واکنش بولتون به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به تصمیم ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده در توافق برجام مدعی شد که هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران غنی سازی خود را افزایش دهد مگر آنکه این اقدام بخشی از کوشش ها برای کاهش زمان گریز برای فراوری تسلیحات هسته ای باشد.

واکنش بولتون به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران

ادعاهای بولتون علیه ایران تنها ساعاتی پس از آن بیان شده که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان کرد که تهران از مرز 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور نموده است.

پس از آن نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با غنای 3.64 درصد از سقف 300 کیلوگرم را تأیید کرد و در پاسخ به گزارشات متعدد رسانه های بین الملل در بیانیه ای بیان کرد: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس به شورای حکام اطلاع داده و تأیید نموده در تاریخ اول ژوئیه (روز دوشنبه) میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته ای فراتر رفته است.

این اقدام ایران در واکنش به نقض و خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات کشورهای غربی باقی مانده در این توافق پس از ضرب العجل معین شده از سوی ایران صورت گرفت، هرچند به گفته محمدجواد ظریف، ایران توافق هسته ای برجام را نقض ننموده است و تصمیم اخیر مبتنی بر پاراگراف 36 برجام انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش بولتون به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بولتون به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید