راهنمای برترین تنظیمات کامپیوتر برای تجربه یاکوزا 8

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، بازی یاکوزا 8 (Yakuza 8 Like a Dragon: Infinite Wealth) چندی پیش عرضه شد. این بازی توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و به برترین نحو مجموعه یاکوزا را دنبال کند. یاکوزا سابقه بسیار زیادی در دنیای گیمینگ دارد و چندین عنوان جانبی از آن عرضه شده است. حال آخرین بازی اصلی از این مجموعه یعنی یاکوزا 8 قرار است این راه را ادامه دهد و عملکرد خوبی تا الان داشته است.

راهنمای برترین تنظیمات کامپیوتر برای تجربه یاکوزا 8

حال اگر شما بخواهید این بازی را روی کامپیوتر تجربه کنید، باید برترین تنظیمات را برای آن انتخاب کنید. به طور کلی مجموعه مثل اژدها (Like a Dragon) از لحاظ گرافیکی چندان سنگین نیست و فشار زیادی به دستگاه شما نمی آورد. این موضوع در خصوص آخرین عنوان این مجموعه یعنی یاکوزا 8 هم صدق نموده و شما می توانید با سخت افزار معمولی هم تجربه بسیار خوبی در این بازی داشته باشید.

نکته مثبت اینجاست که مثل بازی قبلی این مجموعه یعنی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name این بازی از ترفند های مختلف ارتقاء تصویر استفاده نموده که باعث می گردد یک تجربه روان و بسیار کاربردی را به هواداران ارائه دهد. برای مثال در این بازی سیستم DLSS و FSR به طور کامل وجود داشته که شما می توانید از همه آن ها بهره ببرید.

حال در این متن ما قصد داریم تا برترین تنظیمات این بازی را به شما معرفی کنیم. قبل از آن بهتر است نگاهی به سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی یاکوزا 8 داشته باشیم. شما می توانید نقدها و نمرات بازی یاکوزا 8 را هم در وبلاگ سفر و گردشگری مشاهده کنید.

سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی یاکوزا 8

در سال 2023 ما شاهد عناوین بسیار سنگین بودیم. به حدی که بیشتر گیمرها به سیستم های مورد احتیاج بسیار سنگین عادت کردند و تماشا یک بازی که برای اجرا شدن احتیاج به یک سوپر کامپیوتر ندارد، کمی عجیب است. نکته جالب اینجاست که در سال 2024 میلادی عناوینی که عرضه شدند همگی سیستم مورد احتیاج سنگین نداشتند و در نتیجه امیدواریم که روند شرکت های سازنده، بهینه سازی عناوین باشد.

بازی یاکوزا 8 تا حد خوبی برای سیستم ها و کامپیوتر بهینه شده است. در نتیجه شما می توانید با یک سیستم میانه نیز به راحتی آن را اجرا نموده و تجربه خوبی داشته باشید. تنها چیزی که امکان دارد کمی آزاردهنده باشد حجم زیاد و 82 گیگابایتی این بازی است. همینطور اینکه برای اجرای بهتر بازی بهتر است شما دارای یک حافظه جامد (SSD) باشید ولی برای اجرای یاکوزا 8 الزامی برای آن نیست.

حداقل سیستم مورد احتیاج برای اجرای بازی یاکوزا 8

  • پردازنده: Intel Core i5-3470 یا AMD Ryzen 3 1200
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 960 یا AMD Radeon RX 460 یا Intel Arc A380
  • میزان رم مورد احتیاج: 8 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 82 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی یاکوزا 8

  • پردازنده: Intel Core i7-4790 یا AMD Ryzen 5 1600
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 2060 یا AMD Radeon RX 5700 یا Intel Arc A750
  • میزان رم مورد احتیاج: 16 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 82 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11

با توجه به سیستم مورد احتیاجی که گفته شد، بازی ثروت بی نهایت (Infinite Wealth) به راحتی روی کارت های گرافیکی نو اجرا می گردد. با این حال تنظیمات مختلفی در بازی وجود دارد که شما باید به آن ها توجه کنید. مخصوصاً اینکه بعضی قسمت های بازی مثل Hawaii عملکرد خوبی به میزان بخش های دیگر بازی ندارد. در نتیجه امکان دارد که شما با افت فریم محسوسی در این بخش از بازی روبرو شوید.

نکته مهم در خصوص یاکوزا 8 این است که این بازی بسیاری از کارت های گرافیکی از رده خارج را نیز دوباره کاربردی نموده است. به این معنا که شما با استفاده از کارت گرافیکی 1050Ti می توانید نرخ فریم 50 را از این بازی دریافت کنید. چیزی که برای مدت زیادی است این کارت گرافیکی توانایی آن را ندارد.

راه کارهای تجربه خوب در بازی یاکوزا 8

اگر شما از سخت افزار مدرن تری بهره ببرید، برای یک تجربه خوب احتیاج به یک صفحه نمایش با نرخ به روزرسانی بالا خواهید داشت. به علت اینکه به راحتی نرخ فریم این بازی از مرز 60 عبور نموده و حال برای یک تجربه خوب شما احتیاج به یک صفحه نمایش 120 هرتزی یا بالاتر دارید. برای مثال کارت گرافیکی اینتل آرک A750 که در سال 2022 میلادی عرضه شد و یک کارت گرافیکی پایین رده بود به راحتی می تواند این بازی را در بالاترین سطح تنظیمات در نرخ فریم 76 فریم بر ثانیه اجرا کند. حال اگر شما از سیستم های ارتقاء تصویر مثل FSR بهره ببرید می توانید نرخ فریم 74 را در رزولوشن 1440p دریافت کنید.

حال اگر شما عطش بیشتری برای تجربه بهتر بازی داشته باشید و بخواهید این بازی را در نرخ فریم بالاتر از 100 تجربه کنید، کار چندان سختی در پیش ندارید. به علت اینکه با استفاده از کارت گرافیکی 3070 و سیستم DLSS این کار به راحتی میسر است. همینطور اینکه اگر شما رزولوشن را در 4K قرار دهید، به راحتی نرخ فریم 66 را دریافت خواهید کرد که عدد بسیار خوبی برای این بازی است. در نتیجه برای اجرای یاکوزا 8 با نرخ فریم بسیار بالا یا رزولوشن 4K شما احتیاج به بالاترین سخت افزار موجود در بازار نخواهید داشت.

برای اینکه شما بتوانید از قابلیت ساخت فریم و DLSS 3 بهره ببرید، باید از کارت های سری 40 بهره ببرید. حال نکته جالب اینجاست که کارت 4060 می تواند بدون استفاده از ساخت فریم این بازی را به راحتی و با نرخ فریم 83 در رزولوشن 1080p اجرا کند. حال اگر شما رزولوشن را به 1440p ارتقاء دهید، این نرخ فریم به 47 کاهش پیدا می نماید. حال اگر شما از قابلیت ساخت فریم بهره ببرید، این عدد به 96 ارتقاء پیدا می نماید که تأثیر بسیار زیادی در تجربه گیمینگ دارد.

یک نکته که باید به آن توجه کرد این است که به علت وجود قسمت Hawaii عملکرد بازی بسیار متغیر است. در نتیجه امکان دارد که نرخ فریم بازی در مکان های خاصی از چیزی که گفته شد بالاتر باشد و بهتر اجرا گردد. در کل دنیای بازی بسیار گسترده است و محتوای زیادی در آن وجود دارد. شرکت سازنده نیز کوشش خود را نموده تا این بازی بسیار بهینه باشد ولی امکان دارد در بعضی مواقع و منطقه ها شما افت فریم زیادی را مشاهده کنید.

راهنمای تنظیمات بازی یاکوزا 8

زمانی که شما به بخش تنظیمات بازی یاکوزا 8 بروید، متوجه خواهید شد که آزادی عمل چندانی در آن ندارید. بیشتر این تنظیمات به سیستم ارتقاء تصویر وابسته هستند و به شما اجازه نمی دهند تا به صورت عمیق در بازی دست ببرید. نکته مثبت اینجاست که همه این تنظیمات در دسترس تأثیر خوبی روی عملکرد بازی داشته و در نتیجه تغییر در آن می تواند تجربه شما را بهتر بکند. حال اگر شما بخواهید به صورت جزئی در تنظیمات این بازی تغییر ایجاد کنید به توضیح زیر است:

تنظیمات کلی

Texture Filtering: با تغییر در این تنظیمات و کاهش آن از 16x به 4x بازی حدود 5 درصد افزایش عملکرد داشت. در نتیجه این بخش تأثیر چندان زیادی روی بازی ندارد ولی در صورتی که شما احتیاج شدیدی به افزایش فریم داشته باشید می تواند خوب باشد. همینطور اینکه این تنظیمات زمانی عملکرد بهتری دارد که شما از یک دستگاه همراه مثل لپتاپ یا استیم دک (Steam Deck) بهره ببرید. در غیر این صورت تغییر در آن در دستگاه های دارای کارت گرافیکی دسکتاپ اثر چندانی روی عملکرد بازی ندارد.

Shadow Quality: تغییر در این مورد نیز باعث افزایش 5 درصدی در عملکرد بازی می گردد ولی ترجیحاً آن را در حالت High نگه دارید تا کیفیت تصویر خوبی را داشته باشید.

Geometry Quality: در این مورد تغییری ایجاد نکنید به علت اینکه روی عملکرد بازی تأثیر چندانی ندارد ولی از لحاظ بصری آسیب مشهودی به بازی می زند.

Realtime Reflections: این مورد اثر بسیار زیادی روی عملکرد بازی دارد. به حدی که نزدیک به 20 درصد نرخ فریم را افزایش می دهد. در نتیجه بهتر است که آن را به طور کامل غیرفعال (Disable) کنید. نکته اینجاست که تأثیری که روی کیفیت تصویر می گذارد به راحتی قابل تحمل است و ارزش تغییر را دارد.

Motion Blur: خاموش کردن این مورد نه تنها باعث بهبود عملکرد می گردد بلکه کیفیت تصویر بهتری را نیز به کاربران ارائه می دهد. در نتیجه بهتر است به طور کامل آن را غیرفعال کنید تا تجربه بهتری داشته باشید. همینطور اینکه در مبارزات اثر خاموش کردن Motion Blur بیشتر تعیین است.

SSAO: تأثیر این مورد روی تصویر بازی بسیار زیاد است. در نتیجه تغییر در آن می تواند کیفیت بازی را کم بکند. در اینجاست که شما باید کمی سلیقه ای عمل کنید و ببینید که کیفیت بالاتر را دوست دارید یا اینکه نرخ فریم بالاتر را ترجیح می دهید. با این حال غیرفعال کردن آن نزدیک به 10 درصد عملکرد بازی را بهتر می نماید ولی تأثیر زیادی روی کیفیت بازی دارد.

Render Scale: این حالت را روی 100 درصد بگذارید. به علت اینکه با وجود سخت افزار امروزی و سیستم های ارتقاء تصویر قدرتمند احتیاجی به کم کردن آن وجود ندارد و بهتر است کار را به سیستم هایی مثل DLSS بسپارید.

Anti-Aliasing: در اینجا شما حق انتخاب خوبی دارید. حالت AA که به صورت پیشفرض در بازی قرار گرفته است کیفیت خوبی دارد ولی از همه سرعت کمتری دارد. این در صورتی است که FXAA و MLAA هر دو عملکرد بازی را نزدیک به 20 درصد بهتر نموده و در نتیجه تجربه خیلی بهتری را به کاربر ارائه می دهد. تنها مشکل اینجاست که از لحاظ ظاهری گوشه ها کمی مشکل دارند که اگر بیش از حد توجه نکنید متوجه آن ها نخواهید شد. اگر شما بخواهید بحترین حالت را تجربه کنید، باید Nvidia DLAA را انتخاب کنید که تعادلی میان عملکرد و کیفیت است. پس اگر کارت گرافیکی انویدیا دارید DLAA را انتخاب کنید و اگر چیز دیگری دارید بهتر است TAA را انتخاب کنید که سرعت بسیار بالایی به شما ارائه می دهد.

Depth of Field: کم کردن این مورد کیفیت بازی را بسیار کاهش می دهد. در نتیجه بهتر است آن را در بالاترین حالت ممکن قرار دهید مگر آنکه به شدت به نرخ فریم های بالاتر احتیاج داشته باشید.

Reflection Quality: بهتر است که این تنظیمات را نیز روی حالت Medium قرار دهید. به علت اینکه پایین ترین حالت موجود در بازی است و شرکت سازنده تصمیم ندارد تا کیفیت بازتاب را در این بازی بیش از حد کم بکند. در نتیجه با این کار شما نرخ فریم خوبی را دریافت خواهید کرد و از طرفی عملکرد بازی هم بهتر خواهد شد.

از اینجا به بعد به سیستم های ارتقاء تصویر می پردازیم:

Nvidia DLSS: اگر شما کارت گرافیکی انویدیا دارید، قطعاً بهتر است این قابلیت را فعال کنید. نکته اینجاست که روشن کردن DLSS کیفیت بازی را تغییر نداده و نرخ فریم را تا حد دوبرابر بیشتر می نماید. این سیستم ارتقاء تصویر از همه سیستم های دیگر قدرتمند تر و بهینه تر است در نتیجه بهتر است که آن را انتخاب نموده و با استفاده از آن تجربه خود را بهتر کنید. نکته اینجاست که DLSS 3 تنها برای کارت های سری 40 در دسترس است و کارت های قدیمی تر از سیستم های قبلی ارتقاء تصویر استفاده می نمایند که در عین اینکه کیفیت بالایی را به کاربر ارائه می دهند به میزان شماره 3 قوی عمل نمی نمایند.

DLSS Sharpness: این حالت را روی 0.5 قرار دهید. به علت اینکه افزایش بیش از حد آن ظاهر بازی را بد نموده و کاهش آن نیز کیفیت را کاهش می دهد.

Nvidia DLSS Frame Generation: روشن کردن این مورد در صورتی که DLSS عادی شما فعال باشد، اثر چندانی نخواهد داشت. در اصل تنها شما شاهد یک افزایش 10 درصدی خواهید بود ولی این افزایش می تواند در عملکرد بازی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. نکته اینجاست که برای فعال کردن این سیستم شما احتیاج به کارت های نو انویدیا دارید و در نتیجه اگر آن را نداشتید هم قابلیت خاصی را از دست نمی دهید.

AMD FSR 1.0: در کل به این مورد اهمیت خاصی ندهید به علت اینکه FSR 2 بهتر است و در تمامی سخت افزارهای شرکت AMD نیز وجود دارد.

AMD FSR 1.0 Shapness: این مورد نیز اثر چندانی در بازی ندارد. پس بهتر است آن را خاموش کنید و به آن توجهی نکنید.

AMD FSR 2: اگر شما کارت گرافیکی انویدیا ندارید، برترین انتخاب برای ارتقاء تصویر همین است. FSR 2 به میزان DLSS قدرت ندارد ولی توانایی این را دارد که نرخ فریم بازی را به شدت ارتقاء داده و کیفیت را نیز چندان تغییر ندهد. نکته اینجاست که برای داشتن یک تجربه خوب بهتر است شما از حالت Quality بهره ببرید تا شاهد افت کیفیت در این بازی نباشید.

AMD FSR 2 Sharpness: این مورد را روی حالت 0.5 بگذارید تا تعادل خوبی میان عملکرد و کیفیت داشته باشید.

Intel XeSS: اگر شما از این حالت استفاده می کنید آن را روی Ultra Quality Mode قرار دهید. با این حال این سیستم برای کارت های گرافیکی شرکت اینتل طراحی شده و مسائل خود را دارد. همینطور اینکه به میزان دو مورد دیگر قدرت نداشته ولی از هیچی بهتر است. نکته عجیب اینجاست که سیستم FSR شرکت AMD روی کارت های شرکت اینتل هم کار می دهد. در نتیجه بهتر است به جای XeSS از FSR بهره ببرید تا عملکرد بهتری را تجربه کنید.

پس در کل و به طورت خلاصه تنظیمات به توضیح زیر است:

  • Texture Filtering: روی 16x
  • Shadow Quality: حالت High
  • Geometry Quality: حالت High
  • Realtime Reflections: به شکل Off
  • Motion Blur: به شکل Off
  • SSAO: روی On
  • Render Scale: روی 100%
  • Anti-Aliasing: حالت DLAA یا TAA (اگر شما از سیستم ارتقاء تصویر بهره ببرید به احتمال زیاد جایگزین خواهد شد)
  • Depth of Field: حالت On
  • Reflection Quality: حالت Medium
  • DLSS or FSR 2: حالت Quality

با استفاده از این تنظیمات شما می توانید برترین تجربه را در بازی یاکوزا 8 داشته باشید. همانطور که گفتیم این بازی چندان سنگین نیست ولی برای داشتن یک تجربه خوب و روان بهتر است که شما تنظیمات بهینه را انتخاب نموده و از این بازی لذت ببرید.

منبع: Rock Paper Shotgun

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای برترین تنظیمات کامپیوتر برای تجربه یاکوزا 8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برترین تنظیمات کامپیوتر برای تجربه یاکوزا 8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید