راهنمای انتخاب انتخاب برترین توستر برای آشپزخانه

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، توسترها یکی از کاربردی ترین و رایج ترین لوازم آشپزخانه هستند اما کار با آن ها و رسیدن به تعادل موفقیت آمیز میان برشته بودن بیرون نان و رطوبت داخل آن ممکن است سخت باشد. اگر به فکر انتخاب برترین توستر هستید، باید به ویژگی هایی مانند شکاف بزرگتر دهانه توستر توجه کنید. چه در حال تهیه یک صبحانه ساده باشید و چه در فکر تهیه یک میان وعده پردردسرتر، توستر مناسب می تواند تجربه آشپزی را برای شما لذت بخش کند. علاوه براین، ممکن است با یاری این توستر کارهای دیگری هم بتوانید انجام بدهید. در این مقاله، راهنمای خرید توستر را می خوانید. با یاری این راهنما به راحتی می توانید سبک آشپزی خود را ارتقا بدهید.

راهنمای انتخاب انتخاب برترین توستر برای آشپزخانه

یک توستر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

امروزه انواع مدل های توستر با برترین ویژگی ها عرضه می شوند. این قابلیت ها فراتر از کاربرد اصلی توستر هستند و ممکن است شما را شگفت زده نمایند. در ادامه، چند ویژگی مهم توسترهای باکیفیت که می توانند مسائل آشپزی و تهیه نان تست را حل نمایند، می خوانید.

1. لاین های بیشتر برای برش های بیشتر

یک توستر استاندارد معمولا دارای دو یا چهار شیار است، اما توسترهای تجاری اغلب شش شیار دارند. توسترهای تک شیار نیز در بازار فروخته می شوند. اگر خانواده بزرگی دارید، توسترهای 4 تکه به شما یاری می نمایند تا نان تست بیشتری نسبت به توسترهای 2 تکه در دسته های کمتر سرو کنید.

2. شیارهای بسیار طولانی و عریض

توسترهایی که شیارهای طولانی تر و عریض تر دارند، می توانند نان هایی بزرگتر از نان تست ساده را برشته نمایند. عریض تر بودن این شیارها به شما یاری می نماید تا نان های خانگی و صنعتی را درون توستر گرم کنید. این نان ها طعم رضایت بخشی خواهند داشت. به عنوان مثال، برخی از مدل های توستر شکاف هایی با عرض تقریبا 3.8 سانتی متر دارند تا هر چیزی از نان معمولی گرفته تا شیرینی، کوکی و نان های خانگی را در خود جای دهند. با استفاده از چنین توسترهایی برای گرم کردن نان و شیرینی جات هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

3. اهرم های بالابر

با یاری این اهرم ها می توانید نان را داخل دستگاه ببرید و بعد از تمام شدن کار، نان تست را از توستر بردارید. با وجود این، برخی از مدل های قدیمی توستر همواره نان تست را به مقدار کافی بالا نمی آورند. بنابراین، شما باید آن را با دست بگیرید که محتمل است دست تان بسوزد. در انتخاب برترین توستر، باید دقت کنید که اهرم بالابر داشته باشد و این اهرم به خوبی کار کند. به این ترتیب، می توانید حتی کوچکترین تکه های نان را هم به مقدار کافی بالا ببرید تا آن ها را به راحتی بگیرید و از انگشتان خود در برابر گرما محافظت کنید.

بیشتر مدل های توستر به ویژه توسترهای نو این قابلیت را دارند که از اهرم برای بالا بردن نان تا نیمه و آنالیز مقدار برشته شدن آن بهره ببرید. در نتیجه، هر زمان که نان از نظر شما به مقدار کافی برشته شد، می توانید آن را بردارید.

4. کنترل مقدار برشته شدن نان تست

نان تست برشته از نظر هر کسی یک رنگ و شکل دارد. اگر برای انتخاب برترین توستر دقت کنید، می توانید دستگاهی با درجه کنترل مقدار برشته شدن نان خریداری کنید. با کنترل مقدار برشته شدن نان تست، می توانید مقدار برشته شدن نان تست مورد نظر برای غذا، خودتان یا هر شخص دیگری را تعیین کنید. به طور مثال، برخی از مدل های توستر دارای هفت درجه تنظیمات برشته شدن نان هستند. در نتیجه، می توانید نان تستی روشن، تیره یا به هر رنگی میان این دو داشته باشید.

5. قابلیت هایی خاص برای برشته کردن نان تست

برخی از مدل های توستر تنظیماتی متناسب با یک غذا یا موقعیت خاص دارند. به این ترتیب، می توانید برای بهتر شدن صبحانه، توستری با این قابلیت ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از مدل های توستر تنظیمات نان بیگل دارند. این تنظیمات برای نان شیرینی ها طراحی شده اند و آن ها را از داخل گرم و از بیرون ترد می نمایند. درجه گرمایشی برخی از مدل های توستر تا 50 درصد کاهش می یابد تا در حین برشته کردن داخل شیرینی، قسمت بیرونی آن را به آرامی قهوه ای کند.

تنظیمات زمان هم در برخی از مدل های توستر وجود دارد. این تنظیمات به شما امکان می دهند تا فقط چند ثانیه دیگر به مدت زمان مورد نظر خود اضافه کنید تا نان تست کاملا برشته گردد. این تنظیمات درست مانند دکمه مفید افزودن 30 ثانیه در مایکروویو است.

تنظیمات یخ زدایی هم ویژگی دیگری است که برخی از انواع توستر دارند. این تنظیمات به شما امکان می دهد تا نان را مستقیما ار درون فریزر به توستر منتقل کنید. با استفاده از این قابلیت، توستر می تواند یک تکه نان منجمد را یخ زدایی کند. سپس، آن را در مدت زمانی که گاهی به کمتر از یک دقیقه می رسد، برشته کند.

6. سینی خرده نان متحرک

اگر یک نان شیرینی یا یک تکه نان تازه برشته شده داشته باشید، این سینی به کارتان می آید. با استفاده از این سینی متحرک یم توانید خرده نان ها یا تکه های شیرینی را جمع کرد تا دستگاه راحت تر تمیز گردد.

7. ویژگی های خاص توسترها

توسترها دستگاه های بسیار ساده ای هستند اما برخی از مدل های آن طوری طراحی می شوند که چشم گیر باشند و نظر مشتری را به خود جلب نمایند. برای انتخاب برترین توستر احتیاجی نیست که حتما این ویژگی ها را در نظر بگیرید اما وجود این قابلیت ها به کاربردی تر شدن دستگاه شما یاری می نماید. این ویژگی ها عبارت اند از:

  • چراغ های LED که مدت زمان انجام کار، پیشرفت آن یا شمارش معکوس زمان شمار را نشان می دهند.
  • زنگ هشدارهایی که به شما اطلاع می دهند که نان تست آماده است.

8. نمای بیرونی توستر

نمای بیرونی توستر باید طوری طراحی شده باشد که به راحتی تمیز گردد. وجود شکاف هایی روی بدنه توستر ممکن است باعث سخت شدن تمیز کردن لکه ها و کثیفی ها گردد. لبه های تیز روی شیارها یا سایر بخش های آن هم نان را موقع حرکت خراب می نماید. هرچند فولاد ضدزنگ برای بدنه توستر از پلاستیک مجذوب کننده تر به نظر می رسد اما اغلب تمیز کردن آن سختتر است.

9. دمای لمس توستر

دمای بدنه بیرونی توستر باید هنگام برشته کردن نان تست به مقدار کافی خنک بماند تا بتوان آن را لمس کرد. این دما نباید از 60 درجه سانتی گراد تجاوز کند. اگر دمای لمس یا همان دمای بدنه یک توستر از این مقدار بیشتر می گردد، بهتر است به خرید آن توستر فکر نکنید.

10. بدنه شیشه ای

اگر والدین یا بستگانی کهن سال دارید، ممکن است این اتفاق غیرمعمولی را تجربه نموده باشید که زنگ هشدار توستر به صدا درآمده و نان کاملا سوخته اما آن ها هنوز متوجه این اتفاق نشده اند. برای اینکه دچار چنین حوادثی نشوید، می توانید یک توستر با بدنه شیشه ای خریداری کنید. به این ترتیب، موقع برشته شدن نان می توانید قهوه ای و برشته شدن آن را مشاهده کنید.

11. قابلیت تعمیر

بیشتر توسترها هزینه ای اندک دارند و به گونه ای طراحی شده اند که با سرانجام عمر خود وارد زباله های الکترونیکی می شوند. در مقابل، برخی از برندهای سازنده توستر، این دستگاه ها را با چندین قطعه قابل تعویض یا قابل تعمیر و دوره های گارانتی پنج ساله می فروشند. هر چند قیمت اولیه این دستگاه ها به طور قابل توجهی بیشتر است اما می توانند چندین سال بیشتر از توسترهای مقرون به صرفه قیمت دوام بیاورند. برخی از برندها نیز برخی از قطعات توستر مانند سینی خرده نان می فروشند تا بتوانید این قطعات را پس از چند سال تعویض کنید.

برترین مدل های توستر

برای انتخاب برترین توستر، باید مدل ها و برندهای خوب را بشناسید. از این راه، می توانید میان برترین ها یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که معمولا برترین انواع و مدل های توستر در مقایسه با توسترهای ساده قیمت بیشترین دارند. اگر به فکر انتخاب برترین توستر هستید، بهتر است که هزینه ای بیشتر را برای خرید یک توستر بادوام خرج کنید. به این ترتیب، به جای اینکه هر چند وقت یک بار هزینه تعمیر توستر مقرون به صرفه و بی کیفیت را بپردازید، برای یک عمر توستری بی دردسر خواهید داشت. در ادامه، برترین مدل های توستر را می خوانید.

توستر بوش مدل TAT3P424

توستری ساخته شده از فولاد ضد زنگ که هر بیننده ای ظاهر و طراحی آن را تحسین می نماید. این توستر ظاهری براق دارد، مستحکم و بسیار سبک وزن است. 4 شیار دارد، دکمه یخ زدایی و دکمه گرم کردن مجدد هم از قابلیت های آن است. از آن گذشته، می توانید هر یک از شیارهای برشته کردن نان را به طور مستقل از یکدیگر به کار ببرید.

توستر زولینگ مدل Enfinigy 53008

براق، مجذوب کننده و بسیار کاربردی، این توستر هر آنچه شما احتیاج دارید را یک جا دارد. این توستر هر دو طرف نان تست را تقریبا یکسان برشته می نماید.

توستر زولینگ آلمانی تقریبا با هر نانی که داخل آن بگذارید به خوبی کنار می آید و آن را برشته می نماید. فرقی هم نمی نماید که این نان نان یخ زده باشد یا نان ضخیم، نان شیرینی و نان سوپرمارکتی تکه شده استاندارد، به هرحال، زولینگ آن را برشته می نماید. این توستر دارای قابلیت های معمول یعنی گرم کردن و یخ زدایی همراه با تنظیمات نان بیگل است که همه با نشانگرهای مخصوص تعیین شده اند. دکمه لغو نیز همان صفحه قهوه ای رنگ توستر است. البته، این دکمه چندان تعیین نیست زیرا با آرم زولینگ یکی شده است.

این توستر دو شیار دارد. بنابراین، برای خانواده های بزرگتر مناسب نیست، اما مدل های چهار و شش شیار آن را هم می توانید در بازار پیدا کنید.

توستر کیچن اید مدل Artisan 5KMT4205

این مدل نو توستر کیچن اید مقدار، طراحی و ساختار فلزی مجذوب کنندهی دارد. تنظیمات پیچیده این مدل توستر به شما این امکان را می دهد تا نان هایی با مقدار های مختلف را به سادگی برشته کنید.

4 شیار بسیار عریض این توستر با سنسور کنترل می شوند. این شیارها با حرکت ملایم اهرم پایین می آیند. به این ترتیب، می توانید نان را به هر شکلی که می خواهید برشته کنید. توستر کیچن اید 4 شیاری وسایل اضافی مفیدی مانند قفسه نان تست همراه دارد. اگر فضا و بودجه لازم برای انتخاب برترین توستر را دارید، این مدل توستر نظر شما را به خود جلب خواهد نمود.

توستر برویل مدل VTT981

این مدل توستر یک مدل زیبا و با قیمت مناسب از یک برند معتبر است. ویژگی مهم این مدل توستر که می توان به آن اشاره نمود، قابلیت بلند کردن و نگاه کردن نان تست است. با یاری این تنظیمات، می توانید نان تست را به سمت بالا ببرید و بدون لغو عملیات برشته کردن نان، نگاهی به مقدار برشته شدن آن بیندازید. پس از آن، باید تعیین کنید که کدام یک از تنظیمات دستگاه را دوباره به کار می برید. اگر از نحوه برشته شدن نان تست خود راضی هستید، می توانید فرآیند کار برشته شدن نان را در همان مرحله متوقف کنید.

این توستر تمام ویژگی های سنتی مورد احتیاج و انتظار شما (از جمله یخ زدایی و گرم کردن مجدد نان) را دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.

توستر دوالیت مدل NewGen

این توستر برخلاف سایر مدل های توستر، تنظیمات برشته شدن نان را ندارد. در عوض، مدت زمان برشته شدن نان را انتخاب می کنید. پس از آن، تایمر توستر به تدریج می چرخد. بعد از تمام شدن کار هم نان به جای بیرون آمدن، درون توستر گرم می ماند تا آن را با استفاده از اهرم دستگاه بالا ببرید.

توستر اسمگ مدل TSF03

توستر با طراحی زیبا، امضای خاص خود را دارد. این توستر همه کاره با رنگ های پاستلی یکی از زیباترین لوازم آشپزخانه شما می گردد.

شیارهای این مدل توستر بسیار عریض هستند و تکه های بلندتر نان را به صورت افقی نگه می دارند. توستر اسمگ در مجموع، 11 حالت برای برشته شدن نان دارد. به این قابلیت ها باید تنظیمات کاربردی گرم نگه داشتن نان، یخ زدایی، گرم کن نان و قفسه مخصوص ساندویچ را هم اضافه کنید.

توستر فیلیپس مدل HD2640

این توستر جمع و جور یک توستر سازگار با محیط زیست و بی عیب و نقص برای خانه های کوچکتر یا آشپزخانه هایی است که فضای محدودتری دارند. این توستر از پلاستیک هایی ساخته شده که از منابع بیولوژیکی و تنو پذیر هستند.

توستر فیلیپس کوچکتر از حد میانه و بسیار سبک است اما به طرز شگفت انگیزی سریع کار می نماید. این مدل توستر بسیار کاربردی است و برای برشته کردن همه نان ها به جز بلندترین آن ها به خوبیبه کار می رود. این مدل توستر یک درپوش اضافی هم دارد که درصورت عدم استفاده از توستر، آن را تمیز، مرتب و عاری از گرد و غبار نگه می دارد.

قابلیت یخ زدایی این مدل توستر با دکمه برشته شدن نان ترکیب شده است. بنابراین، نمی توانید انتخاب کنید که می خواهید برش نان یخ زدایی شده شما تا چه مقدار برشته گردد. البته، همواره و در هر مرحله ای که بخواهید می توانید از دکمه لغو توستر بهره ببرید. این توستر جمع و جور هدیه ای عالی برای دانشجویانی است که به محیط زیست اهمیت می دهند.

کلام آخر

توستر ابزاری کاربردی است که هر آشپزخانه ای به آن احتیاج دارد. با انتخاب برترین توستر می توانید انواع نان و شیرینی را گرم و برشته کنید. برای انتخاب برترین توستر می توانید از نکاتی که شرح دادیم، یاری بگیرید. یکی از مدل های توستری که در این مقاله خواندید هم می تواند به جزو جدانشدنی و کاربردی آشپزخانه شما تبدیل گردد.

منبع: BestBuy

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای انتخاب انتخاب برترین توستر برای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب انتخاب برترین توستر برای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید