سفارش غذا به وسیله استوری اینستاگرام
به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، اینستاگرام گفت که این طرح برای یاری به تجارت هایی طراحی شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کووید-19 هستند و به افراد امکان می دهد تا از رستوران های محبوب محل خود حمایت نمایند.
تغییرات جدید اینستاگرام به رستوران ها امکان می دهد تا خدمات خود را در اینستاگرام تبلیغ نموده و به فروش برسانند
با ارائه ویژگی هایی جدید، اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد در همین برنامک، غذا سفارش دهند. این ویژگی به افراد اجازه می دهد که مستقیم از استوری های خود غذا سفارش دهند و آن را تحویل بگیرند. یعنی اگر کسی داخل برنامک، چیزی ببیند که دوست دارد امتحان کند، می تواند به راحتی روی آن کلیک کند تا جلو در خانه اش ظاهر گردد.
این شرکت گفت که تغییرات جدید را برای حمایت از کسب وکار های محلی در دوران قرنطینه اجباری ارائه نموده است و به رستوران ها امکان می دهد تا از آنجا که فروش مستقیم شان کاهش یافته است، خدمات خود را در اینستاگرام تبلیغ نمایند.
این برنامک اشتراک گذاری عکس و ویدیو که متعلق به فیسبوک است، گفته دکمه جدیدی برای اقدام به صفحه تجارات و رستوران ها اضافه خواهد شد و آن ها نیز می توانند برچسب سفارش غذا را در استوری های خود بگنجانند.
افرادی که روی هر یک از آن لینک ها کلیک نمایند، می توانند خرید خود را از تارنمای آن کسب، پیش ببرند. اینستاگرام گفت که این طرح برای یاری به تجارت هایی طراحی شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کووید-19 هستند و به افراد امکان می دهد تا از رستوران های محبوب محل خود حمایت نمایند.
این طرح هفته گذشته در ایالات متحده و کانادا راه افتاد و به عنوان بخشی از توسعه آن به کل دنیا، به بریتانیا هم رسیده است. در آن موقع، این شبکه اجتماعی گفت: ما به کار بر روی ویژگی هایی که به شما یاری می نماید تا از تجارات کوچکی که به آن ها علاقه دارید حمایت کنید، ادامه خواهیم داد.
این به روز رسانی اینستاگرام در پی اقدام اخیر واتس اپ، شرکت دیگر متعلق به فیسبوک، انجام می گیرد که برچسب هایی جدیدی ارائه کرد که به مردم امکان می دهد درباره ابعاد مختلف این بیماری عالم گیر با هم ارتباط بگیرند.
این برچسب ها که طی همکاری با سازمان دنیای بهداشت طراحی شده اند، برای یاری به کاربران فراهم شده است تا افکار و احساسات خود را درباره قرنطینه سراسری، بهتر و دقیق تر با هم به اشتراک بگذارند.
شرکت های فناوری عظیم مانند فیسبوک در طول این بیماری عالم گیر، به ویژه به خاطر عدم واکنش به گسترش اخبار کذب در ارتباط با ویروس کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته اند.
روز چهارشنبه، الیور داودن، وزیر فرهنگ بریتانیا، هنگام حضور در مقابل نمایندگان کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس عوام، گفت که با این شرکت ها صحبت نموده است تا اقدامات بیشتری را در مورد متوقف کردن نشر اخبار کذب انجام دهند.
داودن اقدامات داوطلبانه برای یاری این شرکت ها را ستود، ولی گفت که با آن ها صحبت نموده است تا تمهیدات و سیستم های خود را تقویت نمایند، و همچنین از آن ها خواسته است که به واکنش خود در این خصوص سرعت بخشند و ساعات اضافه بیشتری را معطوف این کار دارند.
منبع: ایندیپندنت
منبع: فرادید