منطقه سایه خوش، طبیعت شگفت انگیز و دیدنی بندر لنگه

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، منطقه بیابانی سایه خوش در غرب روستایی با همین نام واقع شده است.

منطقه سایه خوش، طبیعت شگفت انگیز و دیدنی بندر لنگه

روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه محسوب می شود و در 40 کیلومتری جنوب خمیر و 55 کیلومتری بندرلنگه واقع شده است. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است.

منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس و وجود نخلستان های فراوان در منطقه، از جاذبه های گردشگری بندر لنگه به شمار می آید و از سواحل زیبای جنوب محسوب می شود.

همچنین روستای سایه خوش با قدمتی طولانی، آثار تاریخی را از جمله بندحسن و کاروانسرای صفوی، در خود جای داده است.

آشنایی منطقه بیابانی سایه خوش

بندر لنگه یکی از بنادر مهم و قدیمی ایران است که به دلیل مرواریدهای خوبی که از آنجا صید می کردند، آن را به نام بندر مروارید نیز می شناختند.

تصور بیابان در ساحل شاید کمی عجیب و دور از فکر باشد اما بیابانی در ایران با نام سایه خوش در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است.

این بیابان در غرب روستای سایه خوش و در 55 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که با چشم اندازهای مسحورکننده اش چشمان هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

برای رسیدن به بیابان سایه خوش می توانید از جاده بندر لنگه به بندر عباس بروید و کلوت هایی با قدمتی زیاد که در اثر فرسایش باد و آب ایجاد شده اند را به نظاره بنشینید.

با قدم زدن در میان کلوت هایی که در میان بیابان داغ از زمین سربرافراشته اند گویی به دنیای دیگری سفر کرده اید. کلوت های بیابان سایه خوش اشکال مختلف و خارق العاده ای دارند که اگر از تخیل خوبی برخوردار باشید آنها را به شکل حیواناتی عجیب و غریب می بینید.

دیدن غروب خورشید از میان کلوت هایی کوتاه و بلند در دل بیابان از دیگر دیدنی های کویر است که تصویر و خاطره آن تا مدت ها با شما باقی می ماند.

همچنین بازدید از روستای سایه خوش که برای رسیدن به بیابان باید از آن عبور کنید را به شما پیشنهاد می دهیم، این روستا تاریخ و قدمتی کهن دارد و بند حسن و کاروانسرای صفوی از آثار تاریخی آن به شمار می آیند.

در سفر به بندر لنگه از دیدن چشمه آبگرم روستا غافل نشوید که جاذبه ای طبیعی محسوب می شود.

محل قرارگیری منطقه بیابانی سایه خوش

روستای سایه خوش بندر لنگه قدمت دور و درازی دارد و به همین دلیل آثار باستانی شگفت انگیزی مثل بند حسن و کاروانسرای صفوی دارد.

یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی این روستا، چشمه آب گرمی ست که در قلب خود جای داده است.

کاروانسرای صفوی در گذشته محلی بوده که گردشگران را اسکان میداده و محل استراحت کاروانیان بوده است.

این کاروانسرا شامل یک مسجد می باشد که همه امکانات رفاهی از جمله مسجد، دبستان، 25 عدد آب انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به وای فای و اینترنت دهیاری و مرکز بهداشت را دارد.

در واقع یکی از دلایل جذب گردشگر در این منطقه این است که همه امکانات رفاهی را دارد و شما به دردسر نمی افتید. همچنین علاوه بر کاروانسرا، در خانه های روستایی هم به روی میهمانان و گردشگران باز است.

مشاغل اهالی روستای سایه خوش از گذشته تا به امروز شامل ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی بوده است که محصولات آنها هم می تواند سوغاتی خوبی برای دوستان و عزیزانتان باشد. اهالی این روستا غالبا مسلمان و اهل سنت هستند.

اگر به فکر سوغاتی اصیل و سنتی این منطقه هستید، حتما محصولات زیبایی مثل گلابتون دوزی، خوس دوزی و کم دوزی به چشمتان میخورد که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

این محصولات سنتی را در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید، پس آنها را از دست ندهید.

در صورتی که به این منطقه شگفت انگیز سفر کردید، چشمه آبگرم روستا را از دست ندهید. این چشمه در جاده بندر خمیر به بندر لنگه قرار داشته و فاصله اش تا بندر لنگه کمتر از 4 کیلومتر می باشد.

این چشمه در میان شکاف های سنگ آهکی مارنی و پایین کوه قرار گرفته که بر پایه فرضیه تکنوتیک صفحه ای بنا شده است. فرضیه تکنوتیک به حرکت در مقیاس بزرگ قشر و بخش فوقانی جبه زمین اشاره دارد.

در این آب این چشمه مواد معدنی فوق العاده ای مثل منیزیم، کلر و سدیم گرم یافت می شود که شفابخش و درمان بسیاری از دردهاست.

بیابان سایه خوش و کلوت های به وجود آمده در آن در 55 کیلومتری بندر لنگه واقع شده اند.

برای رسیدن به این بیابان و کلوت های داخل آن ابتدا باید خود را به بندر لنگه برسانید. برای دسترسی به بندرلنگه نیز می توانید از سه مسیر هوایی، جادهای و ریلی استفاده کنید. راحت ترین شیوه سفر هوایی می باشد.

بندر لنگه دارای فرودگاه است و شما به راحتی میتوانید با پرواز مستقیم به این بندر بیایید.

اما اگر بخواهید با قطار به این بندر بیایید، باید ابتدا به بندرعباس بروید. چون نزدیک ترین خط ریلی به بندر لنگه، ایستگاه بندرعباس می باشد. سپس از بندرعباس تا بیابانهای سایه خوش را با ماشین طی کنید.

چنانچه از مسیر جاده ای استفاده میکنید نیز ابتدا باید به بندرعباس برسید و سپس از همان مسیر خود را به کلوت های بیابان سایه خوش برسانید.

این بیابان در مسیر جاده ارتباطی میان بندر لنگه و بندرعباس واقع شده است.

منبع: گردشبان

به "منطقه سایه خوش، طبیعت شگفت انگیز و دیدنی بندر لنگه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه سایه خوش، طبیعت شگفت انگیز و دیدنی بندر لنگه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید