سرعت انتشار کرونا باید کم گردد، پذیرش مهمان نوروزی نخواهیم داشت

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: کارهایی انجام دهیم که سرعت انتشار ویروس کرونا کم گردد.

سرعت انتشار کرونا باید کم گردد، پذیرش مهمان نوروزی نخواهیم داشت

سید موسی خادمی با بیان اینکه مردم روزهای سخت را می گذرانند، اضافه نمود: لرستان به دلیل قرار دریافت در کریدور شمال به جنوب تعداد زیادی مهاجر از سایر استان ها داشته که در زمان انتخابات به استان آمده بودند.

وی توضیح داد: جزو استان های آلوده هستیم، در مجاورت استان مرکزی هستیم که تعداد مبتلایان این استان زیاد بوده و ممکن است این موضوع ادامه دار باشد.

استاندار لرستان اعلام کرد: باید کارهایی انجام دهیم که سرعت انتشار ویروس کم و جابجایی و ارتباطات مردم کمتر گردد، با رعایت موازین بهداشتی این بیماری کنترل خواهد شد.

خادمی اضافه نمود: این ویروس قدرت انتقال بالاتری دارد و یک نفر چندین نفر را مبتلا می نماید و سرعت تصاعدی دارد؛ درجه آلودگی این ویروس بالاست و امکان کشندگی کمتری داشته و قدرت انتشار بالایی دارد.

وی بیان نمود: مردمی عاطفی هستیم و در این روزها باید ارتباطات کم گردد و از تشکیل اجتماعات خودداری و از مراسم عروسی و ترحیم امتناع کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه دیگران را به تجمعات دعوت نکنید، اضافه نمود: ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه ها و مدارس را تعطیل نموده و این تعطیلی فرصتی نیست که مسافرت برویم بلکه باید در خانه بمانیم؛ کادرهای اداری و آموزشی حق خروج از استان را ندارند.

خادمی با اشاره به اینکه در روزهای آینده ممکن است اداراتی را تعطیل کنیم، اضافه نمود: پذیرای مهمان نوروزی نیستیم؛ مراکز تفریحی را می بندیم و مراکز مهمان پذیر پذیرش نخواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از جمعیت ما مهاجر هستند و چنانچه این افراد در استان های آلوده بوده باشند استان ما را آلوده می نمایند و اگر در استان های پاکی حضور دارند با آمدن به لرستان استان محل سکونت خود را آلوده می نمایند.

استاندار لرستان اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نموده تا اطلاع ثانوی شرایط ادارات به حالت عادی برگردد؛ البته زنان باردار و کارکنانی که دارای بیماری های زمینه ای و یا علائم سرماخوردگی هستند براساس بخش نامه ای که به ادارات ابلاغ شده احتیاج به حضورشان در محل کار نیست.

خادمی با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی مساله جدی کشوری بوده اما در حال حاضر این شرایط بهتر شده است، بیان نمود: در استان شش واحد فراوریی داریم و در چند روز آینده شرایط اقلام بهداشتی بهتر می گردد.

وی اضافه نمود: از اول اسفند تا به امروز 305 هزار لیتر الکل و 350 هزار ژل ضدعفونی در استان توزیع شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: کمبود ماسک موضوعی کشوری است، در استان واحد فراوری ماسک با ظرفیت بین 5000 تا 6000 عدد در بروجرد داریم که از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه چندین کارخانه فراوری اقلام بهداشتی سه شیفته کار و فراوری می نمایند، بیان نمود: اولویت ما برای اقلام بهداشتی کادر درمانی و کارکنان است.

وی با بیان اینکه اقلام مورد احتیاج در حد احتیاج و قابل قبول تهیه می گردد، اضافه نمود: کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در صف مقدم مبارزه با این ویروس هستند و ایثارگری می نمایند؛ از کوشش دانشگاه علوم پزشکی تشکر می کنم.

خادمی در خصوص قرنطینه کردن مراکزی که شیوع بالایی دارند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا قرنطینه کردن را توصیه ننموده چرا که این مهم ضوابط خاص خود دارد و باید افراد شناسایی شده را در مکان های خاص قرار دهیم.

استاندار با بیان اینکه در شهرهایی که آلودگی بالاست این امر انجام خواهد شد، اظهار کرد: بستن مبادی ورودی شهرها به معنای قرنطینه کردن نیست و این مهم را در ستاد مطرح خواهیم کرد؛ مبادی ورودی تعدادی از شهرهای استان که شیوع بالایی دارد را کنترل خواهیم کرد.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای سرویس دهی به بیماران مبتلا بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه یک بیمارستان را به بیماران اختصاص داده و چندین بیمارستان دیگر در استان نیز رزرو هستند.

خادمی در خصوص کنترل مبادی ورودی استان، توضیح داد: با توجه به اینکه روزانه 7000 خودروی سبک و سنگین از سمت بروجرد و 8000 خودرو به وسیله پل زال وارد استان می گردد این موضوع سخت است اما باید کنترل مبادی انجام گردد.

استاندار بیان نمود: در فاز پیشگیری مردم باید این موضوع بیماری را جدی بگیرند چراکه عدم رعایت موازین بهداشتی ممکن است سطح شیوع را افزایش دهد.

وی اضافه نمود: چنانچه مردم دوهفته رعایت نموده و ارتباطات خود را کم، موازین بهداشت را رعایت و در تجمعات شرکت ننمایند می توان فرایند شیوع این بیماری را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه استان در چند روز اخیر شیب بالایی داشته و ممکن است این شیب نیز در روزهای آینده ادامه داشته باشد، اضافه نمود: مردم ارتباطات خود را کم نموده و موازین بهداشتی را رعایت نمایند و ما نیز همه امکانات و اعتبارات را برای یاری به علوم پزشکی و مقابله با این بیماری اختصاص خواهیم داد.

خادمی در ادامه با بیان اینکه سمن ها می توانند در بحث آموزش فعالیت داشته و اقلام را در مناطق حاشیه ای شهرها که مردم درآمد کمتری دارند توزیع نمایند، یادآور شد: همچنین ورود به تفرجگاه ها و اماکن تفریحی را برای مسافران و مردم ممنوع کردیم تا از این طریق جلوی انتشار گرفته گردد.

استاندار لرستان گفت: شهرداری ها، دستگاه های فراوریی و امنیتی استان کارهای خود را انجام می هند؛ همچنین فردا عصر جلسه ستاد مبارزه با کرونا را برای هماهنگی بیشتر تشکیل می دهیم.

وی بیان کرد: از رسانه و همه کسانی که در راستای پیشگیری و مقابله اطلاع رسانی می نمایند تقدیر می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرعت انتشار کرونا باید کم گردد، پذیرش مهمان نوروزی نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت انتشار کرونا باید کم گردد، پذیرش مهمان نوروزی نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید