شهری شناور به شکل سفره ماهی برای گشت و گذار علمی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تصاویر خارق العاده، طرح هایی از یک شهر شناور به شکل سفره ماهی را نشان می دهد که می تواند هزاران نفر را در خود جای دهد.

شهری شناور به شکل سفره ماهی برای گشت و گذار علمی

City of Meriens که شبیه چیزی فراتر از فیلم های علمی تخیلی به نظر می رسد، برای حرکت در سرتاسر دنیا با هزاران سکنه طراحی شده است. این کشتی که به شکل سفره ماهی دیو (Manta ray) طراحی شده امکانات تحقیقاتی و علمی فراوانی را برای حداکثر 7 هزار نفر در حین گشت و گذار در دریای آزاد فراهم می نماید و برای دوستداران اقیانوس فوق العاده است.

این کشتی برای محققان، دانشگاهیان و دانشجویانی که می خواهند زندگی دریایی را کشف نمایند طراحی شده است.

ژک روژری (Jacques Rougerie) معمار فرانسوی این اثر می گوید: من City of Mériens را به شکل سفره ماهی دیو طراحی کردم، زیرا به نظرم این برترین طرح برای اسکان دادن چنین اجتماعی است.

این معمار جاه طلب شرح داد که این شهر پذیرای مردم سراسر دنیا است و بر اساس استانداردهای سازمان ملل اداره می گردد.

روژری اضافه نمود: این وسیله دنیای مطالعات زیر آب را متحول می نماید، زیرا مردم به وسیله آن با اقیانوس تماس دائمی خواهند داشت و از آنجایی که بخشی از آن کاملا زیر آب است، دسترسی مستقیم به دنیای زیر آب دارند.

پس از ساخت، طول کل آن 900 متر و عرض آن 500 متر خواهد بود و درون انبار کشتی های تحقیقاتی تا 90 متر طول خواهد داشت. طرح هایی برای سالن های سخنرانی، کلاس های درس، آزمایشگاه ها، منطقه های برای زندگی، استراحت فرهنگی و منطقه ها ورزشی وجود دارد.

روژری بعلاوه به محیط زیست توجه نموده و انرژی های دریایی تجدیدپذیر را با اصول توسعه پایدار انتخاب نموده است. او ساختاری ایجاد نموده که دارای یک برنامه زباله صفر است و در انتهای بال های سفره ماهی، کشتی به کانال ها و گلخانه های هیدروپونیک (آب کشت) دسترسی دارد.

City of Meriens به واسطه کمیسیون اقیانوس شناسی بین دولتی، تحت حمایت یونسکو خواهد بود.

روژری 13 سال پیش برنامه ریزی مفهوم بیونیک و بیومیمتیک خود را شروع کرد و مطمئن است که می تواند آن را تا سال 2050 عملیاتی کند.

این در حالی است که برنامه هایی برای شهر زیر آبی دیگری در سواحل چین نیز منتشر شده است. کانسپت های مشابهی در مالدیو نیز ترسیم شده است، جایی که 5000 خانه در طرح های یک جامعه شناور گنجانده شده و حداکثر 20 هزار نفر می توانند در آن اسکان داده شوند.

منبع: گردشبان

به "شهری شناور به شکل سفره ماهی برای گشت و گذار علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری شناور به شکل سفره ماهی برای گشت و گذار علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید