چهار هزار اثر میراثی در سطح استان کردستان شناسایی شده است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، چهار هزار اثر میراثی در سطح استان کردستان شناسایی شده است.

چهار هزار اثر میراثی در سطح استان کردستان شناسایی شده است

منصور مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در آیین پاسداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار گردید، اظهار کرد: کردستان استانی است که میتوان عمق تاریخ را در گوشه و کنار آن در ابنیه و محوطه های تاریخی مشاهده کرد.

وی اضافه نمود: بناهای تاریخی این استان جز زیباترین و پربازدیدترین اماکن ایران هستند که هر ساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور به شوق تماشای آنها به کردستان سفر می نمایند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر حفظ میراث نسل گذشته برای نسل آینده گفت: سال گذشته با وجود بودجه کم اعتبارات بازسازیی، بخشی از بناهای تاریخی بازسازی شد تا از شرایط آب و هوایی نامساعد در امان بمانند.

وی یادآور شد: معرفی گنجینه های ارزشمند کردستان هدف اصلی پس از بازسازی بناهای تاریخی استان براساس ضوابط قوانین حفاظت و بازسازی بناها و بافتها و محوطه های تاریخی کشور به وسیله کارشناسان است.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد با انجام بازسازی ها و احیای علمی بناها، بافتها و محوطه های تاریخی در سطح استان، شرایط مطلوب تری برای معرفی میراث ارزشمند ملموس و ناملموس کردستان فراهم گردد.

منبع: همگردی

به "چهار هزار اثر میراثی در سطح استان کردستان شناسایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار هزار اثر میراثی در سطح استان کردستان شناسایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید