امکان گشایش اعتبار با ارز متقاضی برای واحد های صنعتی فراهم شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرنگاران:عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به سفر روز گذشته هیأت تجاری تایلند به تهران گفت: براساس تصمیم بانک مرکزی گشایش اعتبار با ارز متقاضی نیز برای واحد های صنعتی مهیا شده است.

امکان گشایش اعتبار با ارز متقاضی برای واحد های صنعتی فراهم شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی وبلاگ سفر و گردشگری، محمد رضانجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با حضور در همایش قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه پیش از انتخاب وزیر و تشکیل کابینه یک کارگروه تحت عنوان کارگروه صنعت، معدن به ریاست نعمت زاده برگزار شده بود، گفت: حدود دو ماه و طی 20 جلسه کاری در این کارگروه برنامه 100روزه اول و چهارسال بعدی حوزه صنعت کشور مشخص شد که خوشبختانه باید بگویم عملکرد نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت حکایت از عملیاتی شدن این برنامه ها دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی این برنامه مقررات زدایی در فعالیت های اقتصادی بود، گفت: وزیر صنعت نیز به همین دلیل قوانین دست و پاگیر از جمله ایران کد و شبنم را حذف نمود که این اقدامات را می توان یکی از عملکردهای مثبت نعمت زاده مطرح نمود.

این عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان به دیگر اقدام مناسب دولت در تغییر ماده 11 و موظف نمودن بانک ها به ارائه تسهیلات اشاره کرد و اضافه نمود: در جلسات متعددی که با وزیر صنعت داشتیم تأکیدات زیادی را براین موضوع داشته ایم که خودرو بیش از 20 درصد تولیدات صنعتی را به خود اختصاص می دهد که باید حداقل وزیر دو درصد از وقت خود را به این حوزه اختصاص دهد.

نجفی منش با بیان این مطلب که پیش از این جلسات شورای سیاست گذاری خودرو به صورت نا منظم برگزار می شد، شرح داد: از همان روزهای نخست فعالیت نعمت زاده از او درخواست نمودیم تا جلسات شورای سیاست گذاری همانند روال گذشته خود برگزار شود که ایشان نیز هر دو هفته یک بار الزام برگزاری این نشست را مطرح کردند.

وی با اشاره به دستور نعمت زاده در تشکیل یک کارگروه برای حل مسائل قطعه سازان و خودروسازان اشاره کرد و گفت: دو جلسه از این کارگروه برگزار شده است و در مرحله کار شناسی و ارزیابی قراردادهای میان خودروسازان و قطعه سازان هستیم که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه صحبت های خود به سفر هیئت تجاری تایلندی به ایران در روز گذشته اشاره کرد و اضافه نمود: همزمان با سفر هیئت تجاری طی روزهای آینده هیئت های بلژیکی نیز به کشور خواهند آمد که به نظر می رسد حضور این هیئت ها می تواند نقش کارآمدی را برای استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در صنعت قطعه سازی کشور ایجاد کند.

نجفی منش اضافه نمود: برای سال آینده میزان تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو اعلام شده که تلاش می کنیم این رقم را به یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو برسانیم. به نظر می رسد در صورت اجرایی شدن این هدف بخش بلااستفاده قطعه سازان به کار گرفته می شود.

وی به تشکیل یک کارگروه برای رفع مسائل واحدهای تولیدی در تعال با شرکت های اروپایی در راستای لغو تحریم صنعت خودرو در وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: مقرر است پول های بلوکه شده ایران در بانکی در سوئیس واریز شود و از طریق 8 بانک داخلی در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد. حال در این میان واحدهای تولیدی در دریافت این منابع و انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی با مسائلی روبه رو می شوند که باید آن را به اطلاع وزارت صنعت بگذارند.

وی اضافه نمود: براساس تصمیم بانکی مرکزی گشایش اعتبار با ارز متقاضی نیز برای واحد های صنعتی مهیا شده است.

منبع: تسنیم

به "امکان گشایش اعتبار با ارز متقاضی برای واحد های صنعتی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان گشایش اعتبار با ارز متقاضی برای واحد های صنعتی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید