پر ستاره ترین آسمان های ایران را در این منطقه ها ببینید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پرستاره ترین آسمان های ایران

آسمانی تیره پر از ستاره های درخشان… این همواره برای همه ما اسرار آمیز بوده است و تماشا چنین چیزی اتفاقی است که هیچ وقت برایمان کهنه نمی گردد و همواره برایمان تازگی دارد و جالب است، این آسمان پرستاره هنوز هم می تواند افراد را مسحور خودش کند و رویای زیبا را در فکر افراد غوطه ور کند. متاسفانه امروز به خاطر آلودگی های هوایی که وجود دارد تماشا این آسمان زیبا که نعمتی طبیعی است هم از ما سلب شده است با این وجود در ایران نقاطی وجود دارند که هنوز هم درخشش ستاره هایش خواب را از چشم می گیرد و انسان را وادار می نماید تا ساعت ها و ساعت ها به تماشایش بنشیند، اگر شما هم دوست دارید تا با این پرستاره ترین آسمان های ایران آشنا شوید با خبرنگاران همراه شوید:

پر ستاره ترین آسمان های ایران را در این منطقه ها ببینید

آلودگی تنها علتی نیست که باعث می گردد تا آسمان زیبا و پرستاره را در شب نتوانیم ببینیم، گاهی نورهای مصنوعی مثل نور چراغ خانه ها و آپارتمان ها و حتی نور طبیعی مثل نور ماه هم باعث می گردد تا نتوان ستاره ها را درست دید. پس بنابراین در صورتی که خواستید به جایی سفر کنید تا بتوانید ستاره هایش را ببینید باید حواستان به این نکته باشد. نقاطی که آب و هوای خشک دارد و منطقه ها کویری و مخصوصا منطقه های که از فضای شهری به دور هستند برترین مکان ها برای تماشا پر ستاره ترین آسمان های ایران هستند که تعدادی از این منطقه ها در پایین معرفی می شوند.

پر ستاره ترین آسمان های ایران | آسمان کویر

همان طور که در بالا گفته شد یکی از پرستاره ترین آسمان های شب را در منطقه ها کویری می توانید ببینید و مطمئن باشید که اگر یک بار و فقط یک بار این آسمان ها را ببینید دیگر تا آخر عمرتان نمی توانید آن را فراموش کنید، غوغای میلیون ها ستاره در آسمان شب اسن منطقه ها شگفت انگیز است، مطمئنا تاحالا از زیبایی این آسمان ها در این منطقه ها زیاد شنیده اید اما شنیدن کی بود مانند تماشا…. تا وقتی خودتان از نزدیک نبینید امکان ندارد که بتوانید درک درستی از آن پیدا کنید و حتی بعد از تماشا هم تصور می کنید که بیشتر در رویا هستید و خواب می بینید تا واقعیت. برترین منطقه ها کویری ایران برای تماشا ستاره ها را می توان کویر مرنجاب، کویر مصر و کویر جندق و کویر شهداد دانست.

اما جدای از این ها یکی از برترین این کویرها آن هم از دید منجمان و ستاره شناسان جایی به نام کویر سه قلعه است که در استان خراسان جنوبی قرار گرفته است و جالب است بدانید که این کویر عنوان پنجمین آسمان تاریک دنیا را از آن خود نموده است.

پر ستاره ترین آسمان های ایران | منطقه ها تاریخی

در بالا از تماشا پرستاره ترین آسمان های ایران در منطقه ها کویر گفتیم و حال نوبت می رسد به معرفی برترین آسمان ها شب در مکان های تاریخی ایران. یکی از جلوه های طبیعی ای که افراد را وادار می نماید تا حتی روزها سختی سفر را به جان بخرند تماشا آسمان پر ستاره در اماکن تاریخی ایران است، تعداد جاذبه های تاریخی در ایران بسیار است در این شکی نیست به طوری که در هر شهر و منطقه ای تماشای ای حیرنت آور وجود دارد اما فقط در تعدادی از این جاذبه ها آسمان شب هم تماشای است. یکی از این مکان های تاریخی که تماشا آسمان پر ستاره در آن حال و هوای دیگری دارد، منطقه پاسارگاد در استان فارس است که آرامگاه کوروش هم در همانجا قرار گرفته است و جالب است بدانید که به عنوان اولین شهر گردشگری نجومی ایران هم شناخته می گردد.

علاوه بر پاسارگاد، آسمان پر ستاره شب را می توانید در منطقه ها دیگری مثل زیگورات چغازنبیل، قصر بهرام، کاروانسرای خرانق، رصدخانه مراغه و قره کلیسا ببینید.

پر ستاره ترین آسمان های ایران | منطقه ها طبیعی

اگر بخواهید شب را در طبیعت و جایی به غیر از کویر بمانید تا بتوانید جادوی ستاره ها را در دل تاریکی شب ببینید، چشمه باداب سورت یکی ازدیگر از جاهایی است که به شما برای تماشا پرستاره ترین آسمان های ایران پیشنهاد می کنیم. در منطقه چشمه های باداب سورت که در شمال ایران واقع شده اند می توانید ستاره قطبی را هم ببیند.

یکی دیگر از برترین نقاط ایران برای تماشا آسمان پر ستاره شب، کوه دماوند است جایی که تا چشم کار می نماید ستارهای درخشان است بدون همراه داشتن هیچ وسیله خاصی می توان این ستاره ها را به روشنی و شفافتی کامل دید. اگر خواستید تا دید و بازدید از آسمان شب این منطقه را هیجان انگیز تر کنید می توایند وسایل کمپینگ را به همراه خودتان ببرید در کوهپایه چادر بر پا کنید، شب را در هوای پاک دماوند در بیرون سپری کنید و زیر ستاره باران این آسمان به خواب روید.

دره ستارگان قشم… حتی از نام آن هم معین است که قرار است با چه جای شگفت انگیزی روبرو شویم، جایی پر از ستاره های درخشان و پرنور. به نظر شما چرا این نام را روی آن گذاشته اند؟ کافی است چند لحظه ای در زیر آسمان شب در آن جا بایستید تا خودتان ببینید که چه نام با ربطی به آن داده اند ، تا اینجا یکی از برترین و پر ستاره ترین آسمان های ایران را دارد جایی که پاتوق گروه های نجومی برای رصد ستاره ها است. یکی از دلایلی که باعث شده تا ستاره ها در این منطقه تا این میزان به چشم بیایند، دور بودن کل منطقه از آلودگی های نوری است. یکی دیگر از برترین مکان هایی که می توانید در آن جا به تماشای ستاره ها بنشینید، تنگه چاهکوه است که مردم محلی برای باورند که در این منطقه ستاره ها با زمین برخورد داشته اند و به همین علت غوغای ستاره ها در آن بیشتر است.

منبع: الی گشت

به "پر ستاره ترین آسمان های ایران را در این منطقه ها ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر ستاره ترین آسمان های ایران را در این منطقه ها ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید