رونمایی از پوستر ، ادای احترام کن به سینماگر فقید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پوستر رسمی هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن با نمایی از آنیس واردای 26 ساله در پشت صحنه نخستین تجربه کارگردانی این سینماگر فقید فرانسوی رونمایی شد.

رونمایی از پوستر ، ادای احترام کن به سینماگر فقید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از هالیوود ریپورتر، واردا که ماه گذشته میلادی در 90 سالگی از جهان رفت، مادربزرگ و یکی از بانیان موج نوی سینمای فرانسه بود. او در جوانی نقطه کوتاه را ساخت که در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و حالا تصویری از این سینماگر بزرگ پشت دوربین آن فیلم محصول 1955 به نشانه ادای احترام روی پوستر رسمی جشنواره کن 2019 قرار گرفته است.

واردا از محبوب ترین فیلمسازان تاریخ کن بود و با 13 فیلم در بخش های رسمی و جنبی این رویداد معتبر سینمای اروپا و جهان حضور داشت. او در 2005 عضو هیات داوران بخش مسابقه رسمی و در 2013 هم یکی از داوران بخش دوربین طلایی بود که ویژه انتخاب بهترین فیلم اول از میان فیلم های حاضر در تمام بخش های کن است. واردا در 2015 نخستین فیلمساز زن برنده جایزه نخل طلایی افتخاری در تاریخ جشنواره کن لقب گرفت.

این سینماگر و هنرمند تحسین شده زاده بلژیک در 1962 با کلئو از ساعت پنج تا هفت در بخش مسابقه کن حضور داشت و خوش درخشید و آخرین بار با مستند چهره ها روستاها به سواحل جنوب فرانسه آمد. یک شیر طلایی جشنواره ونیز، یک خرس نقره ای جشنواره برلین و اسکار افتخاری در 2018 از دیگر افتخارهای کارنامه او با بیش از 50 فیلم کوتاه، بلند و مستند است. واردا در 89 سالگی مسن ترین نامزد تاریخ اسکار هم بود.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن روز 14 ماه می با نخستین نمایش جهانی مرده ها نمی میرند به کارگردانی جیم جارموش در بخش مسابقه آغاز می شود و امسال الخاندرو گونزالس ایناریتو، فیلمساز مکزیکی برنده پنج جایزه اسکار ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی را بر عهده دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونمایی از پوستر ، ادای احترام کن به سینماگر فقید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پوستر ، ادای احترام کن به سینماگر فقید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید