خبرنگاران هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: براساس اطلاعات پایشی موجود و شاخص pfa کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه های حساس ناسالم است.

خبرنگاران هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد

آوات بازیار شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ سفر و گردشگری، گفت: طبق این شاخص، میزان ذرات موجود در هوای این شهرستان 127 میکروگرم بر متر مکعب است که این شرایط برای بیماران قلبی و تنفسی، بچه ها، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می شود که این افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: هوای بوکان از نظر شاخص های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از 10 میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و بچه ها) است.

وی افزود: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرزهای غربی کشور شده و موجب آلودگی هوا شده است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

آلودگی هوا عبارت است از ورود مواد ناشی از فعالیت های انسانی با غلظت و زمان ماند کافی که سلامت و رفاه افراد تحت تاثیر قرار می گیرد؛ ذرات کوچکتر از 5.2 میکرون که به اصطلاح 2.5PM خوانده می شود یکی از پارامترهای مهم در شاخص آلودگی هوا (AQI) است.

نفوذ این ذرات به بدن باعث ایجاد بیماریهای مختلف قلبی و ریوی می شود.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید