هوش مصنوعی

ببینید، خودروهای فرمول وان در پیست ابوظبی دیوانه شدند!

لیگ تازه اتومبیل رانی ابوظبی موسوم به A2RL را در هیچ جای دیگر ندیده اید؛ زیرا این مسابقه بدون راننده برگزار می شود. خودروها با تکیه بر فناوری خودران و هوش مصنوعی، صحنه های عجیبی را روی پیست خلق کردند.

9 اردیبهشت 1403

ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!

مارک زاکربرگ در تلاش است با ارسال ایمیل به پژوهشگران ارشد هوش مصنوعی گوگل، آن ها را در متا استخدام کند.

9 فروردین 1403

افزایش 25 درصدی سرعت آپلود 5G؛ ثبت رکورد جدیدی از طریق تی موبایل

ممکن است فناوری جدیدی به نام UL Tx switching جهش بزرگی در سرعت آپلود شبکه های 5G ایجاد کند.

28 بهمن 1402

تاسیس مراکز مرموز سامسونگ در 8 کشور دنیا!

دیجیاتو نوشت: مراکز تجربه سامسونگ پس از رویداد Galaxy Unpacked در تاریخ 17 ژانویه افتتاح خواهند شد.

21 دی 1402

خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، دانشمندان هشدار دادند این خطر ناچیز نیست!

زومیت نوشت: دانشمندان می گویند این احتمال وجود دارد که هوش مصنوعی از انسان پیشرفته تر گردد و در نهایت ما را منقرض کند.

15 دی 1402

شما بگویید؛ برترین گوشی سال 2023 از نظر شما کدام است؟

در سال 2023 گوشی های زیادی وارد بازار شدند اما در این بین، فکر می کنید کدام گوشی می تواند عنوان برترین گوشی سال 2023 را به خود اختصاص دهد؟

29 آذر 1402

تسهیل تجاری سازی هوش مصنوعی در ایران با مشارکت دیجی نکست و سیناپتک

دیجی نکست و سیناپتک در قالب مشارکت در رویداد هم تابازار؛ نمایشگاه و هم اندیشی هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک- تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان، به توسعه تجاری سازی و کاربردی سازی هوش مصنوعی در اقتصاد کشور می پردازند.

30 مرداد 1402

هوش مصنوعی این بار به یاری یوتیوب رفت!

دیجیاتو نوشت:یوتوب درحال آزمایش قابلیتی است که به یاری هوش مصنوعی خلاصه ای متنی از محتوای ویدیوها را در اختیار کاربران می گذارد.

11 مرداد 1402

هوش مصنوعی تازه CM3Leon، برترین ابزار تبدیل متن به تصویر

دیجیاتو نوشت: مدل هوش مصنوعی تازه CM3Leon متا مدعی است که در مقایسه با نمونه های رقیب ازجمله مدل DALL-E 2، برترین عملکرد را دارد.

24 تیر 1402

تاسیس شرکت هوش مصنوعی X. AI از طریق ایلان ماسک

منتقد بزرگ هوش مصنوعی، یک شرکت هوش مصنوعی تاسیس کرد! ایلان ماسک که بار ها و در کنفرانس های مختلف، علیه هوش مصنوعی و از تهدید آن برای بشریت سخن می گفت، اخیرا یک شرکت هوش مصنوعی به نام X. AI Corp راه اندازی کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، این مدیر بلندپرواز...

28 فروردین 1402

چت بات ChatGPT ظاهراً درحال مسدودکردن شماره های کشورهای آسیایی است

دیجیاتو نوشت: ظاهراً برخی از حساب های کاربری ChatGPT طی یک هفته اخیر مسدود شده اند و این مسئله برای اکانت هایی با شماره هایی آسیایی بیشتر اجرا شده است.

18 فروردین 1402

هوش مصنوعی تازه مایکروسافت امکان درک محتوای تصاویر و حل پازل را دارد

پژوهشگران هوش مصنوعی در مایکروسافت به تازگی از مدل جدیدی رونمایی نموده اند که می تواند محتوای تصاویر را آنالیز و درک کند و قابلیت های دیگری مثل حل پازل، تشخیص متن و درک دستورات زبانی را هم به همراه دارد.

11 اسفند 1401

از شنا تا گولاگ نو؛ آنالیز مهم ترین تفاوت های وارزون 1 و 2

با عرضه بازی بتل رویال مورد انتظار کال آو دیوتی: وارزون 2.0، بسیاری از بازیکنان نسخه اول که برای مدتی موقت از دسترس خارج شده بود، به این بازی پیوستند. این استقبال به حدی بود که تعداد بازیکنان این بازی در عرض 5 روز از 25 میلیون نفر عبور کرد.

12 آذر 1401

انتقال دانش روز جهان در حوزه تصویربرداری پزشکی به ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از پنل های نخستین کنگره ام آرآی ایران که در پی انتقال دانش روز جهان به داخل ایران در حوزه تصویربرداری پزشکی است، به معرفی برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور می پردازد.

3 شهریور 1401

اولین هوش مصنوعی که مانند نوزاد انسان فکر می نماید

در یک دستاورد علمی تازه، دانشمندان با الهام گرفتن از فرآیند یادگیری در نوزادان انسان، هوش مصنوعی به نام PLATO را معرفی کردند که می تواند همانند یک نوزاد فکر کند و به رویداد های محیطی خود واکنش نشان دهد.

4 مرداد 1401

کلاه هوشمند از تشنج مغزی بعد از جراحی جلوگیری می&zwnjکند

به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، پژوهشگران استرالیایی نوعی کلاه محافظ مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرده اند که با بررسی شرایط مغز و عملکرد شبکه عصبی آن از وقوع تشنج مغزی در افرادی جلوگیری می کند که جراحی هایی را برای کاهش فشار بر مغز انجام می دهند.

20 دی 1399

آیا هوش مصنوعی می تواند احتمال تصادف رانندگان را پیش بینی کند؟

یکی از سوالاتی که مدت ها است ذهن بسیاری زا کارشناسان و فعالان حوزه فناوری را به خود مشغول کرده این است که آیا هوش مصنوعی دارای توانایی پیشگیری از تصادف است یا خیر. سوال دقیق تر این است که آیا بستر یادگیری رفتار راننده می تواند از بروز حوادث جلوگیری کند؟

4 دی 1398

تعریف نادرست از شبکه ملی اطلاعات، تسهیل دسترسی به اطلاعات کافی نیست

همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات با حضور دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار گشت.

4 آذر 1398

3 تلویزیون 8K با طراحی بدون لبه رونمایی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیا تودی، شرکت شیائومی از تلویزیون های بدون لبه سری Miدر چین رونمایی کرد. این سری تلویزیون Mi Full Screen TV Pro نام دارد و در 3 سایز عرضه می گردد.

7 آبان 1398

گوگل در پرواز بالن های اینترنتی رکورد زد

صنعت بالن های اینترنتی به تازگی به موفقیت بزرگی دست یافت.

11 شهریور 1398
تعداد: (22)