راهنمای خرید برترین اینترنت TD LTE نامحدود

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، روزگاری دنبال اینترنت مخابرات نامحدود بودیم؛ بعد دنبال اینترنت 4G نامحدود رفتیم و حالا که اپراتورهای موبایل، تقریبا بسته های اینترنت نامحدود خود را حذف کردند یا عملا محدود کردند؛ دنبال اینترنت td lte نامحدود هستیم.

راهنمای خرید برترین اینترنت TD LTE نامحدود

به طور کلی، در همه جای جهان، کاربران عاشق اینترنت نامحدود هستند و البته در همه جای جهان به جز ایران، اپراتورها تمام کوشش خود را می نمایند که یک نت نامحدود واقعی به کاربران بدهند. در ایران، برعکس اتفاق می افتد و اپراتورهای موبایل و شرکت های اینترنتی، تمام کوشش خود را به کار می گیرند که با هر حربه و حیله ای، تبلیغات اینترنت نامحدود بدهند ولی جایی و طوری، بسته اینترنت محدود بفروشند.

در ماه های گذشته، شرکت های مختلفی دست به تبلیغات اینترنت td lte بی نهایت و ایفینیت زدند. با یک سرچ در اینترنت می توانید به شرکت هایی برسید که شعارشان اینترنت پرسرعت TD-LTE اینفینت یا اینترنت نامحدود واقعی بدون احتیاج به خرید حجم اضافی، TD-LTE نامحدود، اینترنتی که تمام نمی گردد، بی نهایت ترافیک با سرعت بالا و … برسید اما آیا واقعا این سرویس های اینترنت، نامحدود هستند؟ هزینه و تعرفه هریک چقدر است و برترین اینترنت TD LTE کدام است؟

در این مقاله، می خواهیم کمی درباره بی نهایت یا نامحدود صحبت کنیم و بگوییم اساسا چه نوع اینترنتی است و مزایای اینترنت TDLTE نامحدود چیست و بعد سراغ معرفی و آنالیز و مقایسه چند سرویس اینترنت برویم؛ بدون اینکه درگیر تبلیغات و نام برندها شویم.

اینترنت TDLTE نامحدود چیست؟

اینترنت td-lte یک نوع اینترنت ثابت نسل چهار موبایل و مبتنی بر فناوری و شبکه های LTE است که احتیاجی به خط تلفن ثابت و کابل کشی ندارد و همچون اینترنت همراه یا موبایل، شما احتیاج به یک مودم و سیم کارت دارید تا به اینترنت وصل شوید.

برای استفاده از اینترنت TD باید یک مودم TD بخرید و بعد شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما سیم کارت TD بدهد. چون، از نظر فنی، فرکانس های رادیویی اینترنت TD با فرکانس های رادیویی اینترنت 4G یا موبایل فرق دارد و شما احتیاج به مودمی دارید که از فرکانس رادیویی TD شرکت اینترنتی شما پشتیبانی کند.

بعضی مودم ها هم از اینترنت همراه (که FDD گفته می گردد) و هم از اینترنت TD پشتیبانی می نمایند ولی همه مودم های همراه و رومیزی سیم کارتی این طور نیستند و شما در هنگام خرید مودم برای اینترنت تی دی باید دقت کنید که حتما از سیم کارت و سرویس اینترنت شما پشتیبانی کند. برای سهولت کار مشتریان، غالب شرکت های ارائه دهنده اینترنت TDLTE اقدام به ارائه مودم مخصوص آن هم می نمایند.

اما اینترنت TDLTE نامحدود چیست؟ اصولا به اینترنتی نامحدود یا بی نهایت یا اینفینت (Infinite) گفته می گردد که در آن صحبتی از حجم بسته اینترنت نباشد و فروش سرویس براساس زمان و مثلا ماهیانه یا سه ماه و یک ساله باشد. در این سرویس، کاربر مجاز است هر چقدر که می خواهد، ترافیک اینترنت داشته باشد و هیچ گونه سقفی برای مصرف حجم اینترنت نداشته باشد.

قراردادهای اینترنت Infinite به صورت ماهیانه و سالیانه است و در آن ها نامی از حجم برده نمی گردد. غالب سرویس های اینترنت در خارج از کشور به این شکل هستند و شما یک ماه یا سه ماه یا یک سال مشترک یا گوگل یا اینترنت 5G ورایزون می شوید و با خیال راحت، ترافیک مورد احتیاج خود را مصرف خواهید کرد.

اما در ایران، متاسفانه تعریف جدیدی از نامحدود به وسیله اپراتورهای موبایل ارائه شده است. مثلا همراه اول می گوید بسته اینترنت نامحدود شبانه با آستانه مصرف 100 گیگابایت یا مبنا تلکام می گوید اینترنت تی دی ال تی ای نامحدود با آستانه مصرف 400 گیگابایت ترافیک داخلی و 200 گیگابایت ترافیک بین الملل ماهیانه.

بیشتر بخوانید:

واقعیت این است که نباید این سرویس های اینترنت را نامحدود و اینفینت بخوانیم اما در مقایسه با سرویس های دیگری که حجم بسته محدودی دارند و مثلا ماهیانه چند ده گیگابیت بیشتر نمی دهند یا در طول کل سال 200 گیگابایت اینترنت بین الملل می دهند؛ یک جورهایی و به زعم شرکت های اینترنتی، اینترنت اینفینت می گردد.

البته در ایران، شرکت هایی مانند زی تل را هم داریم که به معنای واقعی کلمه یک سرویس اینترنت نامحدود می دهد و شما ماهیانه یا سه ماه و شش ماه و یک سال مشترک اینترنت می شوید.

مزایای اینترنت TDLTE

چرا این روزها، همه در پی خرید اینترنت TD هستند؟ چند علت عمده و کاملا درست و منطقی دارد که در واقع مزایای اینترنت TD-LTE هستند:

1- تعرفه اینترنت TD-LTE مقرون به صرفه و به صرفه است

در سال 1401، در میان همه اینترنت هایی که در ایران ارائه می گردد؛ اینترنت ADSL مقرون به صرفه ترین و پس از آن اینترنت TDLTE است. اینترنت تی دی بسیار مقرون به صرفه تر از اینترنت موبایل یا همراه است و قیمت بسته های آن برای کاربران خانگی عالی است در حالی که سرعت و مشخصات و نحوه استفاده آن مشابه اینترنت موبایل است.

اجازه بدهید یک مثلا بزنیم: تصور کنید می خواهید یک بسته اینترنت موبایل یک ماهه برای مصارف خانگی بخرید. ایرانسل برترین بسته اینترنت موبایل یک ماهه ای که به شما می دهد؛ بسته 7 گیگابایت 30 روزه به قیمت 28200 تومان بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده است. اگر مصرف اینترنت ماهیانه شما 20 گیگابایت باشد؛ باید سه بار بسته 7 گیگابایت را بخرید که می گردد حدود 85 هزار تومان.

بیشتر بخوانید:

حالا اگر سراغ اینترنت TDLTE ایرانسل بروید و بخواهید یک بسته اینترنت ماهیانه بخرید؛ اولا می توانید بسته ای از 9 گیگابایت تا 300 گیگابایت را انتخاب کنید؛ یعنی حجم بیشتری بخرید. قیمت بسته 20 گیگابایت 30 روزه تی دی ایرانسل نیز 40 هزار تومان بدون مالیات بر ارزش افزوده است. یعنی شما با نصف هزینه، می توانید یک بسته اینترنت بخرید. با 85 هزار تومان می توانید یک بسته اینترنت TD با حجم 40 الی 50 گیگابایت بخرید.

پس، برای افرادی که در پی اینترنت مقرون به صرفه برای خانه هستند؛ اینترنت TDLTE بسیار به صرفه است.

2- نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت TD-LTE آسان است

مزیت بزرگ دیگر اینترنت TD، عدم احتیاج به خط تلفن ثابت، کابل کشی در خانه یا محل کار و انتظار برای ارائه خط از سوی مخابرات یا شرکت ها است.

شما در کمتر از چند ساعت می توانید صاحب یک اینترنت پرسرعت شده و از تی دی ال تی ای بهره ببرید. کافی است وارد سایت یک سرویس دهنده TD شده و ثبت نام کنید و سریعا مودم و سیم کارت را دریافت و به برق زده و روشن کنید.

در بسیاری از شهرها، حاشیه شهرها، نقاط پرجمعیت کشور که دسترسی به اینترنت ثابت میسر نیست؛ اینترنت TDLTE برترین گزینه است. اشاره کردیم که اینترنت تی دی مشابه اینترنت موبایل است با این تفاوت که به جای گوشی، احتیاج به مودم و سیم کارت TDLTE دارید.

3- حجم بسته های اینترنت TD زیاد است

در اوضاعی که حجم بسته های اینترنت 4G بیشتر از چند گیگابایت نیست و اپراتورهای موبایل، بسته های بلندمدت حجم دار خود را حذف کردند؛ شما در اینترنت TD می توانید بسته هایی با حجم های بسیار بالا داشته باشید و براساس احتیاج و ترافیک مصرفی خودتان، بسته اینترنت بخرید.

بیشتر بخوانید:

ایرانسل بسته اینترنت TDLTE یک ساله با حجم 360 گیگابایت دارد؛ مبین نت بسته اینترنت 1100 گیگابایت می دهد. سایر شرکت های TDLTE نیز بسته های اینترنت پرحجم و بلندمدت دارند که برای دانلود، استریم بازی و ویدئو و فیلم، فراوری محتوا، آموزش آنلاین و کارهای سنگین روی اینترنت مناسب هستند.

حتی سرویس های اینترنت td lte نامحدودی که باز آستانه مصرف دارند؛ باز حجم نسبتا خوبی ارائه می دهند و می تواند احتیاجهای کاربران را رفع کند.

برترین اینترنت TD LTE نامحدود

حالا که درباره اینترنت TD و مزایای آن صحبت کردیم؛ در ادامه نگاهی به برترین اینترنت TDLTE خواهیم انداخت:

اینترنت TDLTE زی تل: نامحدود واقعی

شرکت زی تل چند سرویس اینترنت TD LTE می دهد که همگی نامحدود واقعی هستند. شما به جای اینکه حجم بخرید؛ از این شرکت اشتراک ماهیانه و سه ماهه و شش ماهه و یک ساله خریداری می کنید.

زی تل زیرساخت شبکه و انتن های خودش را دارد و فقط در تهران و کرج سرویس می دهد. وقتی با زی تل تماس می گیرید؛ ابتدا کارشناسان این شرکت برای شما شرایط سنجی نموده و بعد یک مودم بیرونی نصب می نمایند که با کابل به یک روتر داخل خانه وصل می گردد.

سرویس اینترنت TDLTE خانگی زی تل برای یک ماه از 215 هزار تومان است و شامل هیچ گونه آستانه مصرفی نیست. 800 هزار تومان به صورت ودیعه برای دریافت مودم می دهید که در انتها اشتراک می توانید پس بگیرید. هزینه نصب و راه اندازی ندارد و سرعت آن نیز حداکثر 40 مگابیت برای مصارف خانگی و 50 مگابیت برای مصارف سازمانی و شرکتی است.

زی تل یک اینترنت Unlimited دیگر به نام Airfiber دارد که مخصوص مجتمع های مسکونی، برج های تجاری و اداری و مراکزی است که می خواهند گروهی از یک سرویس اینترنت به صورت اشتراکی استفاده نمایند.

اگر در تهران و کرج ساکن باشید و واقعا یک اینترنت TD نامحدود بخواهید؛ برترین گزینه پیشنهادی برای شما اینترنت زی تل است.

اینترنت TDLTE مبنا تلکام: اینفینت با آستانه مصرف 200 گیگابایت ماهیانه

مبنا تلکام از اولین شرکت هایی بود که رو به شعار اینترنت اینفینت و بی نهایت واقعی آورد و در مقطعی هم یک سرویس های اینترنت TD-LTE نامحدود به مشترکان می داد ولی با مرور زمان و افزایش کاربران، ناچار شد یک آستانه مصرف برای سرویس های اینترنت اینفینت خود تعریف کند.

در حال حاضر، سرویس های این شرکت به گفته سایت مبنا تلکام دارای آستانه مصرف 400 گیگابایت داخلی و 200 گیگابایت بین الملل ماهیانه هستند. شما می توانید سرویس های اینترنت مبنا تلکام را بدون مودم TD یا همراه با مودم TD بخرید.

هزینه سرویس یک ماهه مبنا تلکام بدون مودم 390 هزار تومان و با مودم 2390000 تومان است. 90 هزار تومان هزینه نصب و راه اندازی از کاربر دریافت می گردد و حداکثر سرعت اینترنت نیز 40 مگابیت بر ثانیه است.

برای افرادی که ترافیک مصرفی بالایی در ماه دارند و می خواهند واقعا از استرس و نگرانی تمام شدن بسته اینترنت خلاص شوند؛ دریافت td lte نامحدود مبنا تلکام مجذوب کننده خواهد بود؛ اگرچه نسبت به اینترنت زی تل هزینه بالاتری دارد اما در سراسر کشور در دسترس است.

اینترنت TDLTE ماهان نت: نامحدود با آستانه مصرف 150 گیگابایت ماهیانه

شرکت دیگری که اقدام به ارائه اینترنت TD نامحدود نموده است؛ ماهان نت است. این شرکت نیز دو سرویس نامحدود خانگی و نامحدود سازمانی نموده است که مشخصات آن ها در جدول زیر مشاهده می شوند:

آستانه مصرف سرویس نامحدود خانگی 150 گیگابایت بین الملل در ماه و با قیمت 200 هزار تومان است. سرویس نامحدود سازمانی ماهان نت نیز 500 هزار تومان با آستانه مصرف 400 گیگی است. این قیمت ها بدون محاسبه مودم و نصب و راه اندازی هستند.

نکته مهمی که باید درباره اینترنت TDLTE ماهان نت گفته گردد؛ بحث سرعت اینترنت در دو بازه زمانی 8 صبح تا 18 عصر و از 18 عصر تا 8 صبح است که حسابی توی ذوق مشتری می زند.

ماهان نت می گوید در سرویس نامحدود خانگی، سرعت TD در بازه 8 صبح تا 18 عصر فقط 10 مگابیت ولی از آن به بعد تا 8 صبح فردا 40 مگابیت می گردد. این در حالی است که اکنون تقریبا سرعت همه سرویس های اینترنت TDLTE نزدیک به 40 مگابیت و بالاتر است.

اینترنت TDLTE تک نت: نامحدود با آستانه مصرف 150 گیگابایت ماهیانه

در طرح اینترنت بی نهایت تک نت، سرعت تا 40 مگابیت تضمین شده است؛ مودم امانی است ولی باز شما یک آستانه مصرف ماهیانه 150 گیگابایت خواهید داشت یا در سال می توانید 1800 گیگابایت مصرف اینترنت داشته باشید و پس از آن سرعت روی 5 مگابیت قفل می گردد تا طرح را دوباره تمدید کنید.

هزینه سرویس نامحدود تک نت با مودم tf-i60 g1 حدودا یک ساله 8.5 میلیون تومان می گردد.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "راهنمای خرید برترین اینترنت TD LTE نامحدود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین اینترنت TD LTE نامحدود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید