نخستین جشنواره عرق طارونه کشور برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، بابک بهادرپور دبیر جشنواره عرق طارونه کشور در گفت وگو با خبرنگاران گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند احیاگر آیین ها و سنت ها باشد و در این راستا برنامه های متنوعی را داریم.

نخستین جشنواره عرق طارونه کشور برگزار گردید

وی افزود: این جشنواره قرار بود در فروردین ماه و همزمان با جشنواره رنگینک خرمای کشور برگزار گردد اما به دلیل گستردگی فعالیت ها در هر دو جشنواره و تداخل برنامه ها در سال اول برگزاری آن امکان برگزاری همزمان دو جشنواره میسر نبود.

دبیر جشنواره عرق طارونه کشور بیان نمود: یکی دیگر از دلایل برگزاری پیش ازموعد جشنواره عرق طارونه این بود که طارونه و غلاف خوشه خرما که از آن عرق تهیه می نمایند در اسفندماه فراوان تر بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره 292 لیتر عرق اعلای درجه یک تهیه شد که در بخش داوری پذیرفته و برگزیدگان آن انتخاب شدند و قرار است در نوروز 98 و همزمان با جشنواره رنگینک خرمای کشور جوایز آنها اهدا گردد.

بهادرپور با اشاره به اینکه داوری این جشنواره بعهده محبوبه شهسواری، حبیب الله بهادرپور و صدیقه شعبانی بود، افزود: در این جشنواره در بخش کیفیت ماه نساء رضایی، در بخش مقدار در لیتر منیژه کشاورز و در بخش رعایت بهداشت لشکری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

پیش از این و در سال های قبل جشنواره رنگینک خرمای کشور و جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر توسط گروه سپنتا برگزار شده بود و امروز از نخستین جشنواره عرق طارونه کشور هم رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین جشنواره عرق طارونه کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره عرق طارونه کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید