رونق بازار تلفن همراه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه با بیان این که با شروع سال تحصیلی تقاضای خرید تلفن همراه از واردات آن پیشی گرفت، گفت: مقدار فروش تلفن همراه در شهریورماه یک میلیون و 840 هزار دستگاه بوده است.

رونق بازار تلفن همراه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

شیوع کرونا و دورکاری باعث سوق پیدا کردن آموزش و کسب وکار به سمت فضای مجازی شد. بعلاوه محدودیت ها و تغییر سبک زندگی افراد باعث شد تا مصرف تلفن همراه در کشور افزایش یابد.

فراوری تلفن همراه در جهان در سال 2018 با افول روبرو شد، اما کرونا بازی را عوض کرد، تصور این بود که تلفن همراه در آینده از نظر مقدار فروش، رشدی نخواهند داشت و در یک جهت خطی پیش خواهد رفت اما با شروع پاندمی کرونا، کل جهان با افزایش فروش تلفن همراه روبرو شد.

پس از افزایش استفاده از تلفن همراه به علت توسعه آموزش مجازی و دورکاری، نگرانی هایی درباره کمبود تجهیزات تلفن همراه وجود داشت، اما فرایند تحولات نشان داد که پس از عبور از شوک اولیه، شرایط بازارها به روال عادی بازگشته است.

بر این اساس، با شروع سال تحصیلی 1400-1401 و با تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود، بازار موبایل به مقدار کافی اشباع شد و شدت گرفتن تقاضا برای خرید تلفن همراه نتوانست مسئله ای در این زمینه ایجاد کند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه روز سه شنبه با بیان این که واردات تلفن همراه کشور در 12 ماه گذشته به 18 میلیون و 300 هزار دستگاه موبایل رسید، به تشریح جزئیات رفتار مصرف کننده و نوسانات بازار تلفن همراه کشور پرداخت.

محمدرضا عالیان دراین باره گفت: بر اساس آخرین آماری که تحرکات بازار موبایل تا آخر مهر امسال نشان می دهد، از 18 میلیون و 300 هزار موبایل وارداتی، 17 میلیون و 640 هزار موبایل به وسیله مصرف کنندگان وارد شبکه ارتباطی شدند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه اضافه نمود: بر اساس این گزارش، شهریور ماه یک میلیون و 710 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده اما مقدار مصرف موبایل یک میلیون و 840 هزار دستگاه بوده است. این آمار نشان می دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از مقدار واردات باشد.

وی توضیح داد: واردات تلفن همراه، مهرماه امسال به یک میلیون و 730 هزار رسید که از این تعداد، یک میلیون و 700 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شدند.

عالیان اعلام کرد: نکته مهم این است که بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین عامل افزایش واردات و فروش تلفن همراه در کشور بوده است.

او درباره سهم بازار برندهای مختلف اضافه نمود: سامسونگ 48 درصد، شیائومی 29 درصد، نوکیا 12 درصد، اپل 4 درصد و هوآوی 2 درصد سهم واردات برندها را به خود اختصاص داده اند.

عالیان درباره آمار مصرف و سهم بازار برندهای تلفن همراه در ایران نیز اضافه نمود: سامسونگ 54 درصد، شیائومی 34 درصد، نوکیا 3 درصد، اپل 7 درصد و هوآوی یک درصد سهم واردات را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان درباره ارزش برندهای مختلف که وارد کشور شده، گفت: ارزش کالاهای وارد شده به ترتیب متعلق به سامسونگ با 34 درصد سهم، شیائومی با 29 درصد سهم، نوکیا با یک درصد سهم، اپل با 23 درصد سهم و هوآوی با 2 درصد سهم است.

وی ادامه داد: واردات نوکیا 12 درصد بوده، اما ارزش ریالی آن سهم یک درصدی دارد چرا که تلفن های نوکیا را عموماً تلفن های دکمه ای مقرون به صرفه قیمت تشکیل می دهند؛ اما در مقابل تلفن های همراه اپل با این که سهم بالایی از بازار ندارند اما از آن جایی که قیمت های آن عموماً بالای 600 دلار است از نظر ارزشی 23 درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.

عالیان درباره پرفروش ترین مدل های تلفن همراه در کشور گفت: گلکسی A12 سامسونگ بیشترین مقدار فروش را دارد، گلکسی A21S A12 سامسونگ به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند. پس از آن نوکیا 105، سامسونگ A5، شیائومی پوکو M3 و شیائومی پوکو M3 PRO بیشترین اقبال را داشته اند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "رونق بازار تلفن همراه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار تلفن همراه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید