آبونمان تلفن ثابت برنگردد، تعرفه ها افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه متضرر اصلی حذف آبونمان تلفن ثابت، علاوه بر مخابرات، خود مردم هستند، از کوشش برای برگرداندن این آبونمان اطلاع داد و تاکید نمود در غیر این صورت ممکن است تعرفه ها افزایش پیدا کند.

آبونمان تلفن ثابت برنگردد، تعرفه ها افزایش می یابد

سیدمجید صدری در گفت وگو با وبلاگ سفر و گردشگری درباره حذف آبونمان تلفن ثابت، اظهار کرد: ما هزینه نگه داری از تلفن ثابت را می پردازیم که بخشی از این هزینه به وسیله آبونمان جبران می شد و حذف این آبونمان به ما خسارت 700 تا هزار میلیاردی خواهد زد. اما قصد افزایش تعرفه واگذاری تلفن ثابت را نداریم و این هزینه همان 200 هزار تومان است.

وی ادامه داد: لغو آبونمان و مصوبات رگولاتوری توسط دیوان عالی کشور تقریبا بین 700 تا 1000 میلیارد از درآمد سالانه مخابرات را کم می نماید و این موضوع به شرکت مخابرات آسیب جدی وارد می نماید. ما به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری های خودمان، این اعتراض را به دیوان عالی منتقل کردیم و امیدواریم مثمرثمر قرار گیرد. حذف آبونمان هم چنین موضوع نگه داری و توسعه مخابرات را دچار مشکل می نماید و متضرر اصلی این موضوع علاوه بر مخابرات خود مردم هستند. امیدواریم دیوان این رای را برگرداند و یا بتوانیم با افزایش تعرفه آن را جبران کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفه نارضایتی مردم را در پی ندارد، گفت: کوشش می کنیم با افزایش کیفیت کاری کنیم که ناراضی نباشند. ما باید درآمدها را افزایش دهیم و تنها راه هم این است که برروی دیتا و سرویس های ارزش افزوده سرمایه گذاری کنیم. علاوه بر اینکه درآمد ما از تلفن ثابت است، برای افزایش درآمد باید یک برنامه ریزی مناسب روی دیتا داشته باشیم.

هزینه کابل کشی داخل ساختمان برای فیبرنوری فعلا رایگان است

صدری در پاسخ به اینکه آیا روند توسعه در مخابرات کند نیست، شرح داد: برای دیتا و فیبرنوری برنامه های خوبی داریم. از جمله اینکه تعرفه هایمان را در حوزه فیبرنوری کاهش دادیم و هزینه کابل کشی داخل ساختمان را برای فیبرنوری فعلا رایگان کردیم. البته این درآمد زیاد نبوده اما ما بلندمدت به این موضوع فکر می کنیم. هم چنین هزینه مودم را تقسیط کردیم. این ها کوشش هایی است که بتوانیم مردم را ترغیب کنیم که به سمت سرویس های جدید بروند.

وی درباره برنامه مخابرات برای افزایش کاربران فیبرنوری اظهار کرد: در حال حاضر 50 هزار مشترک فیبرنوری داریم و هدف ما در سال 1397 این است که 350 مشترک داشته باشیم که امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم به این هدف برسیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به رقابت مخابرات با سایر شرکت های FCP بیان نمود: رقابت ما در حوزه سرویس و به صورت سالم خواهد بود. کوشش ما این است که در رویکرد جدید با آن ها تعامل داشته باشیم و زیرساخت هایی را که FCPها احتیاج دارند در اختیارشان قرار می دهیم.

صدری همچنین اظهار داشت: از برنامه های جدی ما کسب درآمد از حوزه دیتاست و باید درآمد دیتا را با توجه به ظرفیت شبکه بالا ببریم. بیش تر کوشش می کنیم با شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند، تعاملی داشته باشیم و سرویس هایی برروی دیتا ارائه دهیم. این سرویس ها در قالب های مختلف از جمله VOD و خدمات ارزش افزوده است. ما کوشش می کنیم اقداماتی برروی شبکه انجام دهیم که کیفیت را بهتر کند و رضایت مندی مردم را هم در این زمینه بیش تر کند.

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دریافت آبونمان تلفن های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد اما طی دو ماه گذشته هنوز وضعیت دریافت این آبونمان و یا بازگشت هزینه هایی که تاکنون دریافت می گردیده به مشترکان تعیین نیست. از طرفی مسوولان حوزه ارتباطات این تصمیم را اقدامی عجولانه و غیرکارشناسی می دانند و معتقدند با این کار، روند توسعه کند خواهد شد که این موضوع هم درنهایت به ضرر مشترکان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آبونمان تلفن ثابت برنگردد، تعرفه ها افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبونمان تلفن ثابت برنگردد، تعرفه ها افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید