8 محصول عالی از برند کلینیک برای داشتن یک روتین پوستی کامل و مؤثر

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پوست سالم، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره شما می گذارد. وقتی که پوست سالمی نداشته باشید، حتی اگر از برترین محصولات و لوازم آرایشی هم بهره ببرید، نمی توانید عیوب آن را بپوشانید و با زدن انواع محصولات مثل کرم پودر فقط مسائل پوستتان را بیشتر خواهید کرد. برای اینکه پوست شاداب، زیبا و سالمی داشته باشید، باید به وسیله یک روتین درست از آن مراقبت و به آن رسیدگی کنید. در این مطلب از خبرنگاران مگ قصد داریم یکی از برندهای معروف در زمینه مراقبت پوستی، یعنی برند کلینیک (Clinique) را به شما معرفی کنیم و یک روتین پوستی با محصولات آن را به شما پیشنهاد دهیم؛ با ما همراه باشید.

8 محصول عالی از برند کلینیک برای داشتن یک روتین پوستی کامل و مؤثر

کمی از تاریخچه برند کلینیک

در سال 1968 در مجله ووگ آمریکا یک مقاله با موضوع آیا به یاری یک روتین خوب می توان پوستی زیبا داشت؟ منتشر شد. این مقاله در نهایت باعث ایجاد جرقه فراوری برند کلینیک شد.

Carol Phillips (سردبیر مجله ووگ)، Evelyn Lauder (عروس استه لودر، بنیان گذار همین برند) و Norman Orentreich (متخصص پوست) با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند برندی فراوری نمایند که ذهنیت ها را به سمت سلامت پوست بکشاند. در نهایت برند Clinique راه اندازی شد که اکنون یکی از بزرگ ترین برندها در زمینه مراقبت از پوست بوده و در 135 کشور جهان شعبه دارد. به طور کلی می توان گفت که کلینیک یک برند آمریکایی و زیرمجموعه برند استه لودر است.

برند کلینیک یک روتین معروف 3 مرحله ای دارد که عبارت است از: پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن. در واقع این برند ادعا می نماید که اگر بتوانید این روتین را 2 بار در روز با محصولات کلینیک (که ضد حساسیت و فاقد عطر هستند) متناسب با نوع پوست خود رعایت کنید، نتایج فوق العاده ای را مشاهده خواهید کرد.

البته گفتنی است که محصولات مراقبت از پوست تنها محصولات فراوری شده به وسیله این برند آمریکایی نیستند؛ از کرم پودر و ریمل گرفته تا ماسک مو، پرفیوم و ادوتویلت همه و همه از دیگر لوازمی هستند که این برند فراوری می نماید و شما می توانید آن ها را تهیه کنید.

روتین پوستی با محصولات برند کلینیک

رعایت مراحل روتین پوستی اهمیت دارد، زیرا pH پوست متعادل شده و بعلاوه مواد بهتر جذب پوست شما می شوند. در این قسمت از مقاله قصد داریم با بعضی از محصولات برند کلینیک که در سایت وبلاگ سفر و گردشگری موجود هستند، یک روتین پوستی برای شما آماده کنیم.

1. میسلار واتر و پاک نماینده های آرایشی

این مرحله مخصوص مواقعی است که آرایش نموده اید. در خاتمه روز، ابتدا به یاری یک میسلار واتر کل آرایش خود را پاک کنید. میسلار واترها محصولاتی بر پایه آب هستند که انواع آلودگی ها، مواد آرایشی، گرد و غبار و… را از پوست پاک می نمایند و از ایجاد جوش هم جلوگیری می نمایند. استفاده از این محصولات مهم است تا منافذ پوستتان به مرور با مواد آرایشی مسدود نشوند.

پاک نماینده آرایش دوفاز کلینیک مدل Take The Day Off یک انتخاب عالی برای پاک کردن آرایش پوست، چشم و لب هاست. این پاک نماینده دوفاز برای افرادی که پوست حساسی دارند یا از لنز استفاده می نمایند هم مناسب است. این محصول فاقد هرگونه مواد حساسیت زا بوده و با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری نموده و به رطوبت رسانی و شفاف شدن پوست هم یاری می نماید.

2. شوینده ها

همواره قدم اول در همه انواع روتین های پوستی، استفاده از شوینده های صورت است. پاکسازی پوست و از بین بردن آلودگی ها از منافذ به شما یاری می نماید تا یک صفحه تمیز و آماده برای جذب محصولات ایجاد کنید.

برای شست وشوی صورت خود شما از 2 محصول کلینیک می توانید بهره ببرید. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، می توانید از پاک نماینده صورت کلینیک مدل All About Clean OS به عنوان شوینده بهره ببرید. این محصول در واقع نوعی صابون مایع است که پوست شما را بدون خشک کردن، تمیز و شاداب می نماید. این پاک نماینده فاقد هرگونه سدیم لوریل سولفات (SLS)، پارابن، فتالات، عطر و رنگ مصنوعی، چربی و مواد روغنی، الکل دناتوره و گلوتن بوده و دارای هیالورونیک اسید و آلوئه ورا است تا پوست شما را مرطوب و شاداب نگه دارد.

اگر پوستتان خشک است، فوم شست وشو صورت کلینیک مدل extra gentle می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این فوم هیچ گونه ماده تحریک نماینده ای در فرمولاسیون خود ندارد و حاوی هیالورونات سدیم و سالیسیلیک اسید است که لایه های زیرین پوست شما را هم آبرسانی و مرطوب می نماید.

3. تونر و لایه بردار

تونر همواره لازم نیست، اما استفاده از آن می تواند به حذف چربی ها و آلودگی هایی که در منافذ پوست باقی می مانند، یاری کند. مواقعی که آرایش می کنید بهتر است بعد از میسلار واتر و شست وشوی صورتتان از تونر بهره ببرید تا ذرات مواد آرایشی به کل از منافذ پوست پاک شوند. بعلاوه تونر به متعادل شدن pH پوست یاری نموده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می نماید.

تونر لایه بردار صورت کلینیک یک محصول چند کاره (لوسیون، تونر و لایه بردار) است که پوست شما را تمیز نموده و با لایه برداری ملایم، برای مراحل بعدی روتین پوستی تان آماده می نماید.

در صورتی که در روتین خود از تونر استفاده نکردید، در این مرحله می توانید پوست خود را لایه برداری کنید. ژل لایه بردار صورت کلینیک مدل All about clean 2in1 از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می نماید و به روشن شدن و یک دست شدن آن یاری می نماید. این محصول حاوی دو نوع لایه بردار اسید سالیسیلیک و دانه های بامبو بوده که پوست را هم به صورت شیمیایی و هم به صورت فیزیکی لایه برداری می نماید.

4. درمان موضعی

اگر پوستتان دچار جوش یا آکنه است، در این مرحله نوبت آن است که به سراغشان بروید. محصولاتی که برای درمان جوش و آکنه هستند اغلب موضعی هستند و فقط روی همان قسمت مورد نظر باید زده شوند.

ژل ضد جوش کلینیک مدل Clinical یک محصول روشن نماینده است که ترشح چربی پوست را کنترل می نماید و به بسته شدن منافذ هم یاری می نماید. این محصول فرمولاسیونی عالی برای از بین بردن سلول های مرده دارد و قرمزی پوست را نیز از بین می برد.

5. انواع سرم ها

سرم ها به سرعت جذب پوست می شوند، به همین علت بعد از پاکسازی پوست بهتر است که روی سطح پوست مالیده شوند. سرم ها اصطلاحا به محصولاتی گفته می شوند که حاوی غلظت بالایی از یک ماده فعال هستند. سرم ها اغلب به روشن شدن و هیدراته شدن پوست یاری می نمایند. سرم های ویتامین C، سرم های نیاسین آمید، سرم های ضد پیری و سرم های آبرسان جز محبوب ترین مدل ها هستند.

سرم ضد چروک کلینیک مدل Smart یکی از برترین و پیشرفته ترین محصولات است که به طور اختصاصی روی علائم پیری تمرکز دارد. این محصول با داشتن موادی از جمله هیالورونیک اسید و رتینول به شاداب شدن پوست یاری می نماید، خطوط ریز و چین و چروک را از بین می برد و به آبرسانی پوست نیز یاری می نماید.

6. کرم دور چشم

این مرحله از روتین پوستی برترین زمان برای استفاده از کرم ها و محصولات مربوط به دور چشم است. این محصولات معمولا غلظت بالایی دارند، به همین علت بهتر است که در این مرحله استفاده شوند تا بهتر جذب پوست شوند. کرم های دور چشم یاری می نمایند تا پوست اطراف چشم خود را آبرسانی کنید و بعلاوه پف و خطوط ریز را کاهش دهید.

بهتر است در پی کرمی باشید که در ترکیبات خود حاوی آنتی اکسیدان ها، پپتیدها، ویتامین C و عصاره چای باشد. بعلاوه کرم دور چشمی که در روز استفاده می کنید باید حاوی SPF باشد تا از پوست حساس این ناحیه در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند.

کرم دور چشم کلینیک مدل Smart Repair به نوعی طراحی شده است تا پوست حساس و ظریف اطراف چشم را قوی تر، صاف تر و انعطاف پذیرتر نشان دهد. این کرم ساخت کلاژن را تحریک نموده و سد رطوبتی پوست را تقویت می نماید تا در اثر خشکی آسیب نبیند و دچار چین و چروک نگردد.

7. مرطوب نماینده

مرطوب نماینده هایی که بافت غلیظ و قوی تری دارند باید بعد از سرم های پوستی استفاده شوند (مخصوص مرطوب نماینده های شب). اگر مراحل روتین شما کوتاه تر است، بعد از پاکسازی و لایه برداری پوست خود از مرطوب نماینده بهره ببرید. در واقع مرطوب نماینده ها برای آبرسانی پوست و ترمیم سد پوستی طراحی شده اند.

ژل مرطوب نماینده کلینیک مدل 100H یک محصول بسیار محبوب و پرفروش است که بافتی ژله ای و سبک دارد و تنها در 3 ثانیه می تواند پوست را به طور عمیق آبرسانی کند.

8. ضد آفتاب

آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست روز شما باید استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب باشد. استفاده روزانه و مرتب از کرم ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) که باعث سرطان پوست و علائم پیری زودرس مانند لک و چین و چروک می گردد، محافظت کند. حداقل SPF کرم ضد آفتاب روزانه باید 30 باشد.

کرم ضد آفتاب کلینیک مدل advanced برای آقایان و خانم ها قابل استفاده است. این کرم یک ضد آفتاب شیمیایی بوده و به سرعت جذب پوست می گردد. این کرم به علت داشتن +SPF 50 از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB بیشترین محافظت را ارائه می دهد. بعلاوه این محصول بی رنگ بوده و به علت فاقد چربی بودن، باعث ایجاد جوش هم نمی گردد.

و در آخر

پوست بزرگ ترین عضو بدن است و برای سالم و جوان ماندن احتیاج به مراقبت دارد، این در حالی است که بیشتر افراد مراقبت از آن را نادیده می گیرند. پوست سالم به زیباتر دیده شدن شما هم یاری می نماید و باعث می گردد سالم تر و جوان تر به نظر برسید.

برند کلینیک یکی از معروف ترین و حرفه ای ترین برندها در زمینه مراقبت از پوست است. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید می توانید از محصولات این برند برای روتین پوستی خود بهره ببرید. دقت داشته باشید که از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا از اصل بودن کالا مطمئن باشید.

منبع: Theguardian

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 محصول عالی از برند کلینیک برای داشتن یک روتین پوستی کامل و مؤثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 محصول عالی از برند کلینیک برای داشتن یک روتین پوستی کامل و مؤثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید