ظرفیت خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره ظرفیت خوابگاه ها و شیوه نامه های بهداشتی در دوران کرونا برای پذیرش دانشجویان شرح داد.

ظرفیت خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد

امیرغفرانی، مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری دروس عملی اظهار کرد: با توجه به دستوری که از سمت وزارت علوم برای بازگشایی خوابگاه ها اعلام شده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در حال آماده کردن خوابگاه های داخل و بیرون دانشگاه است.

او اضافه کرد: نظافت خوابگاه ها مثل شست و شوی فرش ها، سم پاشی، ضدعفونی کردن و ... در حال اجرا است و تا ابتدای مهر به خاتمه می رسند، اما با توجه به ادامه یافتن کلاس های غیر حضوری ظرفیت خوابگاه ها بر اساس ظرفیت کلاس های کرونایی تکمیل می شوند، یعنی هر اتاقی به نصف تقسیم می گردد و به دلیل ضروری بودن رعایت شیوه نامه های بهداشتی هر اتاقی اگر در گذشته به 6 نفر اختصاص داده می شد هم اکنون به دلیل ویروس کرونا برای 3 نفر یا کمتر در نظر گرفته می گردد.

غفرانی توضیح داد: محدود بودن ظرفیت های خوابگاهی در ترم جاری به این دلیل است که اگر کسی مبتلا شد به افراد کمتری انتقال دهد و بعلاوه شیوه نامه های بهداشتی همچون گذشته رعایت شوند. سعی نموده ایم خوابگاه ها را آماده کنیم تا دانشجویان تحت هر شرایطی بتوانند بعد از تزریق دو دز واکسن کرونا در خوابگاه ها مستقر شوند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تخت، کمد، میز، سرویس اینترنت و وسایل بهداشتی برای شست و شو و استحمام و امکانات مناسب جهت پخت و پز را آماده نموده ایم تا دانشجویان بتوانند بعد از مستقر شدن در خوابگاه ها از خدمات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به خوبی استفاده نمایند.

غفرانی با بیان اینکه دانشجویان برای مستقر شدن در خوابگاه ها باید وسایل شخصی مانند ملحفه، پتو و ... را همراه خود داشته باشند، تاکید نمود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نموده که برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشجویان باید وسایل شخصیشان را همراه خود در خوابگاه ها ببرند و ما آمادگی اسکان دادن به دانشجویان را بعد از دوران کرونا داریم.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشگاه برای ارائه خدمات غذا خوری به دانشجویان در دوران کرونا گفت: وقتی دانشگاه ها حضوری شوند برای تمامی دانشجویان دانشکده ها غذا را عرضه خواهیم کرد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال اجرا خاتمه نامه نویسی هستند و احتیاج به استفاده از آزمایشگاه ها و کارگاه ها دارند بعد از آغاز ترم تحصیلی نو به آن ها هم غذا خواهیم داد و امیدواریم که کلاس ها حضوری شوند تا بتوانیم همچون روال سابق خدمات غذا را به دانشجویان بدهیم.

غفرانی اضافه کرد: تمامی غذا ها در خوابگاه به صورت بسته بندی شده وارد می شوند و برای هر وعده به مسئولان خوابگاهی جهت عرضه به دانشجویان اختصاص داده می شوند. لازم به ذکر است که دانشجویان مایل می توانند برای خرید غذا به سامانه مربوطه مراجعه نموده و غذای خود را سفارش دهند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 296 دانشجو با ظرفیت کرونایی در خوابگاه ها مستقر می شوند، تاکید نمود: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز پذیرش دانشجویان نو خوابگاهی را به ما ابلاغ کند ما هم دانشجویان را جذب می کنیم، اما در حال حاضر 296 دانشجو در خوابگاه های ما ساکن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید