گوگل در پرواز بالن های اینترنتی رکورد زد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، صنعت بالن های اینترنتی به تازگی به موفقیت بزرگی دست یافت.

گوگل در پرواز بالن های اینترنتی رکورد زد

چندی پیش شرکت آلفابت(Alphabet) بالنی به نام لون(Loon) ساخت که برای گسترش پوشش اینترنت استفاده می گردد.

حال این بالن، رکورد جدیدی ثبت نموده و توانسته بیش از یک میلیون ساعت را در استراتوسفر به پرواز درآید و حدود 24.9 میلیون مایل را پوشش دهد.

استراتوسفر لایه ای از هواکره است که تا پنجاه کیلومتری زمین ادامه دارد.

باید گفت که این ارقام خیلی تکان دهده نیستند زیرا بالن ها در مناطق آسیب دیده ای همچون پورتوریکو و پرو به خدمت گرفته شده اند.

این بالن ها به جای مبارزه با باد، از هوش مصنوعی استفاده می نمایند تا ارتفاع خود را تغییر دهند و برای رسیدن به مقصد خود از جریان هوا استفاده می نمایند.

این امر می تواند به طی مسیرهایی منجر گردد که طولانی و یا پیچیده هستند. ولی در عین حال به انرژی بسیار زیادی هم احتیاج ندارند.

از آنجا که بالن های لون به آهستگی حرکت می نمایند، دسترسی به اینترنت را با ثبات بیشتری فراهم می نمایند. لازم به ذکر است بالن های پهنای باند هنوز در مراحل مقدماتی خود هستند و تاکنون با محدودیت هایی روبرو بوده اند.

این بالن ها در پورتوریکو، پس از طوفان ماریا دسترسی به اینترنت را برای 100 هزار نفر ممکن کردند. همچنین به تازگی برای استفاده اضطراری در صورت وقوع زلزله شدید در کشور پرو در نظر گرفته شدند. شرکت الفابت میخواهد تا انتها سال جاری آزمایش بالن ها برای پوشش اینترنت را برای مردم کنیا فراهم کند و به تازگی مجوز شروع آزمایشات تجاری خود را دریافت نموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "گوگل در پرواز بالن های اینترنتی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در پرواز بالن های اینترنتی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید