رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد.

رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد

کیومرث حبیبی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه ایام تعطیلات تابستان اظهار کرد: صنعت توریستی یکی از محورهای اصلی توسعه مالی واشتغال آفرینی در استان به شمار می رود.

وی افزود: توریستی، صنعتی زودبازده با بهره وری بالا است که نیازمند توجه جدی است وتردد و اقامت توریستان در استان موجب رونق صنعت توریستی و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ارتقای آمار ورود توریستان خارجی به استان از مرز بین المللی باشماق مریوان در امسال، بر لزوم آمادگی دستگاه های عضو کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تاکید نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و خدماتی و بعلاوه برنامه ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و توریستان در استان برداریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به رزرو 70 درصد مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و توریستان ورودی به استان در خرداد امسال اظهار کرد: این مراکز شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه های بومگردی و سنتی دارای مجوز هستند.

منصور مهرزاد افزود: هم اکنون ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهای توریستپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان افزود: به همین دلیل شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده اند و مسافران و توریستان می توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

وی در ادامه به رشد 42 درصدی مسافران و توریستان ورودی به استان از مرز بین المللی باشماق مریوان در بازه زمانی 25 اسفند1401 تا 13 فرودین 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره نمود و افزود: در این مدت نیز بیش از 413 هزار مسافر و توریست نوروزی در استان اقامت یافتند که نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.

مهرزاد بیان کرد: بعلاوه در این بازه زمانی، بیش از 2 میلیون و 38هزار نفر از جاذبه های توریستی استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف توریستی، مذهبی و فرهنگی بازدید کردند.

وی خواهان برنامه ریزی های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران وتوریستان در استان شد و گفت: انتظار می رود در خرداد مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالنهای ورزشی، مهمانسراهای ادارات، مدارس، خوابگاه های آموزش و پرورش تجهیز گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان ادامه داد: بازدیدهای نظارتی ویژه به وسیله کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات توریستی استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع های بین راهی شروع شده و تا انتها تعطیلات پیش رو به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آنگونه که شایسته است معرف و میزبان خوبی برای توریستان داخلی و خارجی باشیم.

به "رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گردشگری کردستان توسعه پایدار منطقه را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید