خبرنگاران تست کرونای شمشیرباز ملی پوش یزد مثبت شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یزد- خبرنگاران- مسوول روابط عمومی هیات شمشیربازی استان یزد گفت: تست کرونای محمد فتوحی در اجرای پروتکل های بهداشتی و مقررات برای حضور در رقابت های بین المللی مثبت شد.

خبرنگاران تست کرونای شمشیرباز ملی پوش یزد مثبت شد

حمیدرضا شیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ سفر و گردشگری افزود: به تازگی تست ملی پوشان برای حضور در اردوی آمادگی برای المپیک برگزار شد.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامتی ورزشکاران و پیشگیری از بیماری کووید-19 به صورت مستمر عمل تست گیری از ورزشکاران صورت می گیرد.

فتوحی تا به امروز به همراه تیم ملی در اسلحه سابر در مسابقات بین المللی و جهانی زیادی شرکت نموده و برای استان افتخارهای زیادی کسب نموده است.

450 شمشیرباز در یزد فعالیت دارند و 20 نفر عضو تیم های ملی هستند.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، 48 هیأت ورزشی و 62 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دیروز (سه شنبه)گفته بود که با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- 19 در کشور به 42 هزار و 461 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 27 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،13 هزار و 352 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و 79 نفر نیاز به بستری داشتند که با این حساب، مجموع بیماران کووید-19 در کشور به 788 هزار و 473 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 570 هزار و 774 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و پنج هزار و691 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز پنج میلیون و 586 هزار آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا در 27 استان کشور قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد واقع شده است

وی گفت: در ایران حدود 17.8 درصد فوتی های کووید- 19 از بین بیماران مزمن هستند بنابراین لزوم رعایت اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پرازدحام و نیز استرس و فشارهای روانی برای افراد مبتلا به بیماران مزمن ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیماران مزمن و افراد مبتلا به دیابت می توانند با نصب اپلیکیشن رایگان IEA برای دریافت خدمات پزشکی از وزارت بهداشت اقدام کنند.

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تست کرونای شمشیرباز ملی پوش یزد مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست کرونای شمشیرباز ملی پوش یزد مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید