سلام بر آقای خاص!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، از خودروسازی فیسکر همیشه به عنوان یکی از نخستین شرکت های سازنده خودروهای هیبریدی مدرن در آمریکا و دنیا یاد می گردد. این کمپانی به وسیله هنریک فیسکر، مدیر طراحی اسبق آستون مارتین، در سال 2007 و در کالیفرنیا آمریکا تاسیس شد، اما پس از معرفی دو مدل هییریدیKarma و Surf و نیز کسب بعضی موفقیت های مقطعی در فروش، پایان در سال 2014، به علت وجود بعضی مسائل مالی اعلام ورشکستگی کرد.

سلام بر آقای خاص!

دو سال بعد یعنی در سال 2016 و با ایجاد تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی و نیز جذب سرمایه گذاران تازه، هنری فیسکر کمپانی تازهی با نام Fisker Inc را تاسیس کرد که هدف آن طراحی، مهندسی و توسعه خودروهای برقی مدرن و پیشرفته بود.

اولین مدل معرفی شده این خودروساز، شاسی بلند Ocean است که پس از انتشار چندین تیزر و تصویر از آن در سال 2019، به تازگی در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس، به صورت رسمی معرفی شده است و طبق ادعای فیسکر، مدل اوشن خلاقانه ترین و هماهنگ ترین با محیط زیست و ارزان ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا است.

نمای جلو فیسکر اوشن 2022

نمای جانبی فیسکر اوشن 2022

نمای عقب فیسکر اوشن 2022

نمای بالا فیسکر اوشن 2022

نمای داخل فیسکر اوشن 2022

قبلی 1 از 5 بعدی

فلسفه طراحی فیسکر اوشن

بر اساس تعاریف هنریک فیسکر، در مدل اوشن، به جای طراحی یک کراس اوور یا هاچبک/کراس الکتریکی با بدنه ای ایرودینامیک و تکراری و متداول، سعی در این بوده که یک SUV واقعی و کاربردی طراحی گردد.

بر همین اساس تمرکز تیم طراحی بر این هدف پایدار بوده است تا اوشن از نظر بصری، حسی نیرو بخش و استایلی شیک را در قالب پیکره ای با سطوح صاف و به دور از اغراق را به نمایش بگذارد و با خلق و ایجاد عضلاتی بر روی بدنه با حجم پردازی گلگیرها و نیز استفاده از چراغ های باریک و کشیده، ظاهری عریض و پهن را به وجود آورند.

در کنار تمامی این موارد، استفاده از رینگ و لاستیک های 20 و 22 اینچی ساخت شرکت Bridgestone علاوه بر ایجاد ظاهری اسپرت و متناسب، به ویژه در نمای جانبی، در بهبود هندلینگ خودرو نیز تاثیر گذار بوده است.

کابین فیسکر اوشن نیز دارای فضایی بسیار ساده و مینیمال، اما کاربردی بوده و کاملاً سازگار با محیط زیست است و در ساخت آن از مواد و متریال بازیافت شده مانند تورهای ماهیگیری و پلاستیک های بازیافتی و نیز تی شرت های قدیمی استفاده شده است.

از دیگر ویژگی ها و امکانات داخل کابین فیسکر اوشن نیز می توان به صفحه نمایش 17/1 اینچی عمودی با قابلیت چرخش 90 درجه ای و تبدیل به حالت افقی، سیستم صوتی Hypersound فیسکربا 16 بلندگو و 500 وات قدرت، جایگاه هایی با طراحی خاص معروف به Limo، که به سرنشینان عقب امکان تنظیم و کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع را می دهد و نیز حالت کالیفرنیا که در سه تریم Extreme، Ultra و One عرضه می گردد و با فشار یک دکمه، تمام شیشه ها پایین آمده و سقف کشویی آن باز می گردد و تجربه حضور در فضایی باز را، در داخل کابین ایجاد می نماید، اشاره نمود. تریم Sport در این مدل به عنوان نسخه پایه از توان تولیدی 275 اسب بخار و پیمایش مسافت 402 کیلومتری و نیز شتاب صفر تا صد معادل 6/9 ثانیه برخوردار است.

نمای جلو فیسکر اوشن 2022

نمای جانبی فیسکر اوشن 2022

نمای بالا فیسکر اوشن 2022

نمای داخل فیسکر اوشن 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

تریم بعدی، تریم Ultra است که از دو موتور الکتریکی بهره می گیرد و توانی معادل 540 اسب بخار و برد مسافتی 547 کیلومتری را دارد و از شتابی معادل 3/9 ثانیه ای از حالت سکون تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت بهره مند است. در تریم Extrime نیز شاهد به کارگیری از همان پیشرانه نسخه Ultra هستیم، با این تفاوت که تریم اکستریم، از قدرتی معادل 550 اسب بخار و برد 563 کیلومتری برخوردار است. ضمن اینکه این نسخه به امکانات اضافه ای مانند گرمکن جایگاه جلو و عقب، رینگ های 22 اینچی و … نیز مجهز شده است.

اما تریم One که به عنوان بالاترین تریم عرضه شده فیسکر اوشن است، در واقع همان تریم Extreme بوده که با بعضی ویژگی های ظاهری متفاوت مانند لوگوی دیجیتالی One بر روی رکاب درها و داخل کابین و نیز یک رنگ متفاوت با نام Big sur Blue با روکش مات متالیک عرضه می گردد.

فیسکر اوشن با قیمت پایه حدود 38 هزار دلار برای نسخه پایه، حدود 50 هزار دلار برای تریم Ultra حدود 68 هزار دلار برای دو تریم بالارده Extreme و One در پاییز سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: بلاگ دیوار

به "سلام بر آقای خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلام بر آقای خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید