ونزوئلا سفارت و کنسولگریهای خود در آمریکا را می بندد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از راشاتودی، یک روز پس از آنکه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خوآن گوایدو رهبر 35 ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت خودخوانده این کشور به رسمیت شناخت؛ نیکلاس مادورو دستور داد تا سفارت و کنسولگریهای این کشور در خاک آمریکا تعطیل شوند.

ونزوئلا سفارت و کنسولگریهای خود در آمریکا را می بندد

ساعاتی پیش نیز رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع نموده و به دیپلمات های آمریکایی 72 ساعت مهلت می دهد تا خاک ونزوئلا را ترک نمایند.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت مادورو با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد.

وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ارتش و نیروهای امنیتی ونزوئلا خواست به حمایت از هموطنان خود و نیز شهروندان خارجی ساکن در این کشور ادامه دهند.

لازم به ذکر است که اعلام تعطیلی دفاتر نمایندگی ونزوئلا در آمریکا تحت شرایطی صورت می گیرد که کشورهای مختلف دنیا از جمله روسیه و چین از مقامات واشنگتن به دلیل مداخله یکجانبه در امور داخلی این کشور نفت خیز انتقاد نموده و حمایت قاطع خود از دولت قانونی مادورو را خاطرنشان کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ونزوئلا سفارت و کنسولگریهای خود در آمریکا را می بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا سفارت و کنسولگریهای خود در آمریکا را می بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید