مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایرنا/ براساس گزارشات منتشر شده، مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید

مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران در محل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید.

داوود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس دانشکده گردشگری تهران گفت: در سال 1400 دانشکده گردشگری با موافقت و دستور رئیس دانشگاه تهران و پذیرش در همه گروه ها و استقبال فعالان صنعت تشکیل شد.

وی اضافه نمود: در ابتدای تشکیل دانشکده مسائل بسیاری وجود داشت از راه اندازی ساختمان گرفته تا شکل گیری کلاسها و حضور دانشجویان در دانشکده اما دانشکده گردشگری از همان ابتدا سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو گرفت و شروع به کار کرد.

حومنیان یکی از ضرورتهای حوزه گردشگری را توجه به ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: از زمان تشکیل دانشکده کوشش شد این فاصله برداشته گردد و ارتباط برقرارر گردد از جمله این اقدامات میتوان به برگزاری نشستهای تخصصی با حضور فعالین صنعت، برگزاری دوره MBA هوانوردی با ایران ایر ، دوره هتلداری با هتلهای پارسیان و بعلاوه تشکیل مدرسه آشپزی و مدرسه قهوه اشاره نمود.

حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آژانس های مسافرتی ایران در این مراسم بیان نمود: در ایران احتیاج به توجه بیشتر به صعت گردشگری داریم، صنعت گردشگری ماهیتا ماجراجویی است، ذات دانشجو هم ماجراجویی است که تلفیق دانشگاه با صنعت حرکت بزرگی را رقم می زند.

وی اضافه نمود: ایران با منابع و جاذبه های که دارد با کشورهای جهان قابل مقایسه نیست، گوشه گوشه ایران جاذبه دارد شب یلدا داریم اما متاسفانه مردم ما به مراسم کریسمس می روند، باید یلدا را طوری معرفی کنیم که گردشگران علاقمند به حضور در ایران باشند.

سید مصطفی فاطمی، مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: صنعت گردشگری از صنایع مهم ایران محسوب می گردد که توجه کمی به آن شده است. البته که برای رونق گردشگری به بودجه احتیاج داریم و فعالیتهایی که توسعه این صنعت را به همراه داشته باشد.

وی گفت: تحول در رویکرد بالادستب حاکمیتی به جایگاه و اهمیت گردشگری در کشور بسیار مهم است که در چند سال اخیر ایجاد شده است، ما ظرفیتهای زیادی داریم که باید بیش از پیش بدان توجه کنیم.

در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران گروههای موسیقی سنتی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، موسیقی سنتی گروه آگرین از خراسان شمالی به اجرای موسیقی پرداختند. در سرانجام مراسم نیز تقدیر از دانشجویان و کارکنان و برش کیک سالروز تشکیل دانشکده گردشگری دانشگاه تهران انجام شد.

در این مراسم شماری از مدیران و مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتحادیه ها و تشکل های گردشگری، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و فرهنگ، مدیر عامل و مسئولین هتلهای پارسیان، مجموعه گردشگری باغ ایرو اعضای گروه علمی و دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه تهران حضور داشتند.

منبع: همگردی

به "مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم بزرگداشت دومین سالروز تاسیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید