کیت تشخیص آبله میمون در اراک طراحی شده و در حال استفاده است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از طراحی کیت تشخیص آبله میمون اطلاع داد و گفت: این کیت ها قبلا طراحی و به عنوان نمونه ذخیره شده بود.

کیت تشخیص آبله میمون در اراک طراحی شده و در حال استفاده است

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ سفر و گردشگری، بهزاد خوانساری نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از طراحی کیت تشخیص آبله میمون به همت پژوهشگران این دانشگاه اطلاع داد.

خوانساری نژاد با بیان اینکه این کیت در اراک طراحی شده و از هفته گذشته در میزان های نمونه گیری در استان مورد استفاده قرار گرفته است، اضافه کرد: این کیت ها قبلا طراحی شده بود و به عنوان نمونه ذخیره نموده بودیم، پس از مشاهده موارد آبله میمونی، از این دستگاه برای نمونه گیری افراد مشکوک در کشور و استان استفاده کردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به مشاهده چندین نمونه از ابتلا به آبله میمونی در کشور های همسایه از جمله امارات، آمادگی تشخیص آزمایشگاه های داخلی برای مقابله با این بیماری لازم است.

وی تاکید نمود: علیرغم اینکه وزارت بهداشت حدود 15 دانشگاه علوم پزشکی را در کشور برای ساخت کیت تجهیز نموده، اما در اراک و در دانشگاه علوم پزشکی اراک بسیار زودتر از موعد ابلاغ و تکلیف از سوی وزارت بهداشت، این محصول را فراوری نموده ایم.

آبله میمون، بیماری عفونی واگیردار است که می تواند در بعضی از جانوران و انسان ایجاد گردد. تب، سردر، درد های ماهیچه ای و احساس خستگی از علائم آغاز این بیماری است. پیشرفت این بیماری با مشاهده تاول روی پوست تعیین می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کیت تشخیص آبله میمون در اراک طراحی شده و در حال استفاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت تشخیص آبله میمون در اراک طراحی شده و در حال استفاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید