macOS ونتورا احتمالا در تاریخ 2 آبان عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، اپل میخواهد در کنار رونمایی از سیستم عامل iPadOS 16.1 در تاریخ 2 آبان، سیستم عامل کامپیوترهای مک یعنی macOS Ventura (ونتورا) را هم برای کاربران عرضه کند.

macOS ونتورا احتمالا در تاریخ 2 آبان عرضه می گردد

طبق گفته های مارک گورمن، از وبلاگ سفر و گردشگری وب سایت بلومبرگ، به نظر می رسد سیستم عامل macOS ونتورا قرار است به همراه iPadOS 16.1 با پشتیبانی از مک بوک پرو 14 و 16 اینچی عرضه گردد. این مک بوک پروها قرار است با تراشه M2 پرو و M2 مکس در دسترس قرار بگیرند اما سایر مشخصات آن ها در مقایسه با مدل های نسل قبل تغییر خاصی نداشته است.

مارک گورمن در رابطه با مدل های مختلفی از آیپد پرو با تراشه M2 هم گفته که به احتمال زیاد باید تا چند روز دیگر شاهد رونمایی از آن ها باشیم. او بعلاوه مدعی شده که مک بوک پرو 14 و 16 اینچی بعید است که به همراه آیپد پرو نسل تازه راهی بازار شوند. طبق توضیحاتی که گورمن ارائه داده، باید در آینده ای نزدیک شاهد عرضه این محصولات به بازار باشیم. اپل معمولا مک های تازه را در نوامبر راهی بازار می نموده که از جمله این موارد می توان به مک بوک پرو 16 اینچی 2019 و نخستین مک با تراشه M1 اشاره نمود که در سال 2020 روانه بازار شد.

گورمن علاوه بر این موارد، گفته که مک مینی تازه با تراشه M2 هم در راه است. اپل آخرین بار در سال 2020 مک مینی را با تراشه M1 راهی بازار کرد و اکنون دو سال است که خبری از جانشین برای آن نیست. در حال حاضر مدل های مختلف این محصول قدیمی با تراشه Core i5 و Core i7 اینتل و با قیمت نسبتا بالا برای خرید در دسترس قرار دارند.

کریگ فدریقی، مسئول بخش نرم افزار اپل و همچمیم گرگ جوزویاک، مدیر بازاریابی این شرکت آمریکایی قرار است در تاریخ 25 اکتبر در رابطه با iPadOS 16.1 و ونتورا توضیحاتی را ارائه دهند. اما یک روز قبل از آن یعنی در تاریخ 24 اکتبر (2 آبان) باید شاهد عرضه رسمی این سیستم عامل ها باشیم. علاوه بر iPadOS 16.1 و macOS ونتورا، اپل به احتمال زیاد iOS 16.1 را هم برای آیفون ها عرضه می نماید. نسخه ای که گفته می گردد با خود قابلیت ها و بهبودی های فراوانی به همراه خواهد داشت.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "macOS ونتورا احتمالا در تاریخ 2 آبان عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "macOS ونتورا احتمالا در تاریخ 2 آبان عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید