راه اندازی بایو بانک نقشه برداری مغز در کشور

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از راه اندازی بایو بانک نقشه برداری مغز در این آزمایشگاه اطلاع داد و گفت: در این بانک 10 هزار نمونه برای در اختیار قرار دادن به محققان جمع آوری شده است.

راه اندازی بایو بانک نقشه برداری مغز در کشور

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دکتر محمدرضا آی در نشست خبری امروز، ارائه خدمات تخصصی به محققان را از مأموریت های اصلی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بیان کرد و اضافه نمود: خدمات این آزمایشگاه همه کشور را پوشش می دهد و تاکنون 600 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور بیش از هزار پروژه را در این آزمایشگاه به ثبت رسانده اند.

وی اجرای برنامه ویژه برای 15 استان کشور را از اقدامات این آزمایشگاه نام برد و یادآور شد: برای این منظور از محققان استان های مختلف کشور دعوت به عمل آوردیم تا با حضور در این آزمایشگاه از آموزش های تخصصی آن بهره مند شوند.

آی، اضافه نمود: با توجه به حجم استقبال از ابتدای امسال خدمات این آزمایشگاه به صورت دو شیفت ارائه می گردد و در صورت لزوم سه شیفت خواهد شد.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، از افزایش شعب این آزمایشگاه در کشور اطلاع داد و اظهار کرد: در این اقدام درصدد هستیم تا با راه اندازی و تجهیز شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، شبکه ای از محققان این حوزه ایجاد کنیم.

آی، با اشاره به نحوه تأمین تجهیزات این شعب، شرح داد: به منظور تجهیز این شعب با 3 دانشگاه تراز اول کشور مذاکراتی را شروع کردیم تا بتوانیم با امکانات و تجهیزات ساخت داخل آن را تجهیز کنیم.

وی توسعه بانک اطلاعات آزمایشگاه با نام بایو بانک نقشه برداری را از دیگر برنامه های این مرکز تحقیقاتی بیان کرد و اضافه نمود: در این بانک بالغ بر 10 هزار نمونه اطلاعات در حوزه نقشه برداری مغز جمع آوری شده است و محققان با مراجعه به سامانه ایجاد شده، می توانند به اطلاعات مورد احتیاج خود دسترسی داشته باشند.

آی اضافه نمود: علاوه بر آن با چندین مرکز تصویربرداری مغز نیز مذاکره کردیم تا تصاویر دریافت شده از بیماران را در این بانک بارگذاری نمایند.

به گفته وی با راه اندازی این بایو بانک، محققان برای دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی خود احتیاجی به مراجعه به این آزمایشگاه را ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی بایو بانک نقشه برداری مغز در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بایو بانک نقشه برداری مغز در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید