مشهورترین جاذبه های توریستی که دیگر وجود ندارند

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، این روزها شهرت جاذبه های توریستی به شبکه های اجتماعی بستگی دارد زیرا 50 درصد مسافران گزارش داده اند که اطلاعات و تبلیغات اینترنتی روی برنامه سفر آن ها تاثیر گذاشته است. اما به نظر می رسد این میزان شهرت زیاد هم برای جاذبه های توریستی مفید نیست. زیرا توریست ها علاوه بر ریختن زباله و کشیدن نقاشی روی دیوارها آسیب های جدی تری هم وارد می نمایند.

مشهورترین جاذبه های توریستی که دیگر وجود ندارند

در ادامه با 11 جاذبه توریستی مشهور جهان که توسط انسان ها تخریب شده اند آشنا شوید.

خلیج مایا در مجمع الجزایر فی فی، تایلند

این منطقه توریستی بعد از اکران فیلم The Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو مشهور شد به طوری که سالیانه 5 هزار نفر به بازدید آن می رفتند. خلیج مایا در سال 2018 به منظور ترمیم و بازسازی به مدت نامحدودی تعطیل شد.

مرجان های جزیره کریسمس، استرالیا

در کمتر از یک دوره 10 ماهه 90 درصد این تپه دریایی از بین رفت. برخی از مرجان ها کاملا رنگ خود را از دست دادند و برخی از آن ها هم از بین رفتند. این اتفاق به علت فشار گرمای تحت تاثیر تغییرات اقلیمی اتفاق افتاده است.

آبشار گوئیرا در برزیل

این مکان زیبا دارای مجموعه ای از آبشارهاست. در سال 1982 این آبشارها با آب های سد ایتایپو به طور کامل از بین رفتند و سنگ ها با دینامیت به کلی حذف شدند.

غار آلتامیرا در اسپانیا

غار آلتامیرا در سال 2002 به روی توریست ها بسته شد. گروه های توریستی بزرگ با تنفس و فراوری بخار آب و دی اکسید کربن نقاشی های روی دیوار غار را به کلی از بین بردند. در سال 2001 غاری شبیه به غار آلتامیرا برای سرگرمی توریست ها ساخته شد.

یخچال چاکالتایا در بولیوی

این یخچال 18000 سال گذشته شکل گرفته و یکی از بلندترین یخچال ها در آمریکای جنوبی است. تغییرات این یخچال از سال 1980 به علت پدیده گرمای جهانی شروع شد و در سال 2009 به کلی از بین رفت.

دریاچه پوپو در بولیوی

این دریاچه در سال 2016 به علت تغییرات اقلیمی و پیشرفت صنعت معدن و کشاورزی کاملا خشک شد. جالب است بدانید که این دریاچه برای دومین بار ناپدید شده است. اولین بار در سال 1994 خشک شد و بارش باران به آن حیات دوباره بخشید.

صخره کیک عروسی در استرالیا

این صخره در سال 2015 مشهور شد اما به علت نگرانی هایی که برای عدم ثبات آن داشتند منطقه ممنوعه اعلام شد. با این وجود مردم برای دریافت عکس یادگاری به آن طرف حصار می پریدند. این مکان همچنان بسته می ماند تا به دلایل طبیعی کاملا از بین برود.

مرجان های جزیره راجا آمپات در اندونزی

این صخره مرجانی 1600 متر مربعی توسط کشتی های مسافربری در سال 2017 از بین رفت و بازسازی دوباره آن ده ها سال به طول می انجامد.

کوه داکبیل، اورگن

کوه داکبیل تا تاریخ 29 آگوست سال 2016 یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی بود تا زمانی که گروهی از مردم به علت شکستن پای یکی از دوستان شان این سازه طبیعی را سوراخ نموده و از بین بردند.

پل پونت دس آرتس در پاریس

پل پونت دس آرتس معروف به پل عشاق پر از قفل های عشق نصب شده توسط مردم بود به طوری که وزن آن به 45 تن می رسید. به علت وزن زیاد این قفل ها هر لحظه امکان داشت پل فرو بریزد به همین دلیل قفل ها را از نرده جدا نموده و به جای آن نرده شیشه ای زدند تا مردم دیگر نتوانند به آن قفل نصب نمایند.

بسیاری از مردم بدون این که به آینده این مکان های زیبا و دیدنی فکر نمایند با زباله ریختن، نقاشی کشیدن و بردن قطعاتی از آن ها باعث آلودگی محیط و ویرانی جاذبه های توریستی می شوند. به نظر شما چگونه و تا چه اندازه می توان تاثیر منفی مردم را کاهش داد؟

منبع: بدونیم

به "مشهورترین جاذبه های توریستی که دیگر وجود ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین جاذبه های توریستی که دیگر وجود ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید