سنای ازبکستان قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، سنای ازبکستان در بیست و یکمین نشست خود قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به تصویب رساند.

سنای ازبکستان قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تصویب کرد

به گزارش خبرنگار وبلاگ سفر و گردشگری در تاشکند، مجلس سنای ازبکستان در بیست و یکمین اجلاس خود قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به تصویب رساند.

بیست و یکمین اجلاس مجلس سنای ازبکستان به ریاست تنزیلا ناربایوا رئیس مجلس سنای این کشور برگزار گردید.

قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با 77 رأی موافق، یک رأی مخالف و 4 رأی ممتنع به تصویب رسید.

این قانون ایجاد اصول حقوقی برای فعالیت نهادها و سیستم بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای، مکانیزم های تامین امنیت شهروندان و افراد حقوقی هنگام استفاده از انرژی هسته ای را در نظر دارد.

بر اساس این قانون، اولویت حمایت از زندگی و سلامتی شهروندان، املاک افراد حقوقی و حقیقی و همچنین حفاظت از محیط زیست، تامین امنیت، دسترسی به اطلاعات، منع فراوری سلاح هسته ای و دیگر وسایل منفجره اصول اساسی استفاده از انرژی هسته ای است.

سناتورها همچنین قانونی را مبنی بر حمایت زنان از تمام اشکال خشونت به تصویب رساندند.

شرکت نمایندگان بیست و یکمین اجلاس سنای ازبکستان در ادامه همچنین قوانین دیگری را آنالیز و در بعضی قوانین دیگر تغییرات ایجاد کردند.

مجلس 2 مجلسی نخستین بار در ازبکستان در سال 2005 میلادی تشکیل شده و تعداد نمایندگان مجلس سنای ازبکستان 100 نفر است که 84 نفر آنان به طور مساوی از جمهوری خودمختار قره قلپاقستان، 12 استان و شهر تاشکند انتخاب می شوند و 16 نفر نماینده دیگر را رییس جمهوری مشخص می نماید.

نمایندگان مجلس عالی قانون گذاری ازبکستان 150 نفر هستند و از طرف 4 حزب سیاسی و نهضت محیط زیست ازبکستان برای 5 سال انتخاب و به طور دایمی فعالیت می نمایند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "سنای ازبکستان قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای ازبکستان قانون استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید