توجه به گردشگری خراسان شمالی منجر به ایجاد اشتغال ارزان و سریع خواهد شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ، توجه به بخش گردشگری را به عنوان یکی از مهم ترین حوزه های ایجاد اشتغال سریع و ارزان قیمت دانست و گفت: با امیدی که ایجاد شد و تلاش هایی که صورت گرفت، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفت تا با برنامه ریزی های جامع، شاهد تحقق این مهم باشیم.

توجه به گردشگری خراسان شمالی منجر به ایجاد اشتغال ارزان و سریع خواهد شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شاقتصادی، علی علی اکبری در همایش گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری که در هتل داریوش بجنورد برگزار شد، گفت: امروز جهان به این رسیده که جذاب ترین و مهم ترین حوزه در امر اشتغال، حوزه گردشگری است.

او با اشاره به ظرفیت های بالقوه ای که در خراسان شاقتصادی وجود دارد، بر ضرورت توجه برنامه ریزان حوزه گردشگری استان به این ظرفیت ها تأکید کرد و اضافه نمود: اقلیم چهار فصل خراسان شاقتصادی که کویر، دشت، جنگل، کوهستان و... را هم زمان در دل خود دارد و نیز تنوع اقوام و فرهنگ ها ازجمله مهم ترین ظرفیت هایی است که توجه هر گردشگر داخلی و خارجی را می تواند به خود جلب کند.

کننده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش ازپیش برای معرفی استان خراسان شاقتصادی و شناساندن ظرفیت های گردشگری آن تلاش کرد.

او مطرح نمود: امروز که به نام هفته گردشگری نام گذاری شده است، مدیران استان باید توجه خود را به این ظرفیت بالقوه فراوان متمرکز کنند، تا با سرمایه گذاری شرایط اشتغال فراهم شود.

عزم جدی مدیریت عالی خراسان شاقتصادی برای حل مسائل گردشگری استان

ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شاقتصادی از عزم جدی مدیریت عالی استان برای پیگیری و حل مسائل و مسائل فعالان حوزه گردشگری خبر داد.

او گفت: در شرایط کنونی دو راه داشتیم، یکی مقابله و ایستادگی در برابر شرایط تحمیلی دشمنان و دیگری کنار آمدن با خواسته ها و زیاده خواهی های دشمنان بود که به دوراز شأن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و گزینه مردم اتکا بر اقتصاد درون زا و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است.

حیاتی با اشاره به نقش فعالان گردشگری در شرایط کنونی اقتصادی، اضافه نمود: گردشگری یکی از راه های توسعه استان است که می تواند بخش زیادی از مسائل اقتصاد و اشتغال را سامان دهد.

او ادامه داد: ما باید بتوانیم برای رونق گردشگری استان از ظرفیت زائران بهره مند شویم و خراسان شاقتصادی را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شاقتصادی گفت: برنامه هایی در راستای توسعه گردشگری از سوی استاندار ابلاغ شده، تلاش ها و پیگیری های فراوانی هم در سطح ملی انجام گرفته است تا از اعتبارات ویژه بخش گردشگری حداکثر استفاده را برای توسعه این صنعت در استان داشته باشیم.

او اضافه نمود: باید مقررات را تصحیح، اعطای تسهیلات را آسان، مشکل تضامین و وثیقه های بانکی را حل کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که کسانی که علاقه مند و پیگیر اجرای طرح های گردشگری در استان هستند بدون کوچک ترین مسئله ای تسهیلات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

حیاتی با تأکید بر این که عزم مدیریت عالی استان برای تحقق این مهم، جدی است، مطرح نمود: امیدواریم باپشتکار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فعالان حوزه گردشگری که از زحماتشان تشکر می کنیم، با بهره مندی از ظرفیت هایی که ایجادشده و با جذب به موقع اعتبارات در راستای توسعه استان گام های بلندی برداریم.

تجلیل از برترین های گردشگری

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شاقتصادی در این همایش بر همگرایی و نقش دستگاه های مختلف اجرایی برای موفقیت در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت ها همچون راه، فرودگاه مناسب، اورژانس فعال نباشد، هلال احمر در جاده ها خدمات را به مردم ارائه ندهد، نیروی انتظامی امنیت را برقرار نکند و... قطعاً برای گردشگری هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد و برای رسیدن به اهداف باید تمام این کارها اگر در کنار هم قرار بگیرند.

او بابیان این که گردشگری متعلق به تمام مردم است و اگر برنامه ریزی دقیقی در این حوزه صورت بگیرد، همه از آن منتفع خواهند شد، اضافه نمود: پیشرفت های خوبی در حوزه بومگردی حاصل شده که البته باید کامل تر شود.

یزدان پناه شرح داد: اگر امروز تعدادی از اقامتگاه های بوم گردی در استان توانسته اند به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کنند و در سطح ملی مطرح شوند به دلیل تلاش هایی است که صاحبان این اقامتگاه ها برای پاسخگویی به علایق و توجه به نیاز امروز گردشگران انجام داده اند.

او با تأکید بر این که فعالان بخش گردشگری برای توسعه کسب وکار خود باید از روش های جدید تبلیغات بهره ببرند، مطرح نمود: باید فرصت های ایجادشده و ظرفیت های گردشگری استان را غنیمت دانست و برای به فعلیت درآوردن این پتانسیل با برنامه حرکت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شاقتصادی شرح داد: در این اداره کل به دنبال برنامه های کلان هستیم تا بیش ازپیش از فرصت گردشگری برای رونق تولید و اشتغال بهره مند شویم چراکه امروز در تمام جهان، فناوری و گردشگری دو پیشران مهم توسعه اقتصادی در هر منطقه ای به شمار می روند.

او به نقش گردشگران خارجی در معرفی چهره واقعی ایران و آشنایی دیگر مردم جهان با تاریخ و تمدن کشور، اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد و با میزبانی شایسته از آنان، زمینه را برای حضور گردشگران بیشتر در استان فراهم کنیم.

در این همایش، برترین های حوزه گردشگری خراسان شاقتصادی در بخش های اقامتگاه های بوم گردی، واحدهای اقامتی، واحدهای نمونه پذیرایی شامل رستوران های بین راهی و سفره خانه های سنتی، دفاتر شرکت های خدمات مسافرتی، انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری و تشکل های مردم نهاد به واسطه فعالیت های قابل تقدیری که در سال گذشته داشتند، معرفی و تجلیل شدند.

منبع: میراث آریا

به "توجه به گردشگری خراسان شمالی منجر به ایجاد اشتغال ارزان و سریع خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به گردشگری خراسان شمالی منجر به ایجاد اشتغال ارزان و سریع خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید