مولفه های نگاه خوش بیانه و بدبینانه به تغییر مواضع اخیر امارات در برابر ایران

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه اظهار کرد: تغییر در مواضع امارات متحده عربی در ارتباط با مسائل خاورمیانه و همچنین نوع تعامل با ایران را می توان براساس دو نگاه بدبینانه و خوشبینانه مورد ارزیابی قرار داد.

مولفه های نگاه خوش بیانه و بدبینانه به تغییر مواضع اخیر امارات در برابر ایران

قاسم محبعلی در گفت وگو با وبلاگ سفر و گردشگری با بیان این که از تحولات انجام شده در نوع موضع گیری اماراتی ها نسبت به تحولات مسائل منطقه و ایران باید استقبالی همراه با احتیاط کرد، ادامه داد: تمام کوشش امارات متحده عربی و عربستان سعودی در پی چند سال اخیر بر این بوده که آمریکا در برابر ایران قرار گیرد و این خواسته در حال حاضر تا حدود زیادی محقق شده است اکنون روابط تهران و واشنگتن در اوج تنش قرار گرفته است و به نوعی راه دیپلماسی بین دو کشور با تحریم آقای ظریف نیز بسته شده است. با توجه به این موضوع امارات متحده عربی و عربستان سعودی نمی خواهند اگر این تنش ها گسترش بیشتری پیدا کرد در نقطه سیبل درگیری و نزاع بین ایران و آمریکا قرار بگیرند.

وی با بیان این که به تحولات انجام شده می توان نگاه خوشبینانه نیز داشت، اظهار کرد: براساس نگاه بدبینانه باید گفت که آنها به اهداف خود در خصوص گسترش تقابل بین ایران و آمریکا دست پیدا نموده اند و اکنون فرصت این است که از ایران به وسیله سیاسی و مالی امتیاز بگیرند.

مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه ادامه داد: از نظر آنها ایران علاقه مند است که تحریم های آمریکا را به هر نحوی که شده دور بزند و در همین چارچوب حاضر است برای تامین کالاها و موارد مورد احتیاج خود هزینه های بیشتری را پرداخت کند. در طی این سال ها یکی از طرف های اصلی تجارت ایران امارات متحده عربی بوده و تهران به وسیله این مبادی تجاری توانسته بعضی از کالاهای مورد احتیاج خود را به صورت رسمی و غیررسمی وارد کند آنها می دانند که اکنون نیز ایران به آنها احتیاج دارد بنابراین سعی می نماید از این فرصت برای بهره برداری تجاری استفاده کند و حتی کالاها را با قیمت بالاتر به ایران بفروشند.

محبعلی خاطر نشان کرد: از نظر سیاسی نیز آنها با توجه به افزایش تنش بین ایران و آمریکا کوشش دارند که به نوعی رفتار نمایند که در سیبل واکنش ایران قرار نگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مولفه های نگاه خوش بیانه و بدبینانه به تغییر مواضع اخیر امارات در برابر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولفه های نگاه خوش بیانه و بدبینانه به تغییر مواضع اخیر امارات در برابر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید