چرا ورود به منطقه ها گردشگری دماوند ممنوع شد؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرنگاران : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ورود به منطقه ها گردشگری شهرستان دماوند و طبیعت گردی و کوهنوردی تا انتها هفته ممنوع است.

چرا ورود به منطقه ها گردشگری دماوند ممنوع شد؟

به گزارش تسنیم ، نقی میرزاکریمی با اشاره به ممنوعیت ورود به منطقه ها توریستی این شهرستان گفت: بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند ورود به منطقه ها توریستی شهرستان دماوند و طبیعت گردی و کوهنوردی تا سرانجام هفته ممنوع است.

وی اضافه نمود: روز گذشته یک دستگاه خودروی وانت مزدا پارک شده در حاشیه دریاچه تار به علت بی احتیاطی و سهل انگاری راننده توریست در دریاچه تار غرق شد.

رئیس اداره محیط زیست دماوند در ادامه گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت که با امداد افراد حاضر در دریاچه خودرو امکان خارج شدن خوردو وجود ندارد و مالک می بایست با استفاده از جرثقیل در اسرع وقت نسبت به خروج خودرو اقدام نماید.

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری ، دماوند از طرف شرق به فیروزکوه می رسد و چهار محله اصلی، شهر دماوند را می سازد. این شهر قله دماوند را دارد، بلندترین قله ایران که بلندترین قله آتشفشانی آسیا نیز هست. قله دماوند در رشته کوه سربه فلک کشیده و بی نظیر البرز واقع شده است. این کوه به عنوان اثر ملی طبیعی به ثبت هم رسیده است.

اگر از آب و هوای دماوند بخواهید بدانید، دمای هوا در این شهر معمولا آنقدر بالا نخواهد بود. در ارتفاعات اما دمای پایینی خصوصا در فصول سرد سال را شاهد هستیم.

جاهای دیدنی دماوند با تنوع و گستردگی فراوان، این شهر را به یکی از منطقه ها بی نظیر برای توریستی تبدیل نموده است. پوشش گیاهی و حیوانی خاص و منحصر به فرد این شهر سبب ممنوعیت شکار در بعضی منطقه ها شده است. در اطراف دماوند منظره ها و جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که افراد با سلیقه های متفاوت را به خود جلب خواهد نمود.

آبشارهای بلندی که در میان کوه های مرتفع واقع شده است، در کنار دشت های وسیعی که پوشش گیاهی خاصی دارد، به علاوه دریاچه ها و چشمه های طبیعی دل هر طبیعت گردی را به دست می آورد. البته که این شهر برای علاقه مندان به باستان شناسی و جاذبه های تاریخی نیز بناهای فوق العاده ای دارد.

کوتاه اگر بخواهیم بگوییم، دماوند با جاهای دیدنی فراوان و خیره کننده اش یک منطقه همه چیز تمام برای یک ییلاق عالی و کامل در اطراف تهران است!

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا ورود به منطقه ها گردشگری دماوند ممنوع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ورود به منطقه ها گردشگری دماوند ممنوع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید