پیشرفت 70درصدی عملیات مرمت پل ورزنه اصفهان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از پیشرفت 70درصدی عملیات مرمت پل ورزنه به عنوان آخرین پل تاریخی بر روی زاینده رود در راستا این رود به سمت تالاب گاوخونی اطلاع داد.

پیشرفت 70درصدی عملیات مرمت پل ورزنه اصفهان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک با اعلام این مطلب اضافه نمود: با عنایت به پایشهای دائمی بر روی پل های تاریخی زاینده رود، از ماه های خاتمهی سال 1397 با توجه به نیازهای مرمتی، طرح مرمت پل تاریخی ورزنه تهیه و عملیات مرمت آن در سال 1398 شروع شد.

او با اشاره به عملیات مرمت این پل تاریخی تاکید نمود: با عنایت به اینکه در دهه های گذشته از روی این پل تاریخی اتومبیل تردد می نمود، مرمتگران در ابتدا آسفالت روی عرشه پل را برداشتند و سپس عملیات سنگ فرش نمودن عرشه پل شروع شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین توضیح داد: مرمت جان پناه های پل و همچنین طاق های طبقه زیرین پل و مرمت نماچینی بخشهای مختلف این پل تاریخی از جمله بخشهای دیگر مرمت این اثر تاریخی است که با مبلغی بالغ بر 460میلیون ریال ادامه دارد و امید می رود عملیات مرمت این پل تاریخی تا خاتمه تابستان سال جاری به اتمام برسد.

بر روی محور طبیعی زاینده رود در داخل استان اصفهان، 11 پل تاریخی قرار گرفته است، پل تاریخی ورزنه به عنوان آخرین پل تاریخی زاینده رود در جهت این رود به سمت تالاب گاو خونی شناخته می گردد، این پل متعلق به اواخر دوران صفوی بوده و در سال 1357 به شماره 1434 در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "پیشرفت 70درصدی عملیات مرمت پل ورزنه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 70درصدی عملیات مرمت پل ورزنه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید