امتیاز گرفتند تا حساب کار 7- 3 به سود آن ها دنبال شود.

تیم ملی کشورمان پس از آن امتیازی ارزشمند به دست آورد، اما در نهایت مصری ها زودتر به امتیاز هشتم رسیدند تا تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند. پس از این وقت استراحت هم امتیاز برای مصری ها بود، اما بازیکنان ایرانی سرانجام پیروز شدند یک امتیاز بگیرند تا به جریان بازی بازگردند. تیم مصر در ادامه کار به روند خویش ادامه داد، آن ها روی دفاع های روی تور و ضربات اسپک بسیار پیروز شدند و از ایران پیشی گرفتند. اختلاف امتیاز دو تیم به طور ناباورانه در این ست به 5 امتیاز رسید.

ضربات خوب یلی و پاس های عالی کاپیتان معروف به کمک ایران آمد و اختلا کمتر شد، ستاره های مصری با وجود سن بالایی که داشتند، اما خوش می درخشیدند و امتیاز های خوبی برای تیمشان می گرفتند، کولالکوویچ در لحظاتی از این ست با استراس بیشتری نسبت به همیشه نظاره گر بازی بود. تیم ایران پیروز شد امتیاز ارزشمند دیگری کسب کند تا فاصله کمتر شود، اما این مصری ها بودند که زودتر به امتیاز 16 رسیدند و دو تیم به وقت های استراحت فنی رفتند. نخستین امتیاز پس از این زمان برای تیم ملی مصر بود.

بازی آن ها در این ست کاملا تغییر کرده بود، تیم کشورمان اگرچه در کسب امتیاز خیلی پیروز نبود، اما از جوانانش به خوبی سود می برد. شاگردان کولاکوویچ در ادامه بازهم پیروز شدند فاصله را کمتر کنند و به 2 امتیاز برسانند. یلی در ادامه امتیاز ارزشمند دیگری کسب کرد تا فاصله به حداقل برسد و همین بهانه ای شد تا سرمربی مصر درخواست وقت استراحت داشته باشد.

پس از این زمان ایران نتوانست از فرصت سرویسی که در اختیاز دارد بهره ببرد و امتیاز 18 هم به تیم ملی والیبال مصر رسید. این البته سرانجام کار نبود و آن ها بازهم امتیاز گرفتند تا خیلی زود اختلاف دو تیم به 3 امتیاز برسد. امتیاز 20 برای مصری ها روی ضربه سرویس به دست آمدو در ادامه هم ضربه بد عبادی پور که به بیرون از زمین رفت منجر به امتیاز بیست و یکم برای بهترین تیم آفریقا شد. تیم ملی کشورمان با حضور جواد کریمی تمام و کمال آرایش جوانی به خود گرفت و پیروز شد چند امتیاز پیاپی هم کسب کند، اما این برای برگشت به بازی کافی نبود و بازهم این تیم مصر بود که توانست با نتیجه 25 - 18 برنده این ست باشد.

ست چهارم / ایران 24 - مصر 26

چهارمین ست این بازی با کسب امتیاز برای تیم ملی کشورمان شروع شد. شاگردان کولاکوویچ به راحتی در ابتدای این ست 2 امتیاز گرفتند، مصری ها هم، اما اجازه ندادند از همان اول امتیاز زیاد شود. تیم ملی کشورمان در ابتدای این ست روی دریافت خیلی مطمئن نشان نداد، شاگردان کولاکوویچ قصد داشتند با بازی سرعتی زهر حملات مصر را بگیرند، اما بی دقتی در دفاع و دریافت کار را سخت تر می کرد. بلند قامتان اگر چه در شمارش امتیاز از حریفشان پیش بودند، اما بازی محکم و مطمئنی را به نمایش نمی گذاشتند.

تیم مصر که روز گذشته هم نایب قهرمان آسیا یعنی استرالیا را برده بود می خواست به شگفتی سازیش ادامه دهد و بازیکنان این تیم بازی بسیار خوبی رابه نمایش گذاشته بودند. اختلاف دو تیم در ادامه به حداقل رسید، اما این تیم ایران بود که پیروز شد زودتر از حریفش به امتیاز هشتم برسد تا دو تیم به استراحت قانونی فنی اول بروند. نخستین امتیاز پس از این زمان برای تیم ایران بود، بلند قامتان شرایط خوبی ایجاد کردند و توانستند چند امتیاز پیاپی کسب کنند. دفاع و دریافت نامطمئن، اما بازهم برای مصری ها امتیاز در پی داشت. بازی رفته رفته حساس تر می شد و تیم ایران، اما توانست فاصله اش را با حریفش حفظ کند.

تیم ملی کشورمان در ادامه پیروز شد به راحتی در این ست امتیاز شانزدهم را بگیرد و فاصله 4 امتیازی با حریفش را حفظ کند، ملی پوشان پس از این به وقت استراحت فنی دوم رفتند و به نکات فنی کولاکوویچ گوش کردند، پس از این زمان نخستین امتیاز برای مصر بود، آن ها به خوبی امتیاز گرفتند امنا نتوانستند فاصله شان را با تیم ایران به کمتر از 3 امتیاز برسانند. آن ها در ادامه، اما بهتر شدند و هنگامی که نتیجه 19 - 17 به سود ایران بود سرمربی ایران وادار شد تا درخواست وقت استراحتی داشته باشد.

پس از این اهم بازی به سود ایران دنبال شد، اما لحظات سرانجامی این ست همانند یک فاجعه بود، تیم مصر در حالی که 20 - 18 از تیم کشورمان عقب بود در ادامه پیروز شد 3 امتیاز بگیرد و از بلند قامتان ایرانی فاصله بگیرد. کولاکوویچ دوباره مجبور شد درخواست وقت استراحتی داشته باشد.

حساسیت به اوج خود رسیده بود، ایران در ادامه پیروز شد امتیاز بگیرد و دوباره از حریفش پیش بافتد، اما بازهم این مصری ها بودندکه کار را به تساوی کشاندند. بازی پایاپای و نزدیک دنبال می شد و دو تیم در امتیاز 24 برابر شدند، اما اشتباهات ادامه دار سرانجام کار را تمام کرد و تیم مصر توانست 26 - 24 برنده این ست و در نهایت 3- 1 برنده این بازی باشد.

تیم ایران بدین ترتیب دومین شکست پیاپی اش را تجربه کرد، ملی پوشان باید بامداد جمعه و از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد با کانادار بازی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تیم ملی والیبال ایران 1 - مصر 3، شکست ناباورانه بلندقامتان در دومین گام ، شاگردان کولاکوویچ نامطمئن و پر اشتباه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال ایران 1 - مصر 3، شکست ناباورانه بلندقامتان در دومین گام ، شاگردان کولاکوویچ نامطمئن و پر اشتباه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید