تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جزئیات تصویب وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در جلسه اخیر مجلس را تشریح کرد.

تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس

محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با وبلاگ سفر و گردشگری، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 27 خرداد ماه به بررسی جزئیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان پرداختند،اظهارکرد: براین اساس ساماندهی امور جوانان با مشارکت دستگاه های مرتبط و پیگیری نظارت بر اجرای آن از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه جوانان است.

وی با بیان اینکه پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان از دیگر وظایف حوزه جوانان در نظر گرفته شده است، گفت: پایش و پژوهش مستمر وضعیت امور جوانان بر اساس شاخص های مصوب مراجع ذی صلاح، حمایت از برنامه های پژوهشی مرتبط با امور جوانان و تعامل با مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، صدور مجوز فعالیت تشکل های مردم نهاد جوانان و نظارت بر عملکرد آنان، صدور مجوز تأسیس و فعالیت خانه های جوانان و تعیین ضوابط، استانداردها و نظارت بر فعالیت آن ها از دیگر وظایف تصویب شده برای حوزه جوانان است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: عضویت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی مرتبط با جوانان با رعایت قوانین و مقررات و هماهنگی وزارت امور خارجه، بسترسازی به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در حوزه های مرتبط با امور جوانان هم از جمله وظایف دیگر در حوزه جوانان است.

به گفته تندگویان حمایت از تدوین و اجرای برنامه های مرتبط با امور جوانان، سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های بین المللی داخلی و خارجی در حوزه جوانان با همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط و نمایندگی دولت در سازمان ها و مجامع بین المللی مرتبط با جوانان، پیش بینی تسهیلات و تمهیدات لازم برای تشویق و توسعه فعالیت های بخش خصوصی در حوزه های مرتبط با امور جوانان با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذی ربط در حوزه جوانان و حمایت از ایجاد و اداره خانه های جوانان از جمله اختیارات وزارت ورزش در حوزه جوانان تعریف شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با تصویب شدن شرح وظایف این وزارتخانه بسکمک از مسائل حوزه جوانان برطرف می شود، اظهار کرد: برای مثال پیش از این در قانون هیچ ردیفی برای تأسیس و فعالیت خانه های جوانان تعریف نشده بود و به همین دلیل در تأمین اعتبارات مورد نیاز این بخش دچار مشکل بودیم.

تندگویان با اشاره به اینکه با وجود موانع و مسائل قانونی امسال تعدادی خانه جوانان در استان های مختلف تأسیس شده است، شرح داد: در حال حاضر با پرداخته شدن به این موضوع در شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه به راحتی می توانیم ردیف بودجه مذکور را در نظر بگیریم و درباره مدل مدیریتی آن هم برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این سرفصل قانونی تعیینی در مورد تشکل ها و شبکه سازی سازمان های مردم نهاد جوانان نیز وجود نداشت، گفت: با در نظر دریافت این بخش در شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان به تخصیص اعتبارات و شفاف سازی بودجه ها کمک زیادی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید