دوچرخه سوار کاشمری جاذبه های گردشگری خراسان رضوی را معرفی می نماید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یک دوچرخه سوار کاشمری برای اولین بار جهت زادگاه شیخ احمد جامی تا مزار این عارف و صوفی بنام را به منظور معرفی جاذبه های گردشگری خراسان رضوی رکاب می زند.

دوچرخه سوار کاشمری جاذبه های گردشگری خراسان رضوی را معرفی می نماید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، امید امینی مقدم دوچرخه سوارکاشمری گفت: در طی این جهت سعی دارم ضمن حضور در اقامتگاه های بوم گردی شهرهای مختلف به معرفی گردشگری بخش کوهسرخ به خصوص روستای نامق که زادگاه شیخ احمد جامی است، بپردازم.

او که به گفته خودش از شش سال قبل به صورت حرفهای دوچرخه سواری میکند، اظهار کرد: براساس پیش بینی انجام شده 1800 تا 2هزار کیلومتر کل جهتی است که رکاب خواهم زد.

امینی مقدم که سفرش را از هفته گذشته شروع نموده است، در ادامه گفت: سه تا چهار هفته زمان میبرد تا این جهت به سرانجام برسد و روزانه 10 تا 12 ساعت رکاب زنی مفید دارم. این سفر از روستای نامق کاشمر شروع شده است و برای رسیدن به تربت جام از شهر ریوش، روستای البلاغ، سبزوار، شمال خراسان و شهرهای بجنورد، شیروان، قوچان، اسفراین، مشهد و سرخس عبور خواهم کرد.

او گفت: بعد از سرانجام این حرکت در جهت تخت سلیمان رکاب زنی خواهم کرد.

رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی کاشمر نیز بیان نمود: امید امینی مقدم، دوچرخه سوار 43 ساله کاشمری جهت خود را از روستای نامق زادگاه شیخ احمد جامی در بخش کوهسرخ شروع نموده و تا مزار این عارف در تربت جام رکاب می زند.

او بیان نمود: این حرکت برای اولین بار با هدف معرفی بخش کوهسرخ و جاذبه های گردشگری این منطقه انجام میشود.

یوسفی با بیان اینکه منطقه کوهسرخ به رغم پتانسیل ها و استعدادهایی که دارد اما تاکنون به خوبی معرفی نشده است، گفت: این دوچرخه سوار با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین گردشگری داخلی اقدام به رکاب زنی با دوچرخه نموده است.

شیخ احمد جامی در روستای نامق به جهان آمد. مدفن و مقبره وی در شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی است.

منبع: میراث آریا

به "دوچرخه سوار کاشمری جاذبه های گردشگری خراسان رضوی را معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سوار کاشمری جاذبه های گردشگری خراسان رضوی را معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید