کامبوج با هوندا مقابل ایران

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تیم ملی کامبوج در شرایطی مقابل ایران قرار می گیرد که مسئول فنی اش کیسوکه هوندا است. ستاره سابق تیم ملی ژاپن که البته هنوز بازنشسته نشده اما در 33 سالگی چالش جدیدی را با کامبوج شروع نموده است.

کامبوج با هوندا مقابل ایران

ستاره ژاپنی، مسئول فنی کامبوج

امیر اسدی ، کامبوج یکی از حریفان ناشناخته ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 است. حریفی که در آخرین رنکینگ فیفا رتبه 170 را در اختیار گرفته و در تمام تاریخ فوتبال خود عنوانی به دست نیاورده. کامبوج با تنها 2 لژیونر که در لیگ مالزی بازی می نمایند، هر چند ناشناخته است اما قطعا نمی تواند حریف گردن کلفت و پر دردسری برای ایران باشد. این تیم البته به یک دلیل، از سال 2018 مورد توجه قرار گرفته و آن هم حضور کیسوکه هوندا- ستاره سابق تیم ملی ژاپن - در ترکیب کادرفنی اش است.

کیسوکه هوندا فوتبال خود را در ناگویا شروع کرد، سپس به ونلو در هلند رفت و درخشید تا زسکا مسکو برای خرید او پا پیش بگذارد و ستاره آن روزهای فوتبال آسیا را شکار کند. هوندا بعدها به میلان رفت و یکی از بازیکنان ثابت این تیم هم بود. او بعد ازانتها حضور در میلان به پاچوکا در مکزیک رفت و فصل 2019-2018 را نیز در ملبورن ویکتوری استرالیا سپری کرد. فصلی که با انجام 20 بازی و به ثمر رساندن 7 گل برای هوندا به انتها رسید.

هوندا که نشان داده علاقه ویژه ای به مربیگری دارد، آگوست 2018 و در حالی که هنوز برای ملبورن ویکتوری بازی می کرد مدیر فنی تیم ملی کامبوج شد. هوندا با توجه به مفاد قرارداد با فدراسیون فوتبال کامبوج، وظیفه داشت هر هفته جلسه فنی را با دستیارانش برگزار کند. گاهی حضوری و گاهی هم غیر حضوری و به وسیله کنفرانس تلفنی. هوندا برای روزهایی که نمی توانست در تمرین تیم ملی کامبوج هم شرکت کند، فیلیکس دالماس آرژانتینی را به این کشور می فرستاد تا جانشین او گردد و بازیکنان را تمرین بدهد. هوندا در تاریخ 10 سپتامبر 2018 برای نخستین بار روی نیمکت کامبوج نشست و مقابل مالزی با نتیجه 3 بر یک مغلوب گردید.

فیلیکس دالماس آرژانتینی که رابطه نزدیکی هم با هوندا دارد، توسط او به کادرفنی تیم ملی کامبوج راه یافته و عنوان سرمربی را در اختیار گرفته. دالماس سابقه دوره کوتاهی بازی در لیگ ژاپن و در ترکیب تیم هایی چون کیوتو و پلازا لونیا را در کارنامه دارد. او به علت چند سال بازی در ژاپن با هوندا آشنا شده و به همین دلیل جهت حضور در کادرفنی تیم ملی کامبوج را به راحتی طی نموده. دالماس مهره مورد اطمینان کیسکوکه هوندا در تیم ملی کامبوج است که در غیاب او نفر اول کادرفنی این تیم محسوب می گردد.

کیسوکه هوندا اما در 33 سالگی و برای بازی با باشگاه ونلو در هلند توافق کرد اما خیلی زود طرفین زیر قول و قرارها زدند و انتقال ستاره سابق تیم ملی ژاپن به اردی ویژه منتفی شد. فعلا باشگاه هایی از ژاپن برای استخدام هوندا ابراز علاقه نموده و در صدد شکار این چپ پای تکنیکی و باتجربه هستند. هوندا که 98 بازی ملی انجام داده و 37 گل نیز برای ژاپن به ثمر رسانده، فعلا تمرکز خود را روی پیروزیت تیم ملی کامبوج گذاشته و در حال ساخت تیمی قدرتمندتر از قبل برای حضوری پیروز در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 است.

تیم ملی کامبوج البته در آخرین بازی تدارکاتی خود نیز نتوانست نتیجه مناسبی کسب کند. این تیم در خانه مقابل بنگلادش بازی کرد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب گردید. بنابراین از حالا می توان گفت کیسوکه هوندا کار سختی برای مقابله با تیم های قدرتمندی همچون ایران، عراق و بحرین خواهد داشت. تیم هایی که به کامبوج در قواره یک تیم مدعی نگاه نمی نمایند و از حالا 6 امتیاز بازی رفت و برگشت را به حساب خود واریز نموده اند. مگر اینکه هوندا مثل دوران بازیگری، برای مربیگری هم ایده هایی داشته باشد و بتواند روزهای پیروزی را در چالش جدید خود پشت سر بگذارد.

منبع: ایران ورزشی

به "کامبوج با هوندا مقابل ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبوج با هوندا مقابل ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید