پرطرفدارترین رستوران های اردبیل برای لذت بردن از غذاهای سنتی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، در سفر به هر شهری دغدغه بسیاری از مسافران یافتن رستوران های خوب و با کیفیت برای لذت بردن از غذاهای سنتی آن شهر است. رستوران های معروف اردبیل اکثرا در مرکز این شهر قرار دارند و مسافران را به تماشای بافت تاریخی نیز دعوت می نمایند. این رستوران ها علاوه بر غذاهایی چون انواع کباب، غذاهای سنتی این شهر همانند باسدیرما پلو، ساج کباب، پیچاق قیمهآش میوه، آش یارما و آش اوماج را نیز در منو خود سرو می نمایند.

پرطرفدارترین رستوران های اردبیل برای لذت بردن از غذاهای سنتی

در این گزارش 4 رستوران پرطرفدار اردبیل معرفی می گردد.

1- رستوران صادقی

رستوران صادقی یکی از رستوران های پرطرفدار و زیبای اردبیل است که در یک خانه تاریخی همراه با هتلی به همین نام افتتاح شده است. گردشگران می توانند لذت خوردن غذا در یک خانه زیبای قاجاری را در رستوران صادقی تجربه نمایند. علاوه بر محیط زیبا و دلنشین، کیفیت غذاهای این رستوران نیز بسیار بالا است. باسدیرمای ماهیچه و باسدیرمای مرغ ازجمله برترین غذاهای سنتی اردبیل هستند که می توانید در این رستوران سفارش دهید.

2- رستوران شاه عباس

رستوران شاه عباس در محل حمام تاریخی ابراهیم آباد دایر بوده و یکی دیگر از رستوران های باکیفیت این شهر است که در یک محیط تاریخی واقع شده است. این حمام زیبا که در سال های اخیر بازسازی شده است، یک اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه است. این رستوران به شکل سفره خانه سنتی فعالیت می نماید و بیشتر غذاهای سنتی اردبیل از جمله پیچاق قیمه را نیز برای گردشگران آماده می نماید.

یکی از اقلام خاص منوی رستوران شاه عباس، سینی مخصوص است که دارای برنج، انواع کباب و پیچاق قیمه است تا گردشگران با یک سفارش بتوانند بیشتر غذاهای این رستوران را در کنار هم امتحان نمایند.

3- رستوران شیخ صفی الدین

رستوران شیخ صفی الدین که به نام جد شاه اسماعیل ختایی و تئوریسین سلسله صفویه نامگذاری شده است، یکی از معروف ترین رستوران های اردبیل در بافت تاریخی این شهر بوده و دسترسی به این رستوران بسیار ساده و آسان است. رستوران شیخ صفی الدین دارای پارکینگ اختصاصی است و به علت کیفیت بالای غذا، قیمت مناسب و محل قرارگیری، محبوب گردشگران است.

از جمله معروف ترین غذاهای این رستوران می توان به دیزی سنگی و چلو ماهیچه اشاره نمود. منوی این رستوران بسیار متنوع است و حتی غذاهایی چون بادمجان شکم پر، پیچاق قیمه، میرزا قاسمی و کوفته محلی نیز در رستوران شیخ صفی الدین سرو می گردد.

4- باغ رستوران فانوس

فانوس یکی از رستوران های حومه شهر اردبیل و از جمله رستوران هایی است که به شکل باغی بزرگ و باصفا ساخته شده است. این رستوران محیط دنجی را برای گردشگران فراهم آورده و کلبه های دنج رستوران می تواند محلی برای استراحت کوتاه مدت گردشگران نیز باشد. بعضی از این کلبه ها به شکل سنتی و بعضی دارای میز و صندلی هستند.

این رستوران مابین اردبیل و سرعین واقع شده است و گردشگران هر دو شهر می توانند از غذاهای باکیفیت رستوران فانوس لذت ببرند. از جمله غذاهای سنتی این رستوران می توان به جیغیرتمای جوجه، مرغ شکم پر، باسدیرمای مرغ و کوفته محلی اردبیل اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "پرطرفدارترین رستوران های اردبیل برای لذت بردن از غذاهای سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین رستوران های اردبیل برای لذت بردن از غذاهای سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید