خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، دانشمندان هشدار دادند این خطر ناچیز نیست!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، زومیت نوشت: دانشمندان می گویند این احتمال وجود دارد که هوش مصنوعی از انسان پیشرفته تر گردد و در نهایت ما را منقرض کند.

خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، دانشمندان هشدار دادند این خطر ناچیز نیست!

بر اساس یک نظرسنجی تازه بین 2٬778 پژوهشگر، خطر انقراض انسان به وسیله هوش مصنوعی ناچیز نیست.

  • ایرانیان نیز می توانند برای این رویداد ناسا بلیط تهیه نمایند!

بیش از نیمی از پژوهشگران هوش مصنوعی که در نظرسنجی حضور داشتند، می گویند که در کنار سایر نتایج بسیار بد پنج درصد محتمل است انسان ها به وسیله هوش مصنوعی به سمت انقراض سوق داده شوند.

10 درصد از پاسخ دهندگان گفتند این احتمال وجود دارد که ماشین ها تا سال 2027 در هر کار ممکن از انسان ها بهتر عمل نمایند. نیمی از پاسخ دهندگان گفتند این امکان تا سال 2047 وجود دارد.

68.3 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نتایج خوبِ حاصل از هوش مصنوعیِ فوق بشری بیشتر از نتایج بد است. این نظرسنجی اندازه بسیار زیاد اختلاف نظر و عدم اطمینان در میان محققان درمورد اینکه آیا پیشرفت باید تسریع گردد یا کند را برجسته می نماید.

کاتیا گریس، نویسنده مؤسسه تحقیقاتی هوش ماشینی در کالیفرنیا، می گوید: بیشتر محققانِ هوش مصنوعی این احتمال را که هوش مصنوعی پیشرفته بتواند بشریت را نابود کند، غیرممکن نمی دانند.

محققان می نویسند: با اینکه حدس ها غیرقابل اعتمادند ما باید به حدس آگاهانه اعتماد کنیم. ما باید در کنار مجموعه وسیع تری از شواهد از آن ها بهره ببریم.

بیشتریت قریب به اتفاق محققان هوش مصنوعی در کوتاه مدت، در خصوص دیپ فیک، دستکاری افکار عمومی، ساخت ویروس های خطرناک یا سیستم های هوش مصنوعی هشدار دادند.

  • فراوری وانت ال90 در قاره آمریکا/ تولد دوباره وانت ایران خودرو آن سوی جهان/ عکس

  • در سال 2023 چه بلایی سر زمین آمد؟/ از فضا دیدن کنید

منبع: خبرآنلاین

به "خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، دانشمندان هشدار دادند این خطر ناچیز نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، دانشمندان هشدار دادند این خطر ناچیز نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید