خسارت سیلاب در پلدختر خیلی زیاد است، یاری تسهیلاتی به خسارت دیدگان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر، گفت: خوشبختانه در چند روز اخیر بارندگی های خیلی خوبی در سطح استان رخ داد که نعمت خداوند است، اما به دلیل وضعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن استان لرستان حجم بالای بارندگی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

خسارت سیلاب در پلدختر خیلی زیاد است، یاری تسهیلاتی به خسارت دیدگان

خسارت سیلاب در پلدختر خیلی زیاد است

وی، اضافه نمود: بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب خوشبختانه در استان تلفات جانی نداشت اما متاسفانه خسارات مادی خیلی زیادی به دنبال داشت.

استاندار لرستان، گفت: شدت بارندگی ها به گونه ای بوده که به حوزه های مختلف ابنیه، زیرساخت ها، جاده ها، تاسیسات دولتی و عمومی، احشام، زمین های کشاورزی، خانه ها و اموال مردم خسارت وارد شده است.

خادمی، اضافه نمود: در این گونه موارد ابتدا یک سری اقدامات اولیه و فوری در کوتاه مدت انجام می شود، بر این اساس امروز بازدیدی در سطح شهرستان پلدختر انجام شد و روز گذشته نیز اعضای کمیته بحران استان در پلدختر مستقر شدند و دستگاه های خدمات رسان شامل راهداری، برق، گاز، آب کارهای اولیه را انجام دادند.

وی، گفت: در شهرستان پلدختر یک سری کارهای بلند مدت نیز از حیث شبکه آبهای سطحی و آبخیزداری در بالا دست باید انجام شود تا بتوان ورود آب به حوزه شهری را کنترل و آن را کاهش داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه بخشی از مسائل ایجاد شده به مقررات شهری برمی شود، اضافه نمود: ساخت و سازها مردم باید اصولی، کارشناسی شده و با رعایت مقررات و در مسیر و بستر رودخانه و آبهای سطحی نباشد.

یاری تسهیلاتی به خسارت دیدگان

خادمی به جبران خسارات وارده ناشی از سیل در پلدختر اشاره نمود و گفت: باید میزان خسارات برآورد شده به وزارت کشور گزارش داده شود تا سازمان مدیریت برنامه ریزی آن را در دولت تصویب کند.

وی، اضافه نمود: از نظر خسارات زیر ساختی به کسانی که در جریان سیل آسیب دیده و دچار خسارت شده اند پیگیری می شود که یاری های تسهیلاتی به آنها پرداخت شود.

استاندار لرستان، گفت: بخشی از موارد ممکن است از محل اعتبارات استانی در میان مدت حل شود، در کوتاه مدت، نیز تمام دستگاه ها از امکانات و بودجه های معمول خود استفاده می نمایند تا بخشی از مسائل حل شود.

خادمی، اضافه نمود: بخشی از مسائل به وضعیت استان بر می شود به ویژه اینکه شهرستان پلدختر محل خروجی آبهای جمع شده استان است بنابر این مسائل بیشتری دارد.

قطع آب آشامیدنی برخی از روستاها

وی، اظهار امیدواری کرد: بر اساس این تجربیات و آنالیز های میدانی و کارهایی که انجام می شود در آینده حجم این گونه خسارات کاهش پیدا کند.

استاندار لرستان، اضافه نمود: در جریان بارش های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای شهرستان پلدختر قطع شده که باید به سرعت آب آنها وصل شود.

خادمی، گفت: بخشی از روستاهای شهرستان پلدختر که جاده و ابنیه آنها دچار مشکل شده باید اعتبار گذاشت تا بازسازی شوند و مجموعه اداره راهداری و شهرسازی آبگرفتگی و شکستگی لوله را به سرعت رفع نمایند.

وی، اضافه نمود: مصوب شد به کشاورزانی که تسهیلات بانکی دریافت نموده اند مدت سه سال مهلت بدهند و این امر شامل استان لرستان شد اما در رابطه با پرداخت سود سه ساله که آن را کشاورز پرداخت کند یا دولت اختلافی در سطح ملی بود که طبق آخرین خبر، حل شده است.

استاندار لرستان، گفت: دهیاران بخشداران و دستگاه های خدماتی، جهاد کشاورزی، آب، برق، گاز در حال برآورد خسارات و اعلام ریالی آن به استانداری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خسارت سیلاب در پلدختر خیلی زیاد است، یاری تسهیلاتی به خسارت دیدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سیلاب در پلدختر خیلی زیاد است، یاری تسهیلاتی به خسارت دیدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید