تنفس بین اتم ها آشکار شد!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دیجیاتو نوشت: پیشرفت نو دانشمندان می تواند در آینده به روش نوی برای محاسبات کوانتومی منجر گردد.

تنفس بین اتم ها آشکار شد!

محققان دانشگاه واشنگتن با مشاهده نوری که اتم ها هنگام تحریک به وسیله لیزر ساطع می نمایند، پیروز شدند تا ارتعاش مکانیکی بین دو لایه اتم (که از آن به عنوان نفس های اتم ها یاد می گردد) را شناسایی نمایند. پیشرفت نو دانشمندان می تواند در آینده به روش نوی برای محاسبات کوانتومی منجر گردد.

هرچند محققان قبلاً دستگاهی را ایجاد نموده بودند که می تواند به عنوان نوع نوی از بلوک های ساختمانی برای فناوری های کوانتومی عمل کند اما به گفته آن ها، تحقیق نو یک روش تازه در زمینه محاسبات کوانتومی فراهم می نماید.

مو لی، نویسنده ارشد این پژوهش می گوید: این یک پلتفرم نو در مقیاس اتمی است که از چیزی استفاده می نماید که جامعه علمی آن را اپتومکانیک می نامد و در آن نور و حرکات مکانیکی به طور ذاتی با یکدیگر ترکیب می شوند. این امر نوع نوی از اثر کوانتومی را ارائه می نماید که می تواند برای کنترل فوتون های منفرد در مدارهای نوری یکپارچه برای کاربردهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار بگیرد.

تقویت محاسبات کوانتومی به روش نو دانشمندان

دید کلی تحقیق دانشمندان بیان می نماید که برای داشتن یک شبکه کوانتومی عملی، باید راه های قابل اطمینانی برای ایجاد، عملکرد، ذخیره و انتقال کیوبیت ها وجود داشته باشد. به گفته دانشمندان، گزینه ایده آل فعلی برای انتقال این اطلاعات کوانتومی، فوتون ها هستند، زیرا می توان از آن ها برای انتقال انرژی یا اطلاعات در فواصل طولانی و با سرعت بالا و تلفات کم استفاده کرد.

با توجه به این موضوع، محققان تصمیم گرفتند در آزمایشی این مسئله را متوجه شوند که آیا می توان فوتون ها را با استفاده از ولتاژ الکتریکی برای فناوری کوانتومی مهار کرد یا خیر. آن ها متوجه شدند که می توان انرژی فعل و انفعال فوتون های مرتبط را به روش های قابل میزان گیری در یک سیستم یکپارچه تغییر داد.

در مرحله بعد، تیم محققان تصمیم گرفت تا روی کنترل چند ساطع نماینده و حالت های فوتون مرتبط با آن ها کار کند که گام مهمی در زمینه ایجاد یک پایه جامد برای مدارهای کوانتومی محسوب می گردد.

لی در بیانیه خود می گوید: هدف کلی ما ایجاد یک سیستم یکپارچه با تابشگرهای کوانتومی است که بتواند از فوتون های منفرد در مدارهای نوری و فوتون های تازه کشف شده برای انجام محاسبات کوانتومی و سنجش کوانتومی استفاده کند. این پیشرفت مطمئنا به توسعه بیشتر محاسبات کوانتومی یاری می نماید که در آینده کاربردهای زیادی خواهد داشت.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تنفس بین اتم ها آشکار شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنفس بین اتم ها آشکار شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید