سنگربان تیم ملی کنار بازیگر چشم آبی! ، بهمن دان و یک رکورد جهانی !

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرنگاران: بهمن دان بیش از صد نفر از پای چوبه دار نجات داده است.

سنگربان تیم ملی کنار بازیگر چشم آبی! ، بهمن دان و یک رکورد جهانی !

بهمن دان 27 اردیبهشت 1337 است. بهمن دان یک رکورد جهانی را به نام خود دارد. بهمن دان بیش از صد نفر از پای چوبه دار نجات داده است. بهمن دان از پول دیه تا رضایت ولی دم را انجام داده است.

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، در فرهنگ ما ایرانیها دستگیری و یاری به مستمندان و ضعفا از ویژگی های مثبت است که هر انسانی را برجسته می نماید .در طول دهه های گذشته ورزشکاران و هنرمندان - به عنوان مشهورترین و محبوب ترین چهره ها نزد مردم - همیشه در امور خیر پیشقدم بوده و در سختی ها کنار مردم ایستاده اند. برای بسیاری از آنها محبوبیت از معروفیت ارزش بیشتری دارد ، محبوبیتی که از همین راه به دست می آید و جایگاه آنان را در دل مردم دست نیافتنی می نماید .

هنرمندان بسیاری هستند که در زمینه های مختلف خیریه فعالند ؛ از مدرسه سازی تا تهیه ملزومات درمان و بیمارستان و از تهیه جهیزیه برای نوعروسان تا کتاب و دفتر برای دانش آموزان بی بضاعت. بسیاری هنرمندان خود موسس یا سفیر یک خیریه هستند اما ...

درمیان همه این کارهای خوب و خیر ، یک کار از بقیه سخت تر است ؛ نجات جان یک انسان پای چوبه دار. در کشور ما جوانان بسیاری هستند که بر اثر غفلت یا جوانی و حتی ناخواسته ، مرتکب قتل شده اند .

گرفتن رضایت از شاکی و اولیای دم و تهیه پول دیه کاریست که از هرکسی ساخته نیست . پس در بسیاری مواقع ورزشکاران و هنرمندان پیشقدم می شوند . هنرمندان بسیاری چون پرویز پرستویی در این زمینه سوابق و خاطرات زیادی دارند اما شاید کمتر کسی بداند که گروهی به خصوص با همین مأموریت سالهاست که تشکیل شده و در سرتاسر کشور به سراغ پرونده هایی می رود که خود دادسرا یا قاضی به آنها معرفی می نماید . ریاست این گروه با بهمن دان است، بازیگری که بیشتر با نقش منفی شناخته می شد اما در یک دهه اخیر تعداد کسانی را که از پای چوبه دار نجات داده سه رقمی شده اند و از این بابت رکوردی جهانی به ثبت رسانده است.

البته در این کار خیر نامداران بسیاری با بهمن دان همکاری می نمایند . از ورزشکاران نیز چهره ای چون نیما نکیسا با آنان همراه است. در واقع در هر پرونده و با توجه به شناختی که از اولیای دم و شاکی به این گروه ارائه می گردد ، آنها تیمی تشکیل می دهند و چهره ها را بر حسب شرایط به همکاری دعوت می نمایند. جغرافیا برای این گروه اهمیتی نداشته و در سرتاسر کشور تا به امروز برای نجات افراد واجد شرایط اقدام نموده اند .

منبع: رکنا

به "سنگربان تیم ملی کنار بازیگر چشم آبی! ، بهمن دان و یک رکورد جهانی !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگربان تیم ملی کنار بازیگر چشم آبی! ، بهمن دان و یک رکورد جهانی !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید